Trafik: Arabalar sessizleşiyor – Stromer resmen şaşırtıcı derecede gürültülü

EkoIte

Member
Trafik
Arabalar sessizleşiyor – Stromer resmen şaşırtıcı derecede gürültülü





Hamburg’daki Ludwig-Erhard-Strasse’de yoğun trafik. Fotoğraf

© Markus Scholz/dpa


Resmi verilere göre, Almanya’da yeni tescil edilen otomobiller giderek daha sessiz hale geliyor. Bu elektrikli arabalardan kaynaklanmıyor çünkü bunlar ölçümlerde oldukça yüksek değerler veriyor.





Almanya’da arabalar sessizleşiyor. 2018 ve 2022’deki yeni kayıtları karşılaştırırsanız, Federal Motorlu Taşımacılık Kurumu’nun istatistiklerine göre ortalama ses seviyesi 70’ten 67,7 desibele düştü. Kulağa küçük bir düşüş gibi geliyor, ancak çoğu uzman 5 desibellik bir azalmanın sesin yarı yarıya daha yüksek olarak algılandığı anlamına geldiğini tahmin ediyor. Öznel algı için 2,3 desibel daha az kesinlikle büyük bir farktır.


Örneğin, ortalama CO2 emisyonlarının aksine, elektrikli otomobillerin yeni kayıtlarda artan payı, hacim açısından özellikle önemli bir rol oynamıyor. Çünkü Stromer, resmi ölçümde beklendiği kadar sessiz değil: Örneğin, tamamen elektrikli otomobil markası Tesla, KBA istatistiklerinde en gürültülü olanlardan biri ve ortalamanın çok üzerinde.


Ama bu neden? Tüv Süd’den Michael Ebert, bir yandan Stromern’de vites değiştirme olmadığını ve bu nedenle bundan yararlanma olasılığının olmadığını söylüyor. “Sonra aşırı derecede hızlanıyorlar ve bu, motorun kendisi o kadar gürültülü olmasa bile çok daha yüksek lastik yuvarlanma seslerine yol açıyor.”


Ölçüm yönteminin kendine has özellikleri de vardır. E-arabalar, karşılaştırılabilir yanmalı motorlardan önemli ölçüde daha ağırdır. Araba ağırlığına göre ne kadar güçlüyse, test sırasında yüksek vitese geçme olasılığı o kadar yüksektir ve beşinci viteste hızlanmak, ikinci viteste kükreyen bir motordan çok daha sessizdir.


dpa

#Konular