Trafik
49 euroluk bilette kafa karışıklığı: Stendal taklitçi bulabilir
Deutschlandticket birçok yerde yerel ve bölgesel ulaşımı daha ucuz hale getirdi. Fotoğraf
© Fabian Strauch/dpa/Symbolbild
Deutschlandticket, yerel ve bölgesel seyahatleri kolaylaştırdı ve birçok yerde daha ucuz hale getirdi. Ancak Stendal bölgesindeki gidiş gelişler sistemin boşlukları olduğunu gösterdi.
Stendal bölgesindeki Deutschland biletini çevreleyen kaosun ardından, diğer bölgeler de teorik olarak tek tip biletin kapsamı dışında kalmayı tercih edebilir; ancak çoğu eyaletin ulaştırma bakanlıkları, belediyelerin bu konuda herhangi bir çaba göstermediğini düşünüyor. Ancak Alman Basın Ajansı’nın eyalet ulaştırma bakanlıkları arasında yaptığı bir anketin gösterdiği gibi, birçok yerde eyalet hükümetlerinin bileti kabul etmesine yönelik toplu sözleşmeler bulunmuyor.
Çoğu ülke, ulaştırma birlikleri içindeki kararlar yoluyla bölgelerin ve ulaştırma şirketlerinin Deutschlandticket’e bağlı olmasına güvenmektedir. Bir taşımacılık birliğinin tamamının Deutschlandticket’ten çekilmesi pek olası değil, ancak büyüklüğüne bağlı olarak bu imkansız da değil.
Stendal bölgesinde, bölge meclisi Deutschlandticket’in tanınmasına yönelik bir kararı onaylamadı. Bu, 1 Ocak’tan itibaren oradaki otobüslerde biletin artık geçerli olmayacağı anlamına geliyor. Bölge, yılın ilk dört ayında 40.000 avroluk ek maliyet bekliyordu. Deutschlandticket’in tanınmasına yeniden karar vermek için önümüzdeki hafta özel bir bölge meclisinin toplanması planlanıyor. Devlet daha önce ilçelere finansman için ilave 10 milyon avro vaat etmişti.
Thüringen toplu taşıma yasasını uyarladı
Wiesbaden’deki Ulaştırma Bakanlığı, “Bunun gibi bir şey Hessen’de mümkün olamaz. Çünkü burada, tüm ulaşım birliklerinde, Alman bileti ve yaşlılar bileti gibi diğer teklifleri de içeren sözde birleşik tarife uygulanıyor” dedi. diye sordu. Örneğin Brandenburg ve Schleswig-Holstein’da da durum çok benzer. Stendal bölgesi bir ulaşım birliğinin parçası değildir ve bu nedenle Deutschland biletine karşı daha kolay itiraz edebilir.
Thüringen, Alman biletini toplu taşıma yasasına dahil etti; kendi bilgilerine göre, bunu yapan tek federal eyalet burası. Erfurt’taki bakanlık, bunun karşılığında, “Özgür Thüringen Devleti’nin nakliye şirketlerine ilgili dezavantajlar için tazminat borçlu olması” şartının getirildiğini açıkladı.
Baden-Württemberg ve Saksonya düzenlemeyi kontrol ediyor
Ancak Baden-Württemberg ve Saksonya’daki ulaştırma bakanlıkları toplu sözleşmenin hâlâ incelendiğini duyurdu. Baden-Württemberg’de yaklaşık 20 ulaştırma derneği bulunmaktadır ve bunlardan bazıları yalnızca tek bir bölgeyi temsil etmektedir. Stendal’daki gibi bir protestonun önündeki engeller, örneğin Berlin-Brandenburg ulaştırma birliğinin tüm bölgeleri kapsadığı Brandenburg’dakinden daha küçük olacaktır.
Aşağı Saksonya Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü, Stendal’dekine benzer bir durumun teorik olarak orada da mümkün olduğunu söyledi. Ancak biz bu tehlikeyi görmüyoruz. Düsseldorf’ta şöyle denildi: “Kuzey Ren-Vestfalya ile ilgili olarak Stendal’de yaşananlara benzer bir olaydan haberimiz yok. Bu nedenle bir emre gerek görmüyoruz.” Mecklenburg-Batı Pomeranya’da, eyaletten gelen bir mektupla belediyelerden Deutschlandticket için mevcut tarife düzenlemelerini 30 Nisan 2024’e kadar uzatmaları istendi.
1 Mayıs 2024’te fiyat artışı riski var
Tartışmanın Haberin Detaylarıında, 2024 yılı için Deutschlandticket’in finansmanının ayrıntılı bir şekilde düzenlenmemiş olması yer alıyor. Federal ve eyalet hükümetleri Deutschland biletinin gelecek yıl da mevcut olması gerektiği konusunda hemfikir, ancak olası ek maliyetlerin nasıl karşılanacağı konusunda fikir birliğine varmadılar. Alman Taşımacılık Şirketleri Birliği’nin (VDV) yaptığı bir tahmine göre, biletin henüz mayıs başında uygulamaya konulmasından sonra sektörün Deutschland biletinin kullanıma sunulmasından kaynaklanan kaybının bu yıl muhtemelen 2,3 milyar avroya ulaşması bekleniyor. 2024 yılının tamamında ise bu rakamın 4,1 milyar euro olması muhtemel.
Federal ve eyalet hükümetleri şu ana kadar 2023 ve 2024 için altı milyar avro tahsis etme sözü verdiler; yani 400 milyon avroluk bir boşluk olabilir. Kasım ayının başında, federal eyaletlerin ulaştırma bakanları, biletin 1 Mayıs 2024 tarihine kadar daha fazla finansmanı için bir konsept sunmakla görevlendirildi. Sipariş, bilet fiyatının güncellenmesine yönelik bir mekanizma içeriyor; arttırmak”.
Taşımacılık şirketlerine yönelik mevcut düzenlemelerde bir miktar belirsizlik bulunmaktadır. Buna göre VDV son günlerde “yasal koruma” çağrısında bulunurken, Allianz Pro Schiene çıkar grubu da “ek maliyetler için finansman güvenliği” çağrısında bulundu. Salı günü Alman Bölge Birliği, “Eyaletler ilçeleri ve şehirleri Deutschlandticket’i kullanmaya zorlamalı ve böylece finansman sorumluluğunu da üstlenmelidir” dedi.
dpa
#Konular
49 euroluk bilette kafa karışıklığı: Stendal taklitçi bulabilir
Deutschlandticket birçok yerde yerel ve bölgesel ulaşımı daha ucuz hale getirdi. Fotoğraf
© Fabian Strauch/dpa/Symbolbild
Deutschlandticket, yerel ve bölgesel seyahatleri kolaylaştırdı ve birçok yerde daha ucuz hale getirdi. Ancak Stendal bölgesindeki gidiş gelişler sistemin boşlukları olduğunu gösterdi.
Stendal bölgesindeki Deutschland biletini çevreleyen kaosun ardından, diğer bölgeler de teorik olarak tek tip biletin kapsamı dışında kalmayı tercih edebilir; ancak çoğu eyaletin ulaştırma bakanlıkları, belediyelerin bu konuda herhangi bir çaba göstermediğini düşünüyor. Ancak Alman Basın Ajansı’nın eyalet ulaştırma bakanlıkları arasında yaptığı bir anketin gösterdiği gibi, birçok yerde eyalet hükümetlerinin bileti kabul etmesine yönelik toplu sözleşmeler bulunmuyor.
Çoğu ülke, ulaştırma birlikleri içindeki kararlar yoluyla bölgelerin ve ulaştırma şirketlerinin Deutschlandticket’e bağlı olmasına güvenmektedir. Bir taşımacılık birliğinin tamamının Deutschlandticket’ten çekilmesi pek olası değil, ancak büyüklüğüne bağlı olarak bu imkansız da değil.
Stendal bölgesinde, bölge meclisi Deutschlandticket’in tanınmasına yönelik bir kararı onaylamadı. Bu, 1 Ocak’tan itibaren oradaki otobüslerde biletin artık geçerli olmayacağı anlamına geliyor. Bölge, yılın ilk dört ayında 40.000 avroluk ek maliyet bekliyordu. Deutschlandticket’in tanınmasına yeniden karar vermek için önümüzdeki hafta özel bir bölge meclisinin toplanması planlanıyor. Devlet daha önce ilçelere finansman için ilave 10 milyon avro vaat etmişti.
Thüringen toplu taşıma yasasını uyarladı
Wiesbaden’deki Ulaştırma Bakanlığı, “Bunun gibi bir şey Hessen’de mümkün olamaz. Çünkü burada, tüm ulaşım birliklerinde, Alman bileti ve yaşlılar bileti gibi diğer teklifleri de içeren sözde birleşik tarife uygulanıyor” dedi. diye sordu. Örneğin Brandenburg ve Schleswig-Holstein’da da durum çok benzer. Stendal bölgesi bir ulaşım birliğinin parçası değildir ve bu nedenle Deutschland biletine karşı daha kolay itiraz edebilir.
Thüringen, Alman biletini toplu taşıma yasasına dahil etti; kendi bilgilerine göre, bunu yapan tek federal eyalet burası. Erfurt’taki bakanlık, bunun karşılığında, “Özgür Thüringen Devleti’nin nakliye şirketlerine ilgili dezavantajlar için tazminat borçlu olması” şartının getirildiğini açıkladı.
Baden-Württemberg ve Saksonya düzenlemeyi kontrol ediyor
Ancak Baden-Württemberg ve Saksonya’daki ulaştırma bakanlıkları toplu sözleşmenin hâlâ incelendiğini duyurdu. Baden-Württemberg’de yaklaşık 20 ulaştırma derneği bulunmaktadır ve bunlardan bazıları yalnızca tek bir bölgeyi temsil etmektedir. Stendal’daki gibi bir protestonun önündeki engeller, örneğin Berlin-Brandenburg ulaştırma birliğinin tüm bölgeleri kapsadığı Brandenburg’dakinden daha küçük olacaktır.
Aşağı Saksonya Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü, Stendal’dekine benzer bir durumun teorik olarak orada da mümkün olduğunu söyledi. Ancak biz bu tehlikeyi görmüyoruz. Düsseldorf’ta şöyle denildi: “Kuzey Ren-Vestfalya ile ilgili olarak Stendal’de yaşananlara benzer bir olaydan haberimiz yok. Bu nedenle bir emre gerek görmüyoruz.” Mecklenburg-Batı Pomeranya’da, eyaletten gelen bir mektupla belediyelerden Deutschlandticket için mevcut tarife düzenlemelerini 30 Nisan 2024’e kadar uzatmaları istendi.
1 Mayıs 2024’te fiyat artışı riski var
Tartışmanın Haberin Detaylarıında, 2024 yılı için Deutschlandticket’in finansmanının ayrıntılı bir şekilde düzenlenmemiş olması yer alıyor. Federal ve eyalet hükümetleri Deutschland biletinin gelecek yıl da mevcut olması gerektiği konusunda hemfikir, ancak olası ek maliyetlerin nasıl karşılanacağı konusunda fikir birliğine varmadılar. Alman Taşımacılık Şirketleri Birliği’nin (VDV) yaptığı bir tahmine göre, biletin henüz mayıs başında uygulamaya konulmasından sonra sektörün Deutschland biletinin kullanıma sunulmasından kaynaklanan kaybının bu yıl muhtemelen 2,3 milyar avroya ulaşması bekleniyor. 2024 yılının tamamında ise bu rakamın 4,1 milyar euro olması muhtemel.
Federal ve eyalet hükümetleri şu ana kadar 2023 ve 2024 için altı milyar avro tahsis etme sözü verdiler; yani 400 milyon avroluk bir boşluk olabilir. Kasım ayının başında, federal eyaletlerin ulaştırma bakanları, biletin 1 Mayıs 2024 tarihine kadar daha fazla finansmanı için bir konsept sunmakla görevlendirildi. Sipariş, bilet fiyatının güncellenmesine yönelik bir mekanizma içeriyor; arttırmak”.
Taşımacılık şirketlerine yönelik mevcut düzenlemelerde bir miktar belirsizlik bulunmaktadır. Buna göre VDV son günlerde “yasal koruma” çağrısında bulunurken, Allianz Pro Schiene çıkar grubu da “ek maliyetler için finansman güvenliği” çağrısında bulundu. Salı günü Alman Bölge Birliği, “Eyaletler ilçeleri ve şehirleri Deutschlandticket’i kullanmaya zorlamalı ve böylece finansman sorumluluğunu da üstlenmelidir” dedi.
dpa
#Konular