Toplu taşıma aboneliği
Almanya biletinde sabit fiyat mekanizması için Schnieder
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Bir kez daha Almanya biletinde belirsizlik var: önümüzdeki yıl nasıl finanse edilecek – ve ne kadar kalıcı?
Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder, Almanya biletinde sabit bir fiyat mekanizması için konuşuyor. Berlin'deki Alman Basın Ajansı'nın CDU politikacısı, “Bu çok arzu edilir” dedi. “Amacımız, Almanya biletine devam etmemiz ve aynı zamanda fiyatın gelecekte nasıl gelişeceğine dair kalıcı bir mekanizma bulmamızdır. Gelecek yıl için ulaşıp ulaşamayacağımızı söyleyemem, ama bu hedefimiz bu.”
Cuma günü, Berlin'de Federal Devletler'in özel bir ulaşım bakanı konferansı planlanıyor ve burada Schnieder de yer alıyor. Yerel ulaşımdaki ülke çapında Almanya biletinin önümüzdeki yıl ayda 58 avro mevcut fiyatla nasıl finanse edileceği ile ilgilidir.
Bileti finanse etmek için, federal ve eyalet hükümetleri şu anda ulaşım şirketleri için gelir kaybını telafi etmek için yılda 1,5 milyar avro çekiyor. Çünkü çoğu olağan banliyö aboneliği daha önce çok daha pahalıydı. Bölgeselleşme yasasında finansman öngörülür – ancak sadece 2025 için. Trafik endüstrisinin bakış açısından, bileti finanse etmek için üç milyar avro kalıcı olarak yeterli değildir. Bir DPA anketinde, ülke temsilcileri federal hükümetin 2026 yılından daha eskisinden daha fazla bilet maliyetine katılmasını talep etmişti. Ancak, ülkelerin tekdüze bir konumu yoktur.
Schnieder, “Almanya'da 13 milyondan fazla kullanıcı var – bu bir kelime.” Dedi. “Paradan tasarruf eden birkaç kullanıcı var. Eğer arabadan toplu taşıma araçlarına kaç tane geçtiğine bakarsam, daha fazla olabilir. Tabii ki, teklifin çok pahalıya mal olduğunu görmelisiniz.” Bu aynı zamanda dürüst bir kaydın bir parçasıdır.
Bakan: Teklif kendini uzun vadede taşımalı
Ülkeler ve federal hükümet bunu karşılayabilmelidir. “Haneler muazzam bir baskı altında. Aslında Almanya bileti gibi bir teklifin kendini giyecek kadar çekici olduğu gerçeğine gelmeliyiz.”
Yerel toplu taşıma öncelikle federal eyaletler meselesidir. “Bölgeselleşme için para kazanıyoruz,” dedi Schnieder. Diyerek şöyle devam etti: “Ayrıca yükseldikçe bir mekanizmamız var. Ayrıca bir bütün olarak tekrar konuşacağız, ama şimdi görüyorum ki, Almanya biletini nasıl güvende kıldığımızla ilgili doğrudan problemden ayrıldığını görüyorum.”
Koalisyon anlaşmalarında, CDU, CSU ve SPD kendilerini 2025'in ötesinde Almanya biletine devam ettiklerini biliyorlar. Ancak, kullanıcılar 2029'dan itibaren önemli ölçüde daha yüksek bir fiyata hazırlanmalıdır.
DPA
Almanya biletinde sabit fiyat mekanizması için Schnieder
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Bir kez daha Almanya biletinde belirsizlik var: önümüzdeki yıl nasıl finanse edilecek – ve ne kadar kalıcı?
Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder, Almanya biletinde sabit bir fiyat mekanizması için konuşuyor. Berlin'deki Alman Basın Ajansı'nın CDU politikacısı, “Bu çok arzu edilir” dedi. “Amacımız, Almanya biletine devam etmemiz ve aynı zamanda fiyatın gelecekte nasıl gelişeceğine dair kalıcı bir mekanizma bulmamızdır. Gelecek yıl için ulaşıp ulaşamayacağımızı söyleyemem, ama bu hedefimiz bu.”
Cuma günü, Berlin'de Federal Devletler'in özel bir ulaşım bakanı konferansı planlanıyor ve burada Schnieder de yer alıyor. Yerel ulaşımdaki ülke çapında Almanya biletinin önümüzdeki yıl ayda 58 avro mevcut fiyatla nasıl finanse edileceği ile ilgilidir.
Bileti finanse etmek için, federal ve eyalet hükümetleri şu anda ulaşım şirketleri için gelir kaybını telafi etmek için yılda 1,5 milyar avro çekiyor. Çünkü çoğu olağan banliyö aboneliği daha önce çok daha pahalıydı. Bölgeselleşme yasasında finansman öngörülür – ancak sadece 2025 için. Trafik endüstrisinin bakış açısından, bileti finanse etmek için üç milyar avro kalıcı olarak yeterli değildir. Bir DPA anketinde, ülke temsilcileri federal hükümetin 2026 yılından daha eskisinden daha fazla bilet maliyetine katılmasını talep etmişti. Ancak, ülkelerin tekdüze bir konumu yoktur.
Schnieder, “Almanya'da 13 milyondan fazla kullanıcı var – bu bir kelime.” Dedi. “Paradan tasarruf eden birkaç kullanıcı var. Eğer arabadan toplu taşıma araçlarına kaç tane geçtiğine bakarsam, daha fazla olabilir. Tabii ki, teklifin çok pahalıya mal olduğunu görmelisiniz.” Bu aynı zamanda dürüst bir kaydın bir parçasıdır.
Bakan: Teklif kendini uzun vadede taşımalı
Ülkeler ve federal hükümet bunu karşılayabilmelidir. “Haneler muazzam bir baskı altında. Aslında Almanya bileti gibi bir teklifin kendini giyecek kadar çekici olduğu gerçeğine gelmeliyiz.”
Yerel toplu taşıma öncelikle federal eyaletler meselesidir. “Bölgeselleşme için para kazanıyoruz,” dedi Schnieder. Diyerek şöyle devam etti: “Ayrıca yükseldikçe bir mekanizmamız var. Ayrıca bir bütün olarak tekrar konuşacağız, ama şimdi görüyorum ki, Almanya biletini nasıl güvende kıldığımızla ilgili doğrudan problemden ayrıldığını görüyorum.”
Koalisyon anlaşmalarında, CDU, CSU ve SPD kendilerini 2025'in ötesinde Almanya biletine devam ettiklerini biliyorlar. Ancak, kullanıcılar 2029'dan itibaren önemli ölçüde daha yüksek bir fiyata hazırlanmalıdır.
DPA