Ticaret: “Hesap Satın Alma” ile Reklam – ECJ şeffaflığı güçlendirir

EkoIte

Member
Ticaret
“Hesap Satın Al” ile Reklam – ECJ şeffaflığı güçlendirir






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Bir çevrimiçi satın alma işleminin ancak kredibiliteyi kontrol ettikten sonra mümkün olması ne kadar açık olmalıdır? En yüksek Avrupa mahkemesi bunu değerlendirdi – ancak yasal anlaşmazlık devam ediyor.


“Hesaptan satın alma” için reklamcılık konusundaki yasal anlaşmazlıkta, Avrupa Adalet Divanı (ECJ) tüketicilerin haklarını güçlendirdi. Prosedür, çevrimiçi perakendecilerin “hesapta uygun bir satın alma” ile reklam vermeleri durumunda kredibilitenin nasıl bir incelemesini göstermeleri gerektiği sorusunu ele almaktadır.





AB yasasına göre, özellikle “satış tanıtımı teklifleri” için şeffaflık için yüksek gereksinimler vardır. Örneğin, tüketicilerin hangi koşullarda kullanabileceği açıkça tanınabilir olmalıdır. Lüksemburg'daki hakimler artık bu AB yasasını kapsamlı bir şekilde yorumladılar, böylece özel tekliflere ek olarak, teklif edilen bir satın alma da hesaba katılabilir. Ancak son olarak, Federal Adalet Mahkemesi (BGH) davaya karar vermelidir.



Bonprix “Hesapta Konforlu Satın Alma” ile ilan edildi





Özellikle, Otto Grubuna ait olan moda perakendecisi Bonprix tarafından bir reklam ifadesiyle ilgiliydi. Hamburg Tüketici Merkezi, “hesapta rahat satın alma” teklifini yanılttığından şikayet etti, çünkü güvenilirliğin henüz incelendiği açık değil. Dava, ECJ'den açıklama isteyen BGH'den önce gitti.



Hamburg Tüketici Merkezi'nden Julia Rehberg, “Avrupa Adalet Mahkemesi'nin satın alma işlemini satışları teşvik etme teklifi olarak sınıflandırmasından memnuniyet duyuyoruz ve şimdi Federal Adalet Mahkemesi'nin bu konuyu tüketicilerin çıkarları için de karar vereceğinden emin.” Diyor. İlk başta Bonprix'ten herhangi bir açıklama yoktu.



DPA