ticaret
AB Komisyonu: Çevrimiçi pazar yeri Temu için daha katı kurallar
Temu'nun ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve rapor sunmak için dört ayı var. Fotoğraf
© Hannes P. Albert/dpa
Çevrimiçi pazar yeri Temu'nun milyonlarca kullanıcısı var, ancak tüketici savunucularının eleştirileriyle karşı karşıya. AB Komisyonu şimdi harekete geçiyor.
Çinli çevrimiçi perakendeci Temu, gelecekte AB'de daha katı kurallara uymak zorunda kalacak. AB Komisyonu, çevrimiçi pazarın Avrupa Birliği'nde aylık ortalama 45 milyondan fazla kullanıcıya sahip olduğunu duyurdu. Bu nedenle Temu, yeni AB Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında “çok büyük bir çevrimiçi platform” olarak sınıflandırılıyor.
Brüksel yetkilisine göre, çevrimiçi pazarın diğer şeylerin yanı sıra olası yasa dışı ürünleri daha dikkatli izlemesi gerekiyor. Bu, örneğin kullanıcıların şüpheli ürünleri tanımlamasını ve raporlamasını kolaylaştırmak için kullanıcı arayüzünü değiştirerek yapılabilir.
Temu yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Avrupa Birliği'ndeki kullanıcılarımızın güvenliğini, şeffaflığını ve korunmasını sağlamak için DSA'nın kural ve düzenlemelerine uymaya kararlıyız.”
Prensip olarak AB hukukuna göre büyük hizmetlerin küçük hizmetlerden daha fazla kurala uyması gerekiyor. Yasa, diğer şeylerin yanı sıra, platformların yasa dışı içeriği sitelerinden eskisinden daha hızlı kaldırmasını sağlamayı amaçlıyor. Bu da kullanıcıların bu tür içerikleri raporlamasını kolaylaştıracak.
Komisyona göre Temu'nun ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve bir rapor sunmak için artık dört ayı var. Buna, çevrimiçi pazarın, örneğin yasa dışı içerikle nasıl başa çıkılacağı konusunda kendi risk değerlendirmelerini yürütmesi de dahildir. Raporlar daha sonra AB Komisyonu tarafından incelenecek.
dpa
#Konular
AB Komisyonu: Çevrimiçi pazar yeri Temu için daha katı kurallar
Temu'nun ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve rapor sunmak için dört ayı var. Fotoğraf
© Hannes P. Albert/dpa
Çevrimiçi pazar yeri Temu'nun milyonlarca kullanıcısı var, ancak tüketici savunucularının eleştirileriyle karşı karşıya. AB Komisyonu şimdi harekete geçiyor.
Çinli çevrimiçi perakendeci Temu, gelecekte AB'de daha katı kurallara uymak zorunda kalacak. AB Komisyonu, çevrimiçi pazarın Avrupa Birliği'nde aylık ortalama 45 milyondan fazla kullanıcıya sahip olduğunu duyurdu. Bu nedenle Temu, yeni AB Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında “çok büyük bir çevrimiçi platform” olarak sınıflandırılıyor.
Brüksel yetkilisine göre, çevrimiçi pazarın diğer şeylerin yanı sıra olası yasa dışı ürünleri daha dikkatli izlemesi gerekiyor. Bu, örneğin kullanıcıların şüpheli ürünleri tanımlamasını ve raporlamasını kolaylaştırmak için kullanıcı arayüzünü değiştirerek yapılabilir.
Temu yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Avrupa Birliği'ndeki kullanıcılarımızın güvenliğini, şeffaflığını ve korunmasını sağlamak için DSA'nın kural ve düzenlemelerine uymaya kararlıyız.”
Prensip olarak AB hukukuna göre büyük hizmetlerin küçük hizmetlerden daha fazla kurala uyması gerekiyor. Yasa, diğer şeylerin yanı sıra, platformların yasa dışı içeriği sitelerinden eskisinden daha hızlı kaldırmasını sağlamayı amaçlıyor. Bu da kullanıcıların bu tür içerikleri raporlamasını kolaylaştıracak.
Komisyona göre Temu'nun ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve bir rapor sunmak için artık dört ayı var. Buna, çevrimiçi pazarın, örneğin yasa dışı içerikle nasıl başa çıkılacağı konusunda kendi risk değerlendirmelerini yürütmesi de dahildir. Raporlar daha sonra AB Komisyonu tarafından incelenecek.
dpa
#Konular