Teslimat hizmetleri
Lieferando yaklaşık 2.000 sürücü ofisini azaltır
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Lieferando, Almanya'daki filosunu neredeyse beşinci azaltıyor. Buna ek olarak, platform taşeronlarla daha fazla işbirliği yapmak istiyor. Patron, zorlu yarışmada var olmalısın.
Yıl sonundan itibaren, gıda dağıtım hizmeti Lieferando, birçoğu Hamburg'da olmak üzere ülke çapında yaklaşık 2.000 sürücüyü hafifletmeyi planlıyor. Lieferando, toplam filonun yaklaşık yüzde 20'sini söyledi. Bunun nedeni, platformun So -Last Mile'ı teslim ederken alt yüklenicilerle daha fazla çalışmasıdır.
Alman Basın Ajansı'ndan Almanya patronu Lennard Neubauer, “Rekabetçi manzara ve pazar giderek değişiyor ve derinlemesine.” Dedi. “Müşteriler güvenilir hizmet ve kısa sipariş süreleri bekliyor.” Bazı yerlerde, bu mevcut yapılarla yeterince sağlanamaz.
Hamburg özellikle etkiledi
Neubauer, gelecekte, özellikle Wiesbaden, Lübeck veya Bochum gibi daha küçük pazarlarda Lieferando, kendi sürücüleriyle teslimatı devralacak özel lojistik şirketleriyle çalışacağını söyledi. Lieferando da Hamburg'da bu şekilde gidiyor. Büyüklüğü nedeniyle, iş kesintileri özellikle güçlü bir şekilde Hanseatic şehrine çarpacak.
Genel İş Konseyi öğleden sonra önlemler hakkında bilgilendirilmelidir. Neubauer, “Sosyal planla ilgili müzakereler, kardeş şirketle en kısa sürede başlamalıdır.” Amaç, süreci 2026'nın ilk çeyreğinde yıl sonuna kadar tamamlamaktır.
Rider şimdiye kadar kendi kızı tarafından istihdam edildi
Lieferando Hollanda Teslimat Hizmetine aittir. Almanya'daki işletme kızı Lieferando Marktplatz Gesellschaft tarafından yönetiliyor. Sürücüler neredeyse sadece başka bir kızı Takawe Express tarafından istihdam edildi.
Gelecekte çoğu sürücü için durum böyle olmalıdır. Teslimat hizmetçisinin yaklaşık yüzde beşi özel üçüncü taraf sağlayıcılarına dış kaynak kullandığını söyledi. Konsept zaten Berlin'de bir taşeronla test edildi. Bazı bölgelerde de bu başkentte uygulanmaya devam etmelidir.
Neubauer, “Bu, tüm hikayenin en önemli bileşenidir: bir araya gelmek istediğimiz filo ortaklarının kriterleri,” dedi Neubauer. Binicilerin orada sıkı bir şekilde istihdam edilmesini ve buna göre ödenmesini sağlamak için katı bir seçim süreci çalışıyor.
Fein sektörde serbest meslek büyük bir sorun
Lieferando, piyasadaki taşeronlarla işbirliğinin yaygın bir uygulama olduğuna dikkat çekiyor. Aslında, Uber Eats ve Wolt gibi rakipler böyle. Wolt, sürücülerin her zaman doğrudan kendi ortak şirketleri tarafından istihdam edildiğini vurgular. Ancak tüm rakipler için durum böyle değil.
Çalışan temsilcileri bu nedenle teslimat hizmeti sektöründeki sömürü koşullarını ve yaygın sahte serbest meslekleri eleştirmektedir. Sorun AB genelinde o kadar büyük ki, AB Komisyonu platform işinde sahte serbest meslekleri önlemek için bir platform yönergesi yayınladı. Bu hala ulusal düzeyde uygulanmalıdır.
Lieferando'nun çoğunlukla sürücüleri doğrudan istihdam etmesi, çalışan temsilcileri tarafından teşvik edildi. Öfke buna bağlı olarak harika. DPA Food Misafir Gaststätten Union (NGG) konuklama departmanı başkanı Mark Baumeister, “Sersemliyiz, bu mutlak bir felaket” dedi. “Lieferando, çalışanların sorumluluğunu serbest bırakıyor, bunu onaylayamayız. Bunu Lieferando'daki CO -belirleme ve çalışanlara yönelik bir saldırı olarak görüyoruz.”
Baumeister siyasete itiraz gönderdi. Bu, gelecekte bu tür iş modellerini önlemek için hareket etmelidir. “Et endüstrisinde olduğu gibi kesinlikle kalıcı pozisyonun emrine ihtiyacımız var.”
NGG, teslimat fonu için toplu bir anlaşma ve yıllarca saatte 15 avro asgari ücretle savaşıyor. Sendika son zamanlarda Hamburg'daki uyarılara tekrar çağırdı. Teslimat işleminin bir kısmının üçüncü taraf şirketlerine dış kaynak kullanımı ile sendika, tek tip istihdam ilişkileri sağlamak çok daha zor olmalıdır.
DPA
Lieferando yaklaşık 2.000 sürücü ofisini azaltır
Mevcut bağlantıyı kopyalayın
Anma listesine ekle
Lieferando, Almanya'daki filosunu neredeyse beşinci azaltıyor. Buna ek olarak, platform taşeronlarla daha fazla işbirliği yapmak istiyor. Patron, zorlu yarışmada var olmalısın.
Yıl sonundan itibaren, gıda dağıtım hizmeti Lieferando, birçoğu Hamburg'da olmak üzere ülke çapında yaklaşık 2.000 sürücüyü hafifletmeyi planlıyor. Lieferando, toplam filonun yaklaşık yüzde 20'sini söyledi. Bunun nedeni, platformun So -Last Mile'ı teslim ederken alt yüklenicilerle daha fazla çalışmasıdır.
Alman Basın Ajansı'ndan Almanya patronu Lennard Neubauer, “Rekabetçi manzara ve pazar giderek değişiyor ve derinlemesine.” Dedi. “Müşteriler güvenilir hizmet ve kısa sipariş süreleri bekliyor.” Bazı yerlerde, bu mevcut yapılarla yeterince sağlanamaz.
Hamburg özellikle etkiledi
Neubauer, gelecekte, özellikle Wiesbaden, Lübeck veya Bochum gibi daha küçük pazarlarda Lieferando, kendi sürücüleriyle teslimatı devralacak özel lojistik şirketleriyle çalışacağını söyledi. Lieferando da Hamburg'da bu şekilde gidiyor. Büyüklüğü nedeniyle, iş kesintileri özellikle güçlü bir şekilde Hanseatic şehrine çarpacak.
Genel İş Konseyi öğleden sonra önlemler hakkında bilgilendirilmelidir. Neubauer, “Sosyal planla ilgili müzakereler, kardeş şirketle en kısa sürede başlamalıdır.” Amaç, süreci 2026'nın ilk çeyreğinde yıl sonuna kadar tamamlamaktır.
Rider şimdiye kadar kendi kızı tarafından istihdam edildi
Lieferando Hollanda Teslimat Hizmetine aittir. Almanya'daki işletme kızı Lieferando Marktplatz Gesellschaft tarafından yönetiliyor. Sürücüler neredeyse sadece başka bir kızı Takawe Express tarafından istihdam edildi.
Gelecekte çoğu sürücü için durum böyle olmalıdır. Teslimat hizmetçisinin yaklaşık yüzde beşi özel üçüncü taraf sağlayıcılarına dış kaynak kullandığını söyledi. Konsept zaten Berlin'de bir taşeronla test edildi. Bazı bölgelerde de bu başkentte uygulanmaya devam etmelidir.
Neubauer, “Bu, tüm hikayenin en önemli bileşenidir: bir araya gelmek istediğimiz filo ortaklarının kriterleri,” dedi Neubauer. Binicilerin orada sıkı bir şekilde istihdam edilmesini ve buna göre ödenmesini sağlamak için katı bir seçim süreci çalışıyor.
Fein sektörde serbest meslek büyük bir sorun
Lieferando, piyasadaki taşeronlarla işbirliğinin yaygın bir uygulama olduğuna dikkat çekiyor. Aslında, Uber Eats ve Wolt gibi rakipler böyle. Wolt, sürücülerin her zaman doğrudan kendi ortak şirketleri tarafından istihdam edildiğini vurgular. Ancak tüm rakipler için durum böyle değil.
Çalışan temsilcileri bu nedenle teslimat hizmeti sektöründeki sömürü koşullarını ve yaygın sahte serbest meslekleri eleştirmektedir. Sorun AB genelinde o kadar büyük ki, AB Komisyonu platform işinde sahte serbest meslekleri önlemek için bir platform yönergesi yayınladı. Bu hala ulusal düzeyde uygulanmalıdır.
Lieferando'nun çoğunlukla sürücüleri doğrudan istihdam etmesi, çalışan temsilcileri tarafından teşvik edildi. Öfke buna bağlı olarak harika. DPA Food Misafir Gaststätten Union (NGG) konuklama departmanı başkanı Mark Baumeister, “Sersemliyiz, bu mutlak bir felaket” dedi. “Lieferando, çalışanların sorumluluğunu serbest bırakıyor, bunu onaylayamayız. Bunu Lieferando'daki CO -belirleme ve çalışanlara yönelik bir saldırı olarak görüyoruz.”
Baumeister siyasete itiraz gönderdi. Bu, gelecekte bu tür iş modellerini önlemek için hareket etmelidir. “Et endüstrisinde olduğu gibi kesinlikle kalıcı pozisyonun emrine ihtiyacımız var.”
NGG, teslimat fonu için toplu bir anlaşma ve yıllarca saatte 15 avro asgari ücretle savaşıyor. Sendika son zamanlarda Hamburg'daki uyarılara tekrar çağırdı. Teslimat işleminin bir kısmının üçüncü taraf şirketlerine dış kaynak kullanımı ile sendika, tek tip istihdam ilişkileri sağlamak çok daha zor olmalıdır.
DPA