Tesla ve otomotiv endüstrisi: Altyapı saldırılarına karşı koruma yok

EkoIte

Member
Tesla'ya saldırı
Otomotiv sektörü altyapı saldırılarına karşı savunmasız





Grünheide'deki Tesla otomobil fabrikasında, yüksek gerilim direğine düzenlenen kundaklama saldırısının ardından elektrik kesintisi nedeniyle üretim durma noktasına geldi.

© Patrick Pleul/dpa / Picture Alliance


kaydeden Lutz Meier


7 Mart 2024, 17:25
3 dakika



Elektrik şebekesindeki sabotaj nedeniyle Tesla'da başarısızlık: Bir üretim uzmanı, endüstrinin neden bu tür saldırılara karşı kendisini zar zor silahlandırabildiğini ve maliyetlerin neden hızla yüz milyonlara ulaşabildiğini açıklıyor.




Bu makale Capital dergisinden uyarlanmıştır ve on gün boyunca burada mevcuttur. Daha sonra yalnızca www.capital.de adresinden okunabilecektir. Sermaye buna aittir yıldız RTL Almanya'ya.



Salı gününden bu yana Grünheide'deki Tesla fabrikasını felç eden elektrik direğine yapılan kundaklama saldırısı, bildiğimiz kadarıyla pek de karmaşık bir eylem değildi. Ancak sonuçları ciddi: Fabrika müdürü André Thierig'e göre üretim kesintisi üç haneli milyonluk yüksek bir tutara mal olabilir ve en az beş gün sürebilir. Şirket şimdi Grünheide'deki üretimin ancak önümüzdeki hafta sonunda yeniden başlayabileceğini söylüyor. Bu da hasarı daha da büyütüyor.


Otomobil üretim uzmanı Heiko Weber, prensipte böyle bir saldırının Avrupa'daki her otomobil üreticisini etkileyebileceğini söylüyor. “Bu büyüklükte bir elektrik kesintisi olursa buna hazırlıklı olan bir üretici bilmiyorum” diyor. Ve Weber, büyük otomobil üreticilerinin üretim sistemlerini ayrıntılı olarak biliyor: Kendisi, diğer şeylerin yanı sıra, otomobil şirketlerinde uzmanlaşmış danışmanlık firması Berylls'in üretim ve tedarik zincirlerinden de sorumludur.

Bulutlu bir gökyüzü altında Grünheide'deki fabrikanın üzerindeki Tesla yazısı

Elon Musk'un otomobil şirketi
Grünheide'deki Tesla fabrikası, tehlikeli maddelere ilişkin sınır değerleri önemli ölçüde aşıyor




26 Şubat 2024


Weber'e göre otomobil endüstrisinin korumasız olması sadece güç kaynağı için değil aynı zamanda telekomünikasyon ağları veya su boruları için de geçerli, örneğin: “Altyapı kaynağına yapılacak bir saldırı, herhangi bir otomobil fabrikasını ciddi şekilde etkileyebilir ve onu felç edebilir.” Weber, koruma eksikliğinin sektör açısından saflığın bir işareti olmadığını söylüyor. Tesla da muhtemelen sektörde her zamanki gibi, şirket tesisi kurmadan önce tüm riskleri hesaplamıştı. Ancak güç kaynağının çökmesi durumunda bir otomobil üreticisinin kendi enerji santralini tesis etmesi kesinlikle ekonomik değildir. Ve bir enerji santralinin boyutunun altında bir acil durum güç kaynağıyla, bir araba fabrikasının muazzam enerji açlığı giderilemez. Büyük bir şehrin ihtiyaçları kadar büyük. VW Grubu, geleneksel olarak Wolfsburg'daki genel merkezinde kendi kömür yakıtlı enerji santrallerinden ikisini işlettiğinden ve dolayısıyla enerji tedariği üzerinde belirli bir kontrole sahip olduğundan, belirli bir açıdan bir istisna teşkil ediyor. Aksi takdirde, üreticinin sistemleri yalnızca geçici voltaj dalgalanmalarını karşılayabilir, daha fazlasını yapamaz.


Endişelenmesi gereken sadece Tesla değil




Aşırılıkçıların Tesla'ya yönelik hedefli saldırısı siyasi bir sorunun aciliyetini artırıyor: Devlet ve ağ operatörleri kritik altyapıyı saldırılara karşı nasıl koruyabilir? Geçmişte Deutsche Bahn hatlarına ve raylarına saldırılar yaşanmıştı. Ancak Tesla fabrikası gibi büyük bir endüstriyel tesisin suçlular tarafından devre dışı bırakılması artık yeni bir olgudur. Prensip olarak, Berlin'in dış mahallelerine yapılan saldırı, arkasında siyasi amaçlı teröristlerin, gizli servislerin, şantajcıların veya başkalarının olup olmadığına bakılmaksızın, diğer endüstriyel bölgelerde de kolaylıkla tekrarlanabilir.


Berylls uzmanı Weber'in açıkladığı gibi, bir araba fabrikasında elektrik kesintisinin sonuçları her zaman ciddidir. Güç tekrar aktığında BT sistemleri genellikle herhangi bir sorun olmadan yeniden başlatılabilir. Ancak donanımın, özellikle de robotların, üretimin ortasında aniden durdurulmaları durumunda yeniden çalışır duruma gelmeleri çok daha zordur. Weber, “Asıl zaman alan şey, üretim robotlarının yedeklenip tekrar çalışır duruma getirilmesi sürecinde takılıp kalmasıdır” diyor. Her bir sistemin yarı mamul parçalarının çıkarılması, robotların geri çekilmesi ve üretim başlangıcında olduğu gibi ayarlarının kontrol edilmesi gerekecekti.


Üretim olmadan her gün milyonlara mal oluyor




Robotlardan çıkarılan kısmen bitmiş parçaların ve arabaların büyük olasılıkla büyük oranda imha edilmesi gerekecektir. Weber, “Tesla'da onlarca cesedin reddedildiğini varsayıyorum” diyor. Özellikle gövde yapımında ve aynı zamanda montajda, kısmen üretilen parçaların üretime geri döndürülmesi neredeyse imkansızdı. Robotlar kaynak yapar (bir kaportanın yaklaşık 6.000 kaynak noktası vardır), perçinler, yapıştırır, yerleştirir ve bu nedenle her araba fabrikasında her yerde bulunur. Tesisin bakım işçileri ve sistem kurulumcularının hepsini zahmetli bir şekilde yeniden çalışır duruma getirmesi gerekiyor. Weber, “En azından bir gün bununla meşguller” diyor.


Paslanmaz çelik SUV

“Zorlu bir dünya için zorlu bir ürün”: Bir Tesla tuneri Cybertruck'ı bu şekilde süslemek istiyor





Bu aynı zamanda tesis müdürü Thierig'in bahsettiği yüksek maliyetleri de gerçekçi kılıyor. Üretimin uzun süreli restorasyonu en önemli faktör değil, elbette üretim kaybıdır. Thierig'in hesaplaması görünüşe göre normalde Grünheide'de üretilen 1.000 Tesla Model Y'ye dayanıyor ve endüstri kaynaklarına göre bu oldukça abartılı görünüyor. Ancak buna sadık kalırsanız ve araç başına yalnızca 20.000 Euro'luk bir katkı marjı belirlerseniz, üretim günü başına 20 milyon Euro'luk bir kayıp söz konusu olacaktır – sadece arızalar nedeniyle.


Üreticinin enerji tedarikçisine başvurmaya çalışması bir olasılık olabilir ancak bu, fabrika ile tedarikçi arasındaki bireysel sözleşme yapısına bağlıdır. Üretim uzmanı Weber, Grünheide'deki olayın tüm üreticileri alarma geçireceğine inanıyor: “Bir veya iki üretim müdürü mutlaka lider çalışanlarına şunu soracaktır: 'Bu bizim başımıza gelirse ne olur?' O zaman cevap muhtemelen şu olacaktır: Otomobil üreticisinin bu konuda yapabileceği fazla bir şey yoktu.

#Konular