Telekom dolandırıcılığa karşı uyardı: Milyonlarca müşteri etkilendi

EkoIte

Member
tüketici
Telekom dolandırıcılığa karşı uyardı: Milyonlarca müşteri etkilendi






Mevcut bağlantıyı kopyala







Telekom müşterileri saldırı altında: Suçlular üç kalleş dolandırıcılık yöntemiyle kişisel verileri ele geçirmeye çalışıyor. Hangi hatalardan kesinlikle kaçınmanız gerekiyor?


Deutsche Telekom uyarıyor: Şu anda şirket adına, Telekom müşterilerinden sadakat puanlarını “Magenta Moments” programından kullanmalarını isteyen e-postalar gönderiliyor.





Bunlar Telekom'dan değil dolandırıcılardan gelen sahte e-postalardır. Kimlik avı e-postaları olarak adlandırılan bu e-postalar, kişisel verileri elde etmeye çalışır.





Telekom kimlik avına karşı uyardı: Dolaşımda giderek artan sayıda sahte e-posta var

© Telekom


Aynı zamanda, özellikle hain olan başka bir kimlik avı girişimi de yolda: Tüketiciler, kendilerini sahte Telekom e-postaları konusunda uyaran bir mesaj alıyor.





Koruma için, şirketin “Avast” yazılım şirketiyle birlikte sunduğu iddia edilen 1,95 euro karşılığında “Telekom Gelişmiş E-posta Filtresi” öneriliyor.



Telekom'a göre bu mesajlar aynı zamanda dolandırıcılardan da geliyor. Hiçbir durumda bu tür e-postalara yanıt vermemeli veya bunların içerdiği bağlantılara tıklamamalısınız. Dolandırıcılık oldukça kolay bir şekilde fark edilebilir.





Telekom'dan gelen kimlik avı e-postalarını nasıl tanıyabilirim?



Telekom'a göre, örneğin sadakat puanlarınızı kullanmanızı veya bir bağlantı aracılığıyla veri sağlamanızı isteyen sahte bir e-postayı aşağıdaki özelliklerle tanıyabilirsiniz:




  • Selamlama yok
  • Müşteri numarası gibi sözleşmeyle ilgili verilerden bahsedilmiyor
  • E-postada doğrulama mührü yok
  • “Önem yüksek” işareti – Telekom e-postaları için pek alışılmadık bir durum
  • Bilinmeyen gönderen
  • Ralf Hoßbach adına Marco Holzwart tarafından imzalandı
Gelen kutunuzda böyle bir e-posta varsa Telekom aşağıdaki adımları uygulamanızı tavsiye eder:


  • E-postayı spam olarak bildir
  • Hiçbir durumda e-postadaki bağlantıya tıklamamalısınız
  • Bağlantıyı açtıktan sonra herhangi bir kişisel bilgi girmeyin.

Bahaneli sahte e-posta örneği E-posta gelen kutunuzu koruma


“E-posta gelen kutunuzu koruma” bahanesiyle sahte e-posta örneği

© Telekom


Başka bir dolandırıcılık



Suçlular ayrıca Telekom müşterilerini başka bir dolandırıcılıkla kandırmaya çalışıyor. Müşterilere, “muhasebe denetiminde” bir hata olduğu ve son birkaç ayda kendilerinden çok fazla, genellikle üç haneli rakamlarda borç kesildiği konusunda bilgi veriyorlar.



Bu hatayı düzeltmek için dolandırıcılar müşterilerden banka bilgilerini vermelerinin istendiği bir “geri ödeme formu” doldurmalarını istiyor. Daha sonra, süreci hızlandırmak için müşterilerin sahte e-postaya yanıt olarak formu doğrudan geri göndermeleri gerekiyor.





Telekom'a göre bu aynı zamanda rapor edilmesi gereken bir kimlik avı girişimi.



lpb