Trafik
GDL demiryolu sendikası süresiz greve oy veriyor
Alman Lokomotif Şoförleri Birliği’nin (GDL) Magdeburg’daki ana tren istasyonunun önünde düzenlediği mitinge katılanlar. Fotoğraf
© Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa
Deutsche Bahn ile toplu sözleşme anlaşmazlığında ilk uyarı grevi yeni sona erdi – GDL sendikası şimdi süresiz endüstriyel eylem için oylama yapıyor.
Deutsche Bahn ile toplu pazarlık anlaşmazlığı nedeniyle yapılan ilk uyarı grevinin sona ermesinden kısa bir süre sonra GDL sendikası üyelerini oy kullanmaya çağırdı. Sendika akşam saatlerinde demiryolları ve diğer taşımacılık şirketlerinde süresiz grev yapılmasına karar verilmesi gerektiğini duyurdu.
Açıklamaya göre GDL patronu Claus Weselsky, “Üyelerimizden işverenlerin oyalama taktiklerine net bir yanıt vermelerini bekliyoruz” dedi. Daha uzun ve daha sık grev yapılması için üyelerin yüzde 75’inin bu eylemden yana olması gerekir. GDL, sayımın zamanı ve sonucu hakkında ayrı bilgi vermek istiyor. “O zamana kadar başka uyarı grevleri göz ardı edilemez.”
Tren makinistleri sendikası, yeni toplu sözleşmeler konusunda demiryolları ve diğer taşımacılık şirketleriyle ayrı ayrı görüşmelerde bulunuyor. Federal mülkiyete ait şirketin başlangıcı, geçen hafta herhangi bir önemli sonuç olmadan sona erdi. Müzakerelerin bu hafta devam etmesi gerekiyor. GDL’nin uyarı grevi çağrısı yapmasının ardından demiryolu görüşmeleri iptal etti. Sendika, ilk greviyle, özellikle Perşembe günü, Almanya’daki demiryolu trafiğinin büyük bir bölümünü 20 saat boyunca felç etti. Her beş uzun mesafe treninden biri çalışıyordu. Bölgesel ulaşımda da kapsamlı kısıtlamalar vardı.
Yasal koruma
Weselsky, toplu sözleşme anlaşmazlığından önce bile, iş anlaşmazlıkları durumunda kendisini yasal olarak korumak istediğini ve üyelerin süresiz grev konusunda oylamayla erken karar vermesini istediğini vurgulamıştı.
Demiryolu, gelecek hafta yapılması planlanan müzakerelerin bir sonraki turuna hazır olduğunu vurgulamıştı. Ön koşul, GDL’nin aynı anda greve gitmemesidir.
Sendika, diğer şeylerin yanı sıra ayda 555 avro daha fazla ve enflasyon tazminatı ikramiyesi talep ediyor. Ancak müzakerelerin özü, tam ücretli vardiyalı çalışanların çalışma saatlerinin haftada 38 saatten 35 saate düşürülmesi talebidir. Demiryolu bunu imkansız olarak reddediyor. 32 ay vadede yüzde 11 ücret artışı ve GDL’nin gerektirdiği enflasyon primini sunuyor. İlk tur müzakerelerin ve ilk iş anlaşmazlığının ardından her iki taraf da bir anlaşmaya varmaktan uzak.
dpa
#Konular
GDL demiryolu sendikası süresiz greve oy veriyor
Alman Lokomotif Şoförleri Birliği’nin (GDL) Magdeburg’daki ana tren istasyonunun önünde düzenlediği mitinge katılanlar. Fotoğraf
© Soeren Stache/dpa-Zentralbild/dpa
Deutsche Bahn ile toplu sözleşme anlaşmazlığında ilk uyarı grevi yeni sona erdi – GDL sendikası şimdi süresiz endüstriyel eylem için oylama yapıyor.
Deutsche Bahn ile toplu pazarlık anlaşmazlığı nedeniyle yapılan ilk uyarı grevinin sona ermesinden kısa bir süre sonra GDL sendikası üyelerini oy kullanmaya çağırdı. Sendika akşam saatlerinde demiryolları ve diğer taşımacılık şirketlerinde süresiz grev yapılmasına karar verilmesi gerektiğini duyurdu.
Açıklamaya göre GDL patronu Claus Weselsky, “Üyelerimizden işverenlerin oyalama taktiklerine net bir yanıt vermelerini bekliyoruz” dedi. Daha uzun ve daha sık grev yapılması için üyelerin yüzde 75’inin bu eylemden yana olması gerekir. GDL, sayımın zamanı ve sonucu hakkında ayrı bilgi vermek istiyor. “O zamana kadar başka uyarı grevleri göz ardı edilemez.”
Tren makinistleri sendikası, yeni toplu sözleşmeler konusunda demiryolları ve diğer taşımacılık şirketleriyle ayrı ayrı görüşmelerde bulunuyor. Federal mülkiyete ait şirketin başlangıcı, geçen hafta herhangi bir önemli sonuç olmadan sona erdi. Müzakerelerin bu hafta devam etmesi gerekiyor. GDL’nin uyarı grevi çağrısı yapmasının ardından demiryolu görüşmeleri iptal etti. Sendika, ilk greviyle, özellikle Perşembe günü, Almanya’daki demiryolu trafiğinin büyük bir bölümünü 20 saat boyunca felç etti. Her beş uzun mesafe treninden biri çalışıyordu. Bölgesel ulaşımda da kapsamlı kısıtlamalar vardı.
Yasal koruma
Weselsky, toplu sözleşme anlaşmazlığından önce bile, iş anlaşmazlıkları durumunda kendisini yasal olarak korumak istediğini ve üyelerin süresiz grev konusunda oylamayla erken karar vermesini istediğini vurgulamıştı.
Demiryolu, gelecek hafta yapılması planlanan müzakerelerin bir sonraki turuna hazır olduğunu vurgulamıştı. Ön koşul, GDL’nin aynı anda greve gitmemesidir.
Sendika, diğer şeylerin yanı sıra ayda 555 avro daha fazla ve enflasyon tazminatı ikramiyesi talep ediyor. Ancak müzakerelerin özü, tam ücretli vardiyalı çalışanların çalışma saatlerinin haftada 38 saatten 35 saate düşürülmesi talebidir. Demiryolu bunu imkansız olarak reddediyor. 32 ay vadede yüzde 11 ücret artışı ve GDL’nin gerektirdiği enflasyon primini sunuyor. İlk tur müzakerelerin ve ilk iş anlaşmazlığının ardından her iki taraf da bir anlaşmaya varmaktan uzak.
dpa
#Konular