Taşımacılık: DB Cargo'da Kriz – sendika endişelerini dile getiriyor

EkoIte

Member
Trafik
DB Cargo'da Kriz – Sendika endişelerini dile getiriyor





DB Cargo yıllardır tehlikedeydi. Fotoğraf

© Bodo Marks/dpa


Federal hükümet raylara daha fazla mal koymak istiyor. Ancak bu hedefin en önemli şirketlerinden biri olan DB Cargo'nun başı giderek dertte.





EVG sendikası, DB Cargo yük demiryolundaki mevcut durumla ilgili endişelerini dile getirdi. EVG başkan yardımcısı Cosima Ingenschay, “Bu şirketin ekonomik olarak nasıl yönetileceğine, daha fazla malın raylara nasıl sokulacağına dair genel bir strateji yok” dedi. Şu anda kapsamlı bir dönüşüm üzerinde çalışılıyor. DB Cargo'nun denetim kurulu başkan yardımcısı Ingenschay, çalışan temsilcilerinin yeterince dahil olmamasını eleştirdi.



DB Cargo yıllardır tehlikedeydi. Demiryolunun 2022 yılı yıllık raporunda zararı 665 milyon euro (düzeltilmiş FVÖK) olarak belirtiliyor. 2021 yılında eksi 467 milyon euroydu. Basında çıkan tutarlı haberlere göre şirket 2023'te yine yaklaşık yarım milyar avro zarar etti. Kesin iş rakamları Mart ayında yayınlanacak.


EVG işten çıkarmalardan korkuyor


Dönüşüm planları hakkında Ingenschay, dönüşümün bir parçası olarak kombine taşımacılığın DB Cargo yan kuruluşlarına devredilmesi gerektiğini söyledi. EVG bunu çalışanların katılımına yönelik bir saldırı olarak görüyor. İştiraklerde kaç pozisyon oluşturulacağı ve bunların nasıl doldurulması gerektiği henüz belli değil. Ingenschay'e göre DB Cargo'da 1.600 ila 1.800 iş kaybı yaşanabilir. “Buna karşı kendimizi tüm gücümüzle savunacağız. Değişime ihtiyaç var. Bu ancak çalışanlarla olur, onların pahasına olmaz.”


Demiryolu: “sorumsuz korkutma”


Deutsche Bahn'ın bir sözcüsü, EVG'nin sunumunu “sorumsuzca korkutma” olarak reddetti. İşten çıkarma yok, bunun yerine DB içinde dahili yer değiştirmeler var. Çalışan temsilcileriyle bir konsept tartışıldı. Cumartesi günü Berlin'deki sözcü, “Maalesef ortak bir payda yoktu” dedi.


Tüm Yönetim Kurulunun amacı, DB Cargo AG'yi rekabet edebilecek, olumlu bir geleceğe sahip olacak ve bu sayede çekici ve güvenli bir işveren olarak kalacak şekilde konumlandırmaktır. Rekabet için değişim şart. Bunun için ekonomik sonuçlar çok önemli. DB Cargo'nun geleceğinin nasıl olacağına karar vermek şirketin veya Avrupa Komisyonu çalışan temsilcilerinin çıkarına olamaz.


Hedef: demiryoluyla daha fazla mal


Demiryolu ile yük taşımacılığı üç alana ayrılmaktadır: tek vagon taşımacılığı, kombine taşımacılık ve blok tren taşımacılığı. Özellikle tek vagon taşımacılığı, pahalı ve pek kazançlı olmayan bir iş olarak görülüyor çünkü farklı mallara sahip birçok vagonun birleştirilmesi ve farklı yerlere götürülmesi gerekiyor. Konteynerlerin bir limandan alınıp demiryoluyla nakledildiği kombine taşımacılık, son zamanlarda büyüyen bir iş olarak görülüyor.


Yük taşımacılığının demiryoluna kaydırılması, özellikle iklim değişikliğiyle mücadelede önem taşıyor. Trafik ışığı koalisyonu, koalisyon anlaşmasında 2030 yılına kadar yük taşımacılığının dörtte birinin demiryoluyla taşınması hedefini belirledi. 2022'de bu değer yüzde 19,8 oldu. Yük trafiğinin yüzde 71,3'ü karayollarında taşındı.


dpa

#Konular