Taşımacılık: Daha yüksek kamyon geçiş ücreti – iklim bileşeni ve demiryolu için para

EkoIte

Member
Trafik
Daha yüksek kamyon geçiş ücreti – iklim bileşeni ve demiryolu için para





Bir kamyon gişenin önünden geçiyor. Alman karayollarında kamyon geçiş ücreti 1 Aralık’ta artacak. Fotoğraf

© Patrick Pleul/ZB/dpa


Kamyon geçiş ücreti, bütçeden bağımsız olarak federal hükümetin ulaştırma yatırımları için milyarlarca dolar toplaması için güvenilir bir kaynaktır. Artık kullanım ücreti artırılıyor.





Bugünden itibaren Alman otoyollarında ve federal otoyollarda ağır kamyonların geçiş ücreti önemli ölçüde artacak. Kullanım ücretine artık iklime zarar veren karbondioksit (CO2) emisyonu için ek ücret de dahildir.


Aracın emisyonlarına bağlı olarak spesifik ek maliyetlerin temeli, ton CO2 başına 200 Euro tutarındaki ek ücrettir. Federal hükümet, ilk kez demiryoluna da aktarılacak olan yeni CO2 bileşeninden milyarlarca dolarlık ek gelir bekliyor. Nakliye sektörü yükleri protesto etti ve artan tüketici fiyatları konusunda uyarıda bulundu.


Değişiklikler aynı zamanda teşvik sağlamalı


Kamyon geçiş ücreti, kat edilen mesafeye ve daha önce altyapı maliyetlerinin yanı sıra gürültü ve hava kirliliğine ilişkin bileşenleri de içeren kilometre başına sent cinsinden ücret oranına göre hesaplanıyor. Federal otoyol geçiş ücreti operatörü Toll Collect’in açıkladığı gibi, yeni CO2 ek ücreti için kamyonlar emisyon sınıflarına atanacak. İklim farklılaşmasının Haberin Detaylarıında bir AB direktifi yer alıyor. Federal Meclis tarafından kabul edilen değişiklikler aynı zamanda daha temiz kamyonların yollarda olması için teşvik sağlamayı da amaçlıyor. Sıfır emisyonlu kamyonlar 2025 yılı sonuna kadar geçiş ücretinden muaf. Ancak taşımacılık sektörü şu ana kadar neredeyse hiç elektrikli kamyon bulunmadığından ve şarj noktalarının bulunmadığından şikayetçi.


Ekim ayında kabul edilen trafik ışığı koalisyonu yasasına göre, bu artışın ardından geçiş ücretinde de bir artış olacak: 1 Temmuz 2024’ten itibaren, daha önce 7,5 ton olan yerine 3,5 tonun üzerindeki daha küçük kamyonetler için geçerli olacak. Ulaştırma Bakanlığı artık 300.000 aracın geçiş ücreti ödemek zorunda kalacağını tahmin ediyor. Ancak zanaat işletmelerinden yapılan geziler hariç tutulmuştur. Şu ana kadar yurt içi ve yurt dışından yaklaşık bir milyon ağır kamyon, ücret tahsili için araç içi bilgisayarlarla yollarda bulunuyor.


Milyarlarca gelir bekleniyor


Gelecekte federal hükümet, belirsiz bütçe durumlarına bakılmaksızın ulaştırma yatırımları için ayrılabilecek daha fazla para alacak. Beklenen gelirin bu yıl sekiz milyar avronun biraz altından gelecek yıl 15 milyar avronun üzerine çıkması bekleniyor. 2024’ten 2027’ye kadar 30,5 milyar avroluk ek gelir elde edilmesi gerekiyor.


Geçiş ücreti gelirinin kullanımı da yeniden düzenlenecek: Geçiş ücreti gelirinin yarısı federal karayollarındaki iyileştirmeler için ayrılmaya devam edecek – geri kalanı ağırlıklı olarak yasa taslağında belirtildiği gibi “federal demiryolları alanındaki önlemlere” gidecek .


Nakliye sektörü, müşterilere yansıtılması gereken büyük artışa karşı şimdiden tavır aldı. Federal Ulaştırma Bakanlığı da bunu bekliyor. Ancak faturada, geçiş ücretlerinin nakliye maliyetlerinin yalnızca küçük bir kısmını oluşturduğu ve son ürünün toplam maliyetlerinin ise daha da küçük bir kısmını oluşturduğu belirtildi. Bu nedenle tüketici fiyat seviyeleri üzerindeki etki “marjinal”dir.


dpa

#Konular