Tarifeler: Yük taşımacılığında akşam saatlerinde GDL grevi başlıyor

EkoIte

Member
Oranlar
Yük taşımacılığında GDL grevi akşam saatlerinde başlıyor





Yan hatlardaki trenler: Yaklaşan grev, Almanya'daki demiryolu trafiğinin büyük bir bölümünü bir kez daha felç edecek. Fotoğraf

© Boris Roessler/dpa


Bir sonraki demiryolu grevi yaklaşıyor. Akşam saatlerinde yük trafiğiyle başlıyor. Yolcular ancak daha sonra etkilenir. Daha sonra bir belirsizlik aşaması başlar.





Yük taşımacılığında, Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) Deutsche Bahn'daki bir sonraki grevi bu akşam başlıyor. GDL'nin duyurduğu gibi, saat 18:00'den itibaren grubun bağlı kuruluşu DB Cargo'da yine geniş kapsamlı kısıtlamalar uygulanacak.



Birkaç saat sonra, sabah saat 2'de, yolcu taşımacılığında da devam eden toplu pazarlık anlaşmazlığının beşinci turu grev başladı. Bu kez grevin 35 saat sürmesi bekleniyor. Önceki grev turlarıyla karşılaştırıldığında bu süre kısa. Ancak bundan sonra GDL patronu Claus Weselsky, sözde dalga vuruşlarıyla raylarda daha da fazla belirsizliğe neden olmak istiyor.


Weselsky, grev duyurularının yaklaşık 48 saat önceden biteceğini vurguladı. Gelecekte trenler ve yolcular çok daha hızlı uyarılacak. Grevlerin yeniden uzaması bekleniyor. Başkan, “Bu, demiryolunun artık güvenilir bir ulaşım aracı olmadığı anlamına geliyor” dedi. Demiryolunun her zaman grev duyurularından sonra oluşturabildiği acil durum takvimi, o zaman “büyük ihtimalle” artık mümkün olmayacak. Weselsky, Paskalya'yla ilgili iş anlaşmazlıklarını da göz ardı etmedi.


Yaklaşan grev, Almanya'daki demiryolu trafiğinin büyük bir bölümünü yeniden felç edecek. Önceki grevlerde olduğu gibi demiryolu temel teklifi sürdürmek istiyor. Son dönemde uzun mesafe trenlerinin yaklaşık yüzde 20'si kullanılıyordu. 7 ve 8 Mart tarihli tren bağlantısı da iptal edildi. Yolcular yolculuklarını Çarşamba gününe kadar öne alabilir veya grevin bitiminden sonraki günlerde başlayabilirler.


Kasım ayından bu yana toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığı


Demiryolundaki tarife anlaşmazlığı kasım ayının başından bu yana sürüyor. Weselsky'nin birkaç hafta sonra müzakerelerin ilk aşamasının başarısız olduğunu açıklamasının ardından, her iki taraf da Şubat ayı başında yeniden müzakere masasına oturdu. Yaklaşık dört hafta boyunca kapalı kapılar ardında birbirimizle konuştuk. Eski Federal İçişleri Bakanı Thomas de Maizière ve Schleswig-Holstein Başbakanı Daniel Günther (her ikisi de CDU) gibi dış arabulucular müzakereleri yönetti. Ancak geçen perşembe günü GDL görüşmeleri yeniden kesti. O tarihten bu yana, çatışmaya nasıl çözüm bulunacağı tamamen belirsizliğini koruyor.


Asıl çekişme noktası, sendikanın, vardiyalı çalışanların maddi kayıp yaşamadan haftalık çalışma saatlerinin 38 saatten 35 saate düşürülmesi yönündeki talebidir. De Maizière ve Günther, ikinci etabının 2028 başında yürürlüğe girmesi gereken iki etapta 36 saate indirim yapılmasını önermişti. Kendi açıklamalarına göre demiryolu bunu dişlerini gıcırdatarak kabul etti. Ancak GDL teklifi reddetti.


dpa

#Konular