SURAT: Şehrin havalimanı, geliştirmeden bağlantıya kadar uzanan bir dizi sorunla karşı karşıyaysa bunun birkaç nedeni var. Bunun en önemli nedenlerinden biri, havalimanında konuşlandırılan personel eksikliğidir. Havaalanı şu anda onaylı işgücünün yüzde 60’ıyla çalışıyor – 200’den fazla personel gereksinimine karşı 120 personel yerleştirildi.
Sadece alt pozisyonlar boş değil, aynı zamanda havalimanı müdürlüğü pozisyonu da geçici olarak atanan bir memur tarafından dolduruluyor. Hindistan Havalimanları Otoritesi (AAI) kısa süre önce normal müdürü transfer etti ancak bundan sonra düzenli bir atama yok. Haberleşme, seyrüsefer ve gözetleme dairesinden üst düzey bir yetkili göreve getirildi.
Çoğu pozisyon transferler ve emeklilikler nedeniyle boş. Havaalanı birkaç hafta içinde yeni bir terminal binasına kavuşacağından, personel sıkıntısının büyük zorluklar yaratması muhtemeldir.
“Bir kişi iki görevden ve hatta bazı durumlarda üç görevden sorumlu. Adının açıklanmaması kaydıyla bir AAI yetkilisi, böyle bir durumda iş daha da zorlaşacak” dedi. Direktör pozisyonu için, AAI henüz uygun görevlilerle bir görüşme gerçekleştirmedi. Normal bir yönetici ancak toplantıdan sonra atanabilir.
“Kadroların yaklaşık yüzde 40’ı boş ve çeşitli vesilelerle üst makamlara yazılı talepler gönderildi. Boş kadroların doldurulması için talepler son birkaç aydır yapılıyor” dedi.
“İnsan gücü kıtlığı operasyonları engelliyor. Surtis, şehrin üst yönetimi bilgilendirilmeye devam ederken, üst düzey AAI yönetiminin sorunları takip etmesini bekliyor” dedi. Elias Pathan‘Surat’ta Havaalanında Çalışmak İçin Çalışıyoruz’ (WWWAS) üyesi.
WWWAS, şehrin havaalanını çalışır durumda tutmak için on yıldan fazla bir süredir kampanya yürütüyor. “Personel sıkıntısı nedeniyle iş mevcut çalışanlara devredilecek. İşlerinin hakkını veremiyorlar ve bu büyümeyi engelliyor” dedi. Rajesh Modişehirde bir havacılık aktivisti.