Sürdürülebilirlik: Air-Baltic-Chef: 2050 yılına kadar iklim nötr uçuş mümkün

EkoIte

Member
Sürdürülebilirlik
Air Baltic patronu: 2050 yılına kadar iklim nötr uçuş mümkün





Havacılık endüstrisini iklim nötrlüğüne doğru doğru yolda görüyor: Air Baltic patronu Martin Gauss. Fotoğraf

© Alexander Welscher/dpa


Martin Gauss, on yılı aşkın bir süredir Letonya havayolu şirketi Air Baltic’in başında bulunuyor. Alman şirketi halka arz etmek istiyor. Bunun için – ayrıca daha fazla iklim koruması için – yeni bir filoya güveniyor.





Letonya havayolu şirketi Air Baltic’in Alman patronuna göre, iklim nötr uçuş 2050 yılına kadar mümkün olacak. “Bunu hızlı bir şekilde yapamayız. Bunu ancak yapılandırılmış bir yaklaşımla yapabiliriz. Alman Basın Ajansı’ndan Martin Gauss, son havayolu değil, ancak hava yolcu taşımacılığının çoğunluğu emisyonsuz olacak.


Sektör, 2050 yılına kadar iklim nötr uçmak ve hava trafiğini emisyonsuz hale getirmek istiyor. Buna uluslararası endüstri derneği Iata 2021 karar verdi. Gauss, bunun teknik olarak çok büyük bir zorluk olduğunu kabul etti.


Air Baltic’i Baltık Devletlerinin doğru yolda olan en büyük havayolu şirketi olarak görüyor. Riga merkezinden 70’ten fazla varış noktasına uçuyor ve 40’tan fazla Airbus A220’den oluşan tek bir filo kullanıyor.


Gauss, kısa ve orta menzilli uçak hakkında “Bu uçağı sipariş ederek büyük bir adım attık. Dünyanın geri kalanı henüz filolarını bizim kadar modern bir şeye dönüştürmedi” dedi. Toplamda, Air Baltic bunlardan 50 tane sipariş etti ve 30 tane daha A220 seçeneği var.


Son olarak, filonun yenilenmesi, devlete ait şirketin hazırlanmakta olduğu 2024 için planlanan halka arza da hizmet etmelidir. Air Baltic’e göre ilk çeyrek, tarihinin en iyi sonucuydu.


Uçak kiralama pandemi sorunlarını çözdü


Pandemi sırasında işler farklı görünüyordu: Gauss, Letonya hükümetini şirketin 250 milyon avroluk sermaye artışıyla hayatta kalmasını sağlamaya ikna etmek zorunda kaldı. Air Baltic, Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik saldırı savaşının sonuçlarından da etkilendi.


Sorunlar kısmen, İsviçre gibi Lufthansa şirketlerine sözde “ıslak kiralama” ile uçak ve mürettebatın kiralanmasıyla dengelendi. Gauss, “Bize yardımcı oluyor. Bu uçaklar bizim için sağlam kar marjları oluşturuyor” dedi.


Air Baltic ayrıca Lufthansa ile doğrudan işbirliği yapmaktadır – bu nedenle bazı uçuşlar her iki şirketin uçuş numaraları (kod paylaşımı) ile sunulmaktadır. “Kod paylaşımı şeklinde güçlü bir işbirliğimiz var. Yolcuların çoğunu Münih rotalarında Baltık’a taşıdığımız için bu ikimize de yardımcı oluyor.”


2011’den beri görevde olan Air Baltic patronu, Lufthansa’nın İtalyan devlet şirketi Ita Airways’e girmesini “stratejik, çok zekice bir adım” olarak nitelendirdi. Gauss, Alman grubun Avrupa’nın en güçlü pazarlarından birini güvence altına alma ve tek çatı altında birleştirme şansına sahip olduğunu söyledi. Lufthansa, satın alınan şirketleri kendi grubuna entegre etme konusunda çok profesyoneldir.


dpa

#Konular