“Stuttgart 21”: Mega projenin tamamlanması daha da ertelendi

EkoIte

Member
“Spiegel” raporu
“Stuttgart 21” daha geç tamamlanacak





2006'da Stuttgart Merkez İstasyonu'nda tabela. “Stuttgart 21” için ilk fikirler otuz yılı aşkın bir süre önce ortaya çıkmıştı.

© Scheffbuch / Resim Birliği


Bitmeyen hikaye devam ediyor. Basında çıkan bir habere göre mega proje “Stuttgart 21″in tamamlanması bir kez daha erteleniyor. Maliyetler de giderek kontrolden çıkıyor.





“Spiegel” gazetesinde yer alan bir habere göre Deutsche Bahn, yeni Stuttgart ana istasyonunun açılışını Aralık 2026'ya kadar erteliyor. Haber dergisinin Pazartesi günü demiryolundaki kaynaklara dayandırdığı haberine göre, Almanya'nın en tartışmalı demiryolu projesi bu nedenle bir yıl daha ertelenecek. grup. Bir demiryolu sözcüsü sorulduğunda, demiryolunun – daha önce açıklandığı gibi – Salı günü 2026 tarifesi konsepti hakkında ayrıntılı bilgi vereceğini söyledi.



Salı günü, demiryolu projesinin yönlendirme komitesi Stuttgart'ta bir toplantı yapacak ve demiryolu bu toplantıda proje ortaklarını “Stuttgart 21″i işletmeye alma planları hakkında bilgilendirecek. Bir demiryolu sözcüsü, Mayıs ortasında yaptığı açıklamada, demiryolunun toplantıda 2026 yıllık tarifesi hakkında bilgi vereceğini söyledi.


“Stuttgart 21” Aralık 2025'te hizmete girecek




Daha önce yeni istasyonun ne zaman faaliyete geçeceği uzun süredir belirsizdi. Mart ayında Deutsche Bahn, mevcut Stuttgart ana istasyonunun en az 2026 yılına kadar faaliyette kalacağını duyurdu. Aslında bunun Aralık 2025'te yeni metro istasyonuyla değiştirilmesi gerekiyordu. trenler Aralık 2025'ten itibaren yeni tarifenin başlangıcından en geç 18 ay önce, yani Aralık 2025'teki tarife değişikliği için Haziran 2024'e kadar yeni metro istasyonundan geçebilecek.

Stuttgart 21 demiryolu projesi kapsamında inşa edilen Bad Cannstatt yakınındaki tünelde inşaat işçileri.

Yorum

Sorun istasyonu
Maliyet patlaması ve güvenlik riski – Stuttgart 21 artık rasyonel olarak açıklanamıyor




25.01.2018


“Stuttgart 21” projesi yalnızca eyalet başkentindeki yeni ana istasyonun inşasını değil, aynı zamanda Stuttgart demiryolu merkezinin tamamen yeniden düzenlenmesini de temsil ediyor. Havaalanında yeni bir uzun mesafe istasyonu gibi yeni istasyonlar inşa ediliyor, onlarca kilometrelik demiryolu hattı ve tüneller, menfezler ve köprüler inşa ediliyor. Stuttgart – Ulm demiryolu projesi, “Stuttgart 21″in yanı sıra 2022 yılında açılacak Wendlingen – Ulm yüksek hızlı hattının inşaatını da içeriyor. “Stuttgart 21″in kalbi, yeni yer altı ana istasyonudur. Önceki terminal istasyonundan farklı olarak geçiş istasyonu olacak.


Resmi olarak “Stuttgart 21″in geliştiricisi olan demiryolu, projenin maliyetini yaklaşık 11 milyar avro olarak tahmin ediyor ve ayrıca yaklaşık 500 milyon avroluk bir tampon bütçe ayırdı. Son yıllarda birçok önemli maliyet artışı yaşandı. Mahkeme kararına göre demiryolunun, şu anda en az 6,5 milyar avro olan milyarlarca avroluk ek maliyeti tek başına karşılaması gerekiyor. Mayıs ayı başında Stuttgart İdare Mahkemesi, birçok demiryolu şirketinin Baden-Württemberg eyaleti, Stuttgart şehri, Stuttgart Bölge Birliği ve Stuttgart Havalimanı aleyhine açtığı davaları reddetmişti. DB, açılan davalarla proje ortaklarının ek maliyetlere mali katkı sağlamasını sağlamak istedi.


Editörlerden not: Bu makale güncellendi.


ne demek
DPA

#Konular