Spor Malzemeleri: Puma zor fairway'e girer

EkoIte

Member
Spor malzemeleri
Puma zor fairway'e girer






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Adidas ve Puma ile, üç dünyanın en büyük spor malzemeleri grubundan ikisi Franconian Herzogenaurach'tan geliyor. Dükkan Adidas'ta tekrar koşarken, daha küçük rakip mücadele etmek zorunda.


Puma'da zor zamanlar: Franconian spor malzemeleri üreticisi yerel rakip Adidas'ın gerisinde kalıyor ve geçen yıl karda bir düşüşü kabul etmek zorunda kaldı. Hisse fiyatı Çarşamba günü yüzde 20'nin üzerinde çöktü ve kurumsal yönetimi bir işin azaltılması duyurdu. Puma, ABD lideri Nike ve Adidas'ın arkasındaki sektördeki küresel üç numaradır.





Kârda açık bir düşüş



Sonuç olarak, Puma'nın açıkladığı gibi, geçen yıl 282 milyon avro fazlalıktı. Satışlar yüzde 2,5 oranında (para birimi -yüzde 4,4) yaklaşık 8.8 milyar avroya yükseldi. Çok daha büyük rakip Adidas, sadece bir hafta önce önemli ölçüde daha iyi rakamlar sunmuştu.





CEO Arne Freundt, “Büyümemizi ek karlılığa çeviremeyeceğimizden açıkça memnun değiliz.” Dedi. Cari yıl için PUMA, politik çerçeve ve para birimi belirsizlikleri nedeniyle sadece ılımlı güncellemeler bekliyor – tüketiciler arasındaki belirsizlik ile birlikte. MDAX Grubu, Herzogenaurach'ta, cironun düşük ila orta tek haneli yüzde aralığında cirosunun 2025'te satışlarda artması gerektiğini söyledi.





Faiz ve vergilerden (EBIT) önce ayarlanan özel etkiler durumunda, Kurul düşüşe 520 ila 600 milyon avroya ayarlanmıştır. 2024'te hala 622 milyon vardı. Bu nedenle tahmin, bir yıl önce kurulmuş olan beklentilerin altında. Hisse fiyatı bir yıl içinde neredeyse yüzde 50 kaybetti.





Sadece şirket daha verimli olmak için 75 milyon avro harcamak istiyor – örneğin karlı, kendi kendine çalıştırılan perakende mağazaları veya örneğin alışveriş ve depolama sırasında optimizasyonlar nedeniyle. Bu, yaklaşık 100 milyon avro katkısını tetiklemelidir.



500 iş düşüyor





Maliyet azaltma programı ayrıca, Herzogenaurach'ta 170 dahil olmak üzere dünya çapında yaklaşık 22.000 işin 500'ünün azaltılmasını da içeriyor. Freundt, geçen Kasım ayında Donald Trump'ın ABD Başkanı olarak seçilmesinden sonra, yeni gümrük politikasına hazırlandıklarını ve ABD pazarının üretiminin Çin'den ve üretici ülkeleri Vietnam ve Endonezya'ya taşındığını söyledi.



Retro trend, Puma'da, özellikle Süet, Palermo ve Speedcat gibi modellerle satışlar üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmaya devam etmelidir. Nitro çevresindeki başarılı koşu ayakkabı bölümü genişletilmelidir. Geçen yıl başlayan bir marka saldırısıyla Puma, tüm dünyada farkındalık düzeyini artırmak ve pazar paylarını kazanmak istiyor.



DPA