Spor malzemeleri: Kanye West’ten ayrılma Adidas’ın kaybına neden olabilir

EkoIte

Member
Spor malzemeleri
Kanye West’ten ayrılık Adidas’ın kaybına neden olabilir





Adidas Yeezy ayakkabı. Fotoğraf

© Seth Little/AP/dpa


Adidas son yıllarda büyük karlara alıştı. Şimdi durum daha kasvetli görünüyor. 2022’deki ılımlı kârların ardından, bu yıl faaliyet kârında kayıp riski var.





Tartışmalı rapçi Kanye West ile iş birliğinin sona ermesinin ardından spor malzemeleri üreticisi Adidas, bu yıl kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya. Adidas Perşembe günü yaptığı açıklamada, West ile işbirliği içinde oluşturulan Yeezy ürünlerinin satışlarının tamamen ortadan kaldırılması ve işin tamamen silinmesi gerekiyorsa, faaliyet sonucunun 700 milyon avroya kadar negatife düşebileceğini duyurdu.


Nike’ın ardından en büyük ikinci spor malzemeleri üreticisi, defalarca anti-Semitik yorumlarda bulunan müzisyen ve moda tasarımcısıyla olan işbirliğini sonlandırdı. Yeezy serisi, 1,2 milyar Euro satış ve 500 milyon Euro faaliyet karı sağladı. Bu iş sona ererse, Frankonya’daki Herzogenaurach’tan grup artı/eksi sıfır işletme sonucu bekliyor. Yeezy ürünlerinin envanterini artık kullanmamaya geri dönülmez bir şekilde karar verilirse, bu, değer kaybına yol açar ve sonucu 500 milyon Euro daha azaltır. Ayrıca, 200 milyon avroya kadar tek seferlik maliyetler olacaktır.


Gülden: Biraz zamana ihtiyacım var


Adidas CEO’su Bjørn Gulden, “Rakamlar her şeyi açıklıyor. Şu anda olması gerektiği kadar iyi performans göstermiyoruz” dedi. 2023, yeniden büyüyen ve karlı bir şirket olmak için bir geçiş yılı olacak. Adidas tüketicilere, sporculara, perakende ortaklarına ve çalışanlarına odaklanmak istiyor. Marka güçlendirilmeli ve ürün geliştirme ve satışları iyileştirilmelidir. Gulden, “Parçaları tekrar bir araya getirmemiz gerekiyor, ancak Adidas’ı yeniden parlatabileceğimize ikna oldum. Ancak bunun için biraz zamana ihtiyacımız olacak” dedi.


Norveçli, yılın başında yerel rakibi Puma’dan Adidas’a geldi ve üç şeritli grubun başında Danimarkalı Kasper Rorsted’in yerini aldı. Rorsted, bir zamanlar karlı olan Çin pazarına odaklanmak ve başka stratejik hatalar yapmakla suçlandı. Geçen yıl tahmini birkaç kez aşağı doğru düzeltmek zorunda kaldı.


Ön rakamlara göre, Adidas’ın satışları geçen yıl kur etkisinden arındırılmış olarak yüzde bir artarak 22,5 milyar avroya ulaştı. İşletme sonucu 669 milyon euro oldu. Bir yıl önce, defterlerde hâlâ neredeyse iki milyar avro vardı. Sonuç olarak Adidas daha az kaldı: devam eden operasyonlardan elde edilen kar neredeyse 1,5 milyardan 254 milyon avroya düştü.


dpa

#Konular