Spor malzemeleri: Adidas, Kanye West ürünlerini satmak ve para bağışlamak istiyor

EkoIte

Member
Spor malzemeleri
Adidas, Kanye West ürünlerini satıp para bağışlamak istiyor





Adidas Yeezys bir spor ayakkabı satış mağazasında sergileniyor. Fotoğraf

© Seth Little/AP/dpa


Rapçi bir zamanlar “Yeezy” ürünleriyle Adidas grubuna milyarlarca satış getirdi. Tartışmalı açıklamalar onu katlanılmaz hale getirdi. Şimdi adidas Süleymancı bir karar alıyor.





Adidas grubu, tartışmalı müzisyenden ayrıldıktan sonra bile rapçi Kanye West ile birlikte piyasaya sürdükleri “Yeezy” serisinin ürünlerinin envanterindeki parçaları satmaya devam etmek istiyor. Adidas, Cuma günü Herzogenaurach’ta yaptığı açıklamada, ırkçılık ve anti-Semitizm de dahil olmak üzere ayrımcılık ve nefrete karşı çalışan kuruluşlara “önemli bir miktar” bağışlanacağını söyledi.


Bunlar arasında Karalama Karşıtı Birlik (ADL) ve Philonise & Keeta Floyd Sosyal Değişim Enstitüsü yer alır. Ekim ayından beri beklemede olan ilk “Yeezy” ürünlerinin yeniden satışının Mayıs ayında başlaması planlanıyor. Bundan sonra piyasada başka “Yeezy” öğeleri olup olmayacağı başlangıçta açıktır.


Pahalı sonuçları olan işbirliği


Skandal rapçiden ve “Yeezy” ürünlerinden pahalı uzaklaşması, spor malzemeleri üreticisinin daha ilk çeyrekte zarar etmesine neden oldu. Sonuç olarak, 2023’ün ilk üç ayında eksi 24 milyon avro oldu. Bir bütün olarak Adidas, şirketin Şubat ayında tahmin ettiği gibi “Yeezy” sorunları nedeniyle zar zor olumlu bir sonuçla kapatabilirdi.


Gulden, “Dikkatle düşündükten sonra, kalan Adidas ‘Yeezy’ ürünlerinin bir kısmını satmaya karar verdik” dedi. Satış ve ardından bağış, tüm kuruluşlar ve paydaşlar için tercih edilen seçenekti.


Gülden, “Bunun en iyi çözüm olduğuna inanıyoruz çünkü yaratılan tasarımlara ve üretilen ayakkabılara değer veriyor, çalışanlarımız için çalışıyor, envanter sorununu çözüyor ve topluluklarımız üzerinde olumlu bir etkisi olacak” dedi. Sporda ve toplumda nefretin hiçbir türüne yer yoktur ve biz buna karşı savaşmaya devam ediyoruz.”


Anti-Defamation League projeleri destekliyor


Adidas, onlarca yıldır Yahudilere yönelik ayrımcılığa ve karalamaya karşı kampanya yürüten bir ABD kuruluşu olan Anti-Defamation League’den hemen onay aldı.


Örgütün CEO’su Jonathan A. Greenblatt, “Yahudi düşmanlığının Amerika Birleşik Devletleri’nde tarihi seviyelere ulaştığı ve dünya çapında yükseldiği bir zamanda, Adidas’ın olumsuz bir durumu nasıl çok olumlu bir sonuca dönüştürdüğünü takdir ediyoruz” dedi. “Şirket, kendini bu kısır ve inatçı nefretle mücadele etmeye adamış topluluk kuruluşlarıyla ortaklık kurarak gerçek bir ihtiyatlılık gösterdi.”


Rapçi, her iki taraf için de oldukça kazançlı bir iş olan Adidas ile birlikte pahalı yaşam tarzı ürünleri piyasaya sürmüştü. CEO Björn Gulden geçenlerde bilanço basın toplantısında “Hala rakibin yanındayken, orada gözlerim iri iri oturdum” dedi. “Yeezy”, Adidas için özellikle ABD’de çok yüksek kar marjıyla milyarlarca satış anlamına geliyordu.


Yaklaşık 700 milyon euro


Batı’nın anti-Semitik açıklamaları ve dışarıdan gelen hatırı sayılır baskıların ardından Adidas, işbirliğini ve ayrıca ürünlerin satışını durdurmak zorunda kaldı. Hâlâ stokta bulunan ürünler tamamen yok edilmiş olsaydı, bu, yıllık sonucu 700 milyon Euro’ya kadar düşürürdü.


Adidas’ı zamanında tepki vermemekle suçlayan ABD’li yatırımcıların açtığı toplu dava, zorluğu daha da artırıyor. West ile çalışmanın risklerinin ne olacağı daha önceden bilinebilirdi. Genel kurulda hissedarların bir kısmı yönetim kurulu ve denetim kurulunun işlemlerini onaylamayı reddetmiştir.


dpa

#Konular