Sıvılaştırılmış doğal gaz
Almanya'nın ilk kara LNG terminali Stade'de inşa ediliyor
Stade'in endüstriyel limanı, sıvılaştırılmış doğal gaz için planlanan ithalat terminali için genişletiliyor. Fotoğraf
© Sina Schuldt/dpa
Almanya'da üç kara LNG terminali faaliyete geçecek. Cuma günü Stade'de inşaat çalışmaları resmen başlıyor. Çevre derneği BUND projeye karşı yasal işlem başlatıyor.
Karadaki bir Alman LNG ithalat terminalinin ilk inşaatı Cuma günü Hamburg yakınlarındaki Stade'de resmen başlıyor. Terminalin 2027 yılında faaliyete geçmesi planlanıyor. Birçok özel şirket tarafından inşa ediliyor. Onlara göre maliyeti 1 milyar euro civarında. Aşağı Saksonya Başbakanı Stephan Weil (SPD) ve Çek Sanayi Bakanı Jozef Síkela, inşaatın sembolik başlangıcı olan temel atma törenine katılacaklarını duyurdu. Çek enerji grubu CEZ, Stade'de LNG teslimatı rezervasyonu yaptı. LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) sıvılaştırılmış doğal gazdır.
Çevreci gruplar terminal inşaatını eleştiriyor. Bunlardan biri olan BUND, Leipzig'deki Federal İdare Mahkemesi'ne dava açıyor. Bir mahkeme çalışanının Alman Basın Ajansı'na verdiği bilgiye göre henüz duruşma tarihi belirlenmedi.
Federal hükümet, Rusya'nın Ukrayna'ya saldırmasının ardından Rus gaz tedarikinden bağımsız olabilmek için Kuzey ve Baltık Denizlerinde LNG terminallerinin inşası için baskı yapmıştı. Şu anda Almanya'da birkaç yüzer terminal bulunmaktadır. Özel bir gemiden oluşan bu terminallerin uzun vadede karada üç terminalle değiştirilmesi planlanıyor.
Hamburg merkezli Hanseatic Energy Hub (HEH) konsorsiyumu, Stade'deki projeden sorumludur. HEH, Hamburg liman lojistik şirketi Buss Group, İsviçreli özel sermaye şirketi Partners Group, İspanyol şebeke operatörü Enagás ve ABD kimya şirketi Dow'u içerir.
Stade, Wilhelmshaven ve Brunsbüttel'deki kara terminalleri
Stade'e ek olarak Wilhelmshaven (ayrıca Aşağı Saksonya) ve Brunsbüttel'de (Schleswig-Holstein) kara terminalleri planlanıyor. Wilhelmshaven'daki terminal inşaatının 2026 yılında başlaması planlanıyor. Federal Ekonomi Bakanlığı, terminalin 2028 ortalarında faaliyete geçmesini bekliyor. Brunsbüttel'deki terminalin inşası için Mart ayından bu yana hafriyat gibi hazırlık çalışmaları sürüyor. Brunsbüttel'deki tesisin 2027'nin başlarında düzenli olarak faaliyete geçmesi planlanıyor.
LNG gaz boru hatlarına nasıl giriyor?
Fosil yakıt LNG, aşırı sıcaklıklarda eksi 160 santigrat derecenin altına kadar soğutulur ve hacminin büyük bir kısmını gaz halinde kaybeder. 600 metreküp gaz halindeki madde bir metreküp sıvı LNG'ye dönüşüyor.
LNG, özel tankerlerle taşındıktan sonra varış noktasındaki terminallerde tekrar gaz haline getirilerek doğal gaz şebekesine veriliyor veya doğrudan yakıt ve enerji kaynağı olarak kullanılıyor. Taşıma ve yanmadan kaynaklanan CO2 yükü nedeniyle hammadde, iklim politikası açısından tartışmalıdır. Eleştirmenler ayrıca daha fazla ithalatın tartışmalı ABD LNG ve hidrolik kırma endüstrisinin genişlemesine yol açacağına dikkat çekiyor. buna dair hiçbir delilin bulunmadığından şikâyetçi. Proje sponsorları bunu reddediyor.
Alman gaz ithalatında LNG'nin payı oldukça düşük
Almanya, LNG terminalleri aracılığıyla nispeten az doğal gaz ithal ediyor. Merkezi Bonn'da bulunan Federal Ağ Ajansı'nın verilerine göre, geçen yılın ilk yarısında toplam gaz ithalatının payı yüzde 6,4'tü. Haziran başı ile 25 Haziran arasında, Federal Ağ Ajansı'nın Alman Basın Ajansı'nın talebine yanıt olarak duyurduğu gibi, pay yaklaşık yüzde on birdi.
Uluslararası Gaz Birliği'ne göre, 2023 yılında dünya çapında 20 ülke ham maddeyi ihraç etti – ABD (küresel toplam hacmin %21'i), Avustralya (20), Katar (19), Rusya (8) ve Malezya (7) en üstteydi. 51 ithalat pazarının en büyüğü, birlikte dünyanın LNG'sinin yaklaşık yarısını ithal eden Çin, Japonya, Güney Kore ve Hindistan'dı. En önemli AB müşterileri arasında Fransa, İspanya, Hollanda ve İtalya yer aldı. Almanya dünya çapında 17. sırada yer aldı.
dpa
#Konular
Almanya'nın ilk kara LNG terminali Stade'de inşa ediliyor
Stade'in endüstriyel limanı, sıvılaştırılmış doğal gaz için planlanan ithalat terminali için genişletiliyor. Fotoğraf
© Sina Schuldt/dpa
Almanya'da üç kara LNG terminali faaliyete geçecek. Cuma günü Stade'de inşaat çalışmaları resmen başlıyor. Çevre derneği BUND projeye karşı yasal işlem başlatıyor.
Karadaki bir Alman LNG ithalat terminalinin ilk inşaatı Cuma günü Hamburg yakınlarındaki Stade'de resmen başlıyor. Terminalin 2027 yılında faaliyete geçmesi planlanıyor. Birçok özel şirket tarafından inşa ediliyor. Onlara göre maliyeti 1 milyar euro civarında. Aşağı Saksonya Başbakanı Stephan Weil (SPD) ve Çek Sanayi Bakanı Jozef Síkela, inşaatın sembolik başlangıcı olan temel atma törenine katılacaklarını duyurdu. Çek enerji grubu CEZ, Stade'de LNG teslimatı rezervasyonu yaptı. LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) sıvılaştırılmış doğal gazdır.
Çevreci gruplar terminal inşaatını eleştiriyor. Bunlardan biri olan BUND, Leipzig'deki Federal İdare Mahkemesi'ne dava açıyor. Bir mahkeme çalışanının Alman Basın Ajansı'na verdiği bilgiye göre henüz duruşma tarihi belirlenmedi.
Federal hükümet, Rusya'nın Ukrayna'ya saldırmasının ardından Rus gaz tedarikinden bağımsız olabilmek için Kuzey ve Baltık Denizlerinde LNG terminallerinin inşası için baskı yapmıştı. Şu anda Almanya'da birkaç yüzer terminal bulunmaktadır. Özel bir gemiden oluşan bu terminallerin uzun vadede karada üç terminalle değiştirilmesi planlanıyor.
Hamburg merkezli Hanseatic Energy Hub (HEH) konsorsiyumu, Stade'deki projeden sorumludur. HEH, Hamburg liman lojistik şirketi Buss Group, İsviçreli özel sermaye şirketi Partners Group, İspanyol şebeke operatörü Enagás ve ABD kimya şirketi Dow'u içerir.
Stade, Wilhelmshaven ve Brunsbüttel'deki kara terminalleri
Stade'e ek olarak Wilhelmshaven (ayrıca Aşağı Saksonya) ve Brunsbüttel'de (Schleswig-Holstein) kara terminalleri planlanıyor. Wilhelmshaven'daki terminal inşaatının 2026 yılında başlaması planlanıyor. Federal Ekonomi Bakanlığı, terminalin 2028 ortalarında faaliyete geçmesini bekliyor. Brunsbüttel'deki terminalin inşası için Mart ayından bu yana hafriyat gibi hazırlık çalışmaları sürüyor. Brunsbüttel'deki tesisin 2027'nin başlarında düzenli olarak faaliyete geçmesi planlanıyor.
LNG gaz boru hatlarına nasıl giriyor?
Fosil yakıt LNG, aşırı sıcaklıklarda eksi 160 santigrat derecenin altına kadar soğutulur ve hacminin büyük bir kısmını gaz halinde kaybeder. 600 metreküp gaz halindeki madde bir metreküp sıvı LNG'ye dönüşüyor.
LNG, özel tankerlerle taşındıktan sonra varış noktasındaki terminallerde tekrar gaz haline getirilerek doğal gaz şebekesine veriliyor veya doğrudan yakıt ve enerji kaynağı olarak kullanılıyor. Taşıma ve yanmadan kaynaklanan CO2 yükü nedeniyle hammadde, iklim politikası açısından tartışmalıdır. Eleştirmenler ayrıca daha fazla ithalatın tartışmalı ABD LNG ve hidrolik kırma endüstrisinin genişlemesine yol açacağına dikkat çekiyor. buna dair hiçbir delilin bulunmadığından şikâyetçi. Proje sponsorları bunu reddediyor.
Alman gaz ithalatında LNG'nin payı oldukça düşük
Almanya, LNG terminalleri aracılığıyla nispeten az doğal gaz ithal ediyor. Merkezi Bonn'da bulunan Federal Ağ Ajansı'nın verilerine göre, geçen yılın ilk yarısında toplam gaz ithalatının payı yüzde 6,4'tü. Haziran başı ile 25 Haziran arasında, Federal Ağ Ajansı'nın Alman Basın Ajansı'nın talebine yanıt olarak duyurduğu gibi, pay yaklaşık yüzde on birdi.
Uluslararası Gaz Birliği'ne göre, 2023 yılında dünya çapında 20 ülke ham maddeyi ihraç etti – ABD (küresel toplam hacmin %21'i), Avustralya (20), Katar (19), Rusya (8) ve Malezya (7) en üstteydi. 51 ithalat pazarının en büyüğü, birlikte dünyanın LNG'sinin yaklaşık yarısını ithal eden Çin, Japonya, Güney Kore ve Hindistan'dı. En önemli AB müşterileri arasında Fransa, İspanya, Hollanda ve İtalya yer aldı. Almanya dünya çapında 17. sırada yer aldı.
dpa
#Konular