Şehir içi sektörler yetişiyor: kazananları ve kaybedenleri araştırın

EkoIte

Member
Perakende Sıralaması
Şehir içi sektörler yetişiyor: kazananları ve kaybedenleri araştırın





Münih’teki Sendlinger Strasse’deki yaya bölgesi

© Imago Resimleri

Daniel Bakır



Perakende müşteriler paralarını neye harcıyor? Bir araştırmaya göre, bazı geleneksel şehir içi endüstriler son zamanlarda yetişti.





Önce pandemi nedeniyle dükkanlar kapanmak zorunda kaldı, şimdi enflasyon müşterilerin satın alma arzusunu azaltıyor – bunlar perakende ticaret için zorlu zamanlar. Galeria draması ve diğer çeşitli iflaslar, bazı perakendeciler için ekonomik durumun ne kadar zor olduğunu gösteriyor. Ancak, pazar araştırma şirketi IFH Köln tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bazı tipik şehir içi sektörler son zamanlarda yeniden düzeldi.


Resmi verilere dayanan IFH, modadan mobilyaya 55 tüketim malları pazarındaki satış gelişimini analiz etti. Buna göre, ele alınan sektörlerin neredeyse tamamı 2022’de -en azından nominal olarak- satışlarda artış kaydetmeyi başardı. Ortalama olarak, pazar araştırmacıları artışı yüzde 5,8 olarak belirledi. Ortalama satış büyümesi bu nedenle genel fiyat gelişiminin altındadır. Daha yüksek maliyetleriniz olsaydı, elbette daha fazla satışla daha az kar etmiş olabilirsiniz.


Bazı sektörler satışlarını çok daha fazla artırmayı başarırken, bazıları düşüşleri bile kabul etmek zorunda kaldı. Aralık artı yüzde 21,4’ten eksi yüzde 1,9’a kadar uzanıyor. Hem sabit işlerde hem de çevrimiçi ticarette özel müşterilere yapılan tüm satış rakamları dikkate alındı.


Takı ve saatler daha fazla talep görüyor




IFH’ye göre, kent merkezlerinde güçlü bir varlığı olan ve özellikle pandeminin yol açtığı kapanmalardan zarar gören sektörler, kayıpların bir kısmını telafi edebildi. Sıralamadaki en büyük satış kazananları mücevher ve saat satıcılarıdır – pazar her durumda yüzde 20’den fazla büyümüştür. Bu nedenle, tüm kriz havasına rağmen lüks ürünler talep görüyordu. Lambalar ve spor malzemeleri de geçen yıl kazananlar arasındaydı.


Moda endüstrisinde erkek giyim satışları en çok artan (artı yüzde 13), kadın modası ve ayakkabı satışlarında biraz daha az arttı. Bununla birlikte, bazı moda perakendecileri için pazardaki toparlanma yeterince güçlü değildi. Son aylarda, Peek & Cloppenburg’dan Reno’ya kadar bazı tanınmış moda ve ayakkabı zincirleri koruyucu kalkan davalarından kaçmak veya iflas başvurusunda bulunmak zorunda kaldı. IFH uzmanı Uwe Krüger, “Bazı olumlu satış gelişmelerine rağmen, birçok pazarda pandemi öncesi satış seviyesine henüz ulaşılmadı” diyor. Bu aynı zamanda moda endüstrisi için de geçerlidir.


Reno, P&C ve Co.

Moda ve ayakkabı zincirlerinde iflas dalgası: Bu mağazaların hepsi iflas etti





Analize göre, elektronik ürünlerle ticaret nispeten zayıf gelişti. Hatta tüketici elektroniği satışları 2022’de bir önceki yıla göre geriledi. Ancak, işler daha önce burada çökmedi. Aksine: Pandemi döneminde özellikle ev elektroniği talep görüyordu. Ve 2020 veya 2021’de yeni bir defter aldıysanız, geçen yıl yenisine ihtiyacınız yoktu.

Perakende Sıralaması: Şehir İçi Endüstriler yetişiyor: Çalışma kazananları ve kaybedenleri gösteriyor



Tüketici temkinli olmaya devam ediyor




Bu yıl da pek çok perakendeci müşteriler için sıkı bir şekilde mücadele etmeye devam etmek zorunda. IFH uzmanı Krüger, “Özellikle enerji ve gıda sektörlerindeki muazzam fiyat artışları, insanların daha dikkatli alım yapması ve – en azından bazı sektörlerde – tüketimi kısması anlamına geliyor” diyor.


GfK’deki pazar araştırmacıları da bunu böyle görüyor. Mart ayı sonunda yapılan GfK tüketici iklimi araştırmasına göre, tüketicilerin alışveriş ruh hali son altı ayda yalnızca biraz iyileşti. Birçok müşteri, enflasyon ve buna bağlı satın alma gücü kaybı nedeniyle hala alışveriş yapmak konusunda isteksizdir. GfK araştırmacıları, özel tüketimin bu yıl ekonomik durumun iyileştirilmesine hiçbir katkı sağlamayacağını tahmin ediyor.

#Konular