Şansölyenin yakınları
Scholz’un yeğenleri yeniden işe koyulur ve gaf yapar
Kudona yapımcıları Fabian (solda) ve Jakob Scholz
© Kudona
kaydeden John Stanley Hunter
06/26/2023, 16:46
3 dakika
Şansölye’nin yeğenleri, yeni kurdukları “Avrupa Grubuna Hoş Geldiniz” web sitesinde çok sayıda önde gelen referans müşteriyle reklam veriyor. Ancak sorulduğunda, bir işbirliği hakkında hiçbir şey bilmek istemiyorlar.
Bu kadar az ilgi, bu kadar az koşuşturma, iki fintech kurucusu için alışılmadık bir durum. Fabian ve Jakob Scholz, gözden kaçan yeni bir şirket kurdu. “Avrupa’ya Hoş Geldiniz Grubu” henüz fazla bir faaliyet göstermedi. Mart ayında oluşturulan hesap Twitter’da sadece bir kişiyi takip ediyor: Elon Musk. Web sitesi çok spesifik bir şey göstermiyor, personel danışmanlığı hakkında. Orada büyük bir İngilizce ile “We build global teams” yazıyor. röportajlar? Kurucular şu anda vermek istemiyorlar.
Bu, çok uzun zaman önce, kardeşler kelimenin tam anlamıyla halkın gözüne girdiklerinde farklıydı. Hamburg’dan ETF uygulaması Rubarb’ı kurmak istediler. İki kurucu, önde gelen amcaları Almanya Şansölyesini saklamadı: basın açıklamalarında “Scholz yeğenleri” olarak anıldılar ve röportajlarda amcalarını borsadan hoşlanmadığı için eleştirdiler. Olaf Scholz’un hâlâ maliye bakanı olduğu sırada, mali durum “neredeyse kanlarında” diye yazdılar. Rubarb’ın planları işe yaramadı ve bir kripto pivotu bir atılım getirmedi – şirket iflasın eşiğine geldi. Fintech’in web sitesi artık çevrimiçi bir çekiliş oluşturucuya dönüştürüldü.
Güney Amerika’ya yaptıkları bir gezinin ardından, iki kurucu şimdi yeniden başlama cesaretini gösteriyor. “Avrupa Grubuna Hoş Geldiniz” yazınız Şubat ayından itibaren ticaret siciline işlendi. Aynı zamanda şirket, Airbus, Eon, Celonis, Microsoft veya BASF gibi büyük “ortaklarla” “yıllarca” çalıştığının reklamını yapıyor. Liste, eski ekonomi ve teknoloji dünyasının en iyi şirketlerinden bir seçki gibi okunuyor.
“Moonshots” yerine orta ölçekli şirketler
Yeni şirkette Fabian Scholz, Rubarb ile yaşadığı sorunları öğrendiğini, geçtiğimiz günlerde bir Linkedin gönderisinde satır aralarında söyledi. Daha fazla düzenlenmiş iş alanı oluşturmak istemiyor, son müşterilere odaklanmak istemiyor ve “moonshots” yerine orta ölçekli bir şirket kurmayı planlıyor.
İlk bakışta, Rubarb aslında başarısız değildi. Kendi ifadelerine göre uygulamayı yaklaşık 40.000 kullanıcı kullanmış. Şirkete, örneğin risk sermayedarı First Momentum’dan toplam beş milyon avro aktı. Ancak uygulamanın kullanımı ücretsiz olduğu için Rubarb büyük bir gelir getirmedi. Atılım başarılı olmadı. Rubarb geçen yıl Temmuz ayında iflas başvurusunda bulundu ve Leipzig yatırım şirketi Evergreen müşterileri devraldı.
Scholz kardeşler artık güvenle geri döndüler. Avrupa Grubu’na Hoş Geldiniz web sitesinde şöyle yazıyorlar: “Yapabileceğimiz bir şey varsa, o da doğru insanları işe almaktır.” Şirket kendisini uluslararası bir uzman broker olarak tanıtıyor.
ForbesLive
Dünyanın ilk 20’si için yeterli değil: En zengin on Alman’ın sahip olduğu para bu kadar
Yeni girişim hemşirelerle ilgilenmek istiyor
Kurucu Fabian Scholz, Linkedin’de yeni şirketi hakkında yorum yaptı: “Almanya ve Avrupa’da artık yeterli hemşire bulamıyoruz.” Üçüncü ülkelere bakmalısınız. Yeni şirketi şimdiden “tam olarak bu kadar yüksek nitelikli hemşirelerden” oluşan bir havuz oluşturdu. Başlangıç, bu insanları Almanca olarak eğitecek ve onları Almanya’daki hayata hazırlayacaktı. Scholz, “Yeteneklerin belirlenmesinden ileri eğitim, başvuru ve vize süreçlerine, burada Almanya’da yeniden yerleştirme ve bakıma kadar tüm süreç zinciriyle ilgileniyoruz” diye devam ediyor.
Ancak şirket kurulduktan kısa bir süre sonra nasıl referans müşteriler bulabildi? Scholz kardeşler, Rubarb’ı kurmadan önce, insan kaynakları yönetimi alanında bir dijital kelle avı ajansıyla çalışıyorlardı; Girişimleri Paltron’u 2019’da sattılar. Bahsedilen referanslar muhtemelen o zamandan kalmadır – ancak bu, saldırgan reklamcılık için yeterli mi?
“Fance Forward” ın talebi üzerine şirketler yine web sitesinden kayboldu ve hiçbir grup işbirliğini onaylamadı. Örneğin, Teamviewer şöyle diyor: “Geçmişte adı geçen şirketle temas veya görüşmeler olduğunu tamamen göz ardı edemeyiz, ancak adımızı referans olarak kullanmayı haklı çıkaracak herhangi bir işbirliği veya ortaklığın farkında değiliz.”
Makale ilk olarak Capital.de’de yayınlandı.
tis
#Konular
Scholz’un yeğenleri yeniden işe koyulur ve gaf yapar
Kudona yapımcıları Fabian (solda) ve Jakob Scholz
© Kudona
kaydeden John Stanley Hunter
06/26/2023, 16:46
3 dakika
Şansölye’nin yeğenleri, yeni kurdukları “Avrupa Grubuna Hoş Geldiniz” web sitesinde çok sayıda önde gelen referans müşteriyle reklam veriyor. Ancak sorulduğunda, bir işbirliği hakkında hiçbir şey bilmek istemiyorlar.
Bu kadar az ilgi, bu kadar az koşuşturma, iki fintech kurucusu için alışılmadık bir durum. Fabian ve Jakob Scholz, gözden kaçan yeni bir şirket kurdu. “Avrupa’ya Hoş Geldiniz Grubu” henüz fazla bir faaliyet göstermedi. Mart ayında oluşturulan hesap Twitter’da sadece bir kişiyi takip ediyor: Elon Musk. Web sitesi çok spesifik bir şey göstermiyor, personel danışmanlığı hakkında. Orada büyük bir İngilizce ile “We build global teams” yazıyor. röportajlar? Kurucular şu anda vermek istemiyorlar.
Bu, çok uzun zaman önce, kardeşler kelimenin tam anlamıyla halkın gözüne girdiklerinde farklıydı. Hamburg’dan ETF uygulaması Rubarb’ı kurmak istediler. İki kurucu, önde gelen amcaları Almanya Şansölyesini saklamadı: basın açıklamalarında “Scholz yeğenleri” olarak anıldılar ve röportajlarda amcalarını borsadan hoşlanmadığı için eleştirdiler. Olaf Scholz’un hâlâ maliye bakanı olduğu sırada, mali durum “neredeyse kanlarında” diye yazdılar. Rubarb’ın planları işe yaramadı ve bir kripto pivotu bir atılım getirmedi – şirket iflasın eşiğine geldi. Fintech’in web sitesi artık çevrimiçi bir çekiliş oluşturucuya dönüştürüldü.
Güney Amerika’ya yaptıkları bir gezinin ardından, iki kurucu şimdi yeniden başlama cesaretini gösteriyor. “Avrupa Grubuna Hoş Geldiniz” yazınız Şubat ayından itibaren ticaret siciline işlendi. Aynı zamanda şirket, Airbus, Eon, Celonis, Microsoft veya BASF gibi büyük “ortaklarla” “yıllarca” çalıştığının reklamını yapıyor. Liste, eski ekonomi ve teknoloji dünyasının en iyi şirketlerinden bir seçki gibi okunuyor.
“Moonshots” yerine orta ölçekli şirketler
Yeni şirkette Fabian Scholz, Rubarb ile yaşadığı sorunları öğrendiğini, geçtiğimiz günlerde bir Linkedin gönderisinde satır aralarında söyledi. Daha fazla düzenlenmiş iş alanı oluşturmak istemiyor, son müşterilere odaklanmak istemiyor ve “moonshots” yerine orta ölçekli bir şirket kurmayı planlıyor.
İlk bakışta, Rubarb aslında başarısız değildi. Kendi ifadelerine göre uygulamayı yaklaşık 40.000 kullanıcı kullanmış. Şirkete, örneğin risk sermayedarı First Momentum’dan toplam beş milyon avro aktı. Ancak uygulamanın kullanımı ücretsiz olduğu için Rubarb büyük bir gelir getirmedi. Atılım başarılı olmadı. Rubarb geçen yıl Temmuz ayında iflas başvurusunda bulundu ve Leipzig yatırım şirketi Evergreen müşterileri devraldı.
Scholz kardeşler artık güvenle geri döndüler. Avrupa Grubu’na Hoş Geldiniz web sitesinde şöyle yazıyorlar: “Yapabileceğimiz bir şey varsa, o da doğru insanları işe almaktır.” Şirket kendisini uluslararası bir uzman broker olarak tanıtıyor.
ForbesLive
Dünyanın ilk 20’si için yeterli değil: En zengin on Alman’ın sahip olduğu para bu kadar
Yeni girişim hemşirelerle ilgilenmek istiyor
Kurucu Fabian Scholz, Linkedin’de yeni şirketi hakkında yorum yaptı: “Almanya ve Avrupa’da artık yeterli hemşire bulamıyoruz.” Üçüncü ülkelere bakmalısınız. Yeni şirketi şimdiden “tam olarak bu kadar yüksek nitelikli hemşirelerden” oluşan bir havuz oluşturdu. Başlangıç, bu insanları Almanca olarak eğitecek ve onları Almanya’daki hayata hazırlayacaktı. Scholz, “Yeteneklerin belirlenmesinden ileri eğitim, başvuru ve vize süreçlerine, burada Almanya’da yeniden yerleştirme ve bakıma kadar tüm süreç zinciriyle ilgileniyoruz” diye devam ediyor.
Ancak şirket kurulduktan kısa bir süre sonra nasıl referans müşteriler bulabildi? Scholz kardeşler, Rubarb’ı kurmadan önce, insan kaynakları yönetimi alanında bir dijital kelle avı ajansıyla çalışıyorlardı; Girişimleri Paltron’u 2019’da sattılar. Bahsedilen referanslar muhtemelen o zamandan kalmadır – ancak bu, saldırgan reklamcılık için yeterli mi?
“Fance Forward” ın talebi üzerine şirketler yine web sitesinden kayboldu ve hiçbir grup işbirliğini onaylamadı. Örneğin, Teamviewer şöyle diyor: “Geçmişte adı geçen şirketle temas veya görüşmeler olduğunu tamamen göz ardı edemeyiz, ancak adımızı referans olarak kullanmayı haklı çıkaracak herhangi bir işbirliği veya ortaklığın farkında değiliz.”
Makale ilk olarak Capital.de’de yayınlandı.
tis
#Konular