Şansölye otomobil üreticilerini ziyaret etti
Ford çalışma konseyi elektromobilite için güçlü bir sinyal çağrısında bulundu
Mevcut bağlantıyı kopyala
Bir buçuk yıl önce Şansölye Scholz, yeni bir elektrikli otomobil fabrikasının açılışı kutlandığında Köln'deki Ford'daydı. Şimdi tekrar geliyor, bu sefer sevinç yerine hüsran var.
Şansölye Olaf Scholz (SPD), otomobil üreticisi Ford'u ziyaret etmeden önce, iş konseyi, zayıf talebi canlandırmak için elektrikli otomobil satın alma bonusunun uygulamaya konması yönünde çağrıda bulunuyor. Merkezi iş konseyinden politikacılara yapılan bir çağrıda, “Fransa gibi rol modelleri, finansmanın gelirle ilişkilendirilebileceğini veya sabit bir oran şeklinde sağlanabileceğini gösterdi” deniyor. Almanya'da 2023 yılı sonuna kadar elektrikli araçların satın alınması veya kiralanması için finansman mevcuttu. Bunların kaldırılmasının ardından elektrikli otomobillere olan talep hızla düştü.
Milyar dolarlık elektrik yatırımı
Ford uzun süredir içten yanmalı motorlara sahip araçlara güveniyordu ve elektromobiliteye nispeten geç yatırım yaptı – ancak daha sonra mali kararlılıkla Köln fabrikası neredeyse iki milyar avroya dönüştürüldü ve elektrikli hale getirildi. Ford, bu yılın haziran ayında nihayet kitlesel pazara yönelik ilk Avrupa elektrikli otomobilinin seri üretimine Köln'de başladı.
O dönemde piyasa zayıf bir aşamada olduğundan zamanlama kötüydü. Bir tür küçük elektrikli arazi aracı olan Ford Explorer'ın satışları o zamandan bu yana yavaşladı. Ford bu konuda yalnız değil; diğer geleneksel otomobil şirketleri de elektrikli araçlarını satmakta sorun yaşıyor.
Kasım ayında Ford, büyük işten çıkarma planlarını duyurdu; Şu anda yaklaşık 12.000 işin yaklaşık dörtte birinin 2027 yılı sonuna kadar ortadan kaldırılması bekleniyor. Konum zaten son yıllarda daralma yaşamıştı; 2018'de hâlâ neredeyse 20.000 iş vardı. İş konseyi ve IG Metall, yönetimin son kesintilerine karşı direnişi duyurdu.
Haziran 2023'te “Köln Elektrikli Araç Merkezi” açılışında Ford'a konuk olan Şansölye Scholz'un ziyareti, artık Sosyal Demokratlar tarafından bir dayanışma jesti olarak anlaşılıyor. Ford çalışan temsilcileri, FDP ile trafik ışığı ittifakının kopmasının ardından Federal Meclis'te çoğunluğa sahip olmayan SPD ve Yeşiller koalisyonunun, elektromobiliteye hâlâ önemli bir ivme kazandırabileceğini umuyor.
Scholz, kapalı kapılar ardında bir tartışma için bu sabah Ford yönetimi ve iş konseyiyle buluşacak ve ardından sabah 10'da başlayacak Ford Köln fabrika toplantısında binlerce dinleyiciye bir konuşma yapacak.
Ford çalışma konseyi ayrıca daha fazla tüketicinin elektrikli otomobillerin avantajlarını fark etmesi ve uygun satın alma kararları vermesi için şarj altyapısını ve “uygun fiyatlı” şarj akımını genişletmeye kararlıdır.
Ford Almanya çalışma konseyi başkanı Benjamin Gruschka, “Görevdeki Şansölye olarak Olaf Scholz, Ford gibi proaktif bir şekilde elektromobiliteye dönüşüme girişen şirketleri desteklemek için elinden gelen her şeyi yapmalıdır” diyor. Politikacıları elektromobilite için doğru rotayı belirlemeye çağırıyor. “Tüm değer zincirinde istihdamı güvence altına alan ve enerji geçişini ilerleten, geleceğe yönelik bir otomotiv endüstrisi üzerinde birlikte çalışalım.”
dpa
Ford çalışma konseyi elektromobilite için güçlü bir sinyal çağrısında bulundu
Mevcut bağlantıyı kopyala
Bir buçuk yıl önce Şansölye Scholz, yeni bir elektrikli otomobil fabrikasının açılışı kutlandığında Köln'deki Ford'daydı. Şimdi tekrar geliyor, bu sefer sevinç yerine hüsran var.
Şansölye Olaf Scholz (SPD), otomobil üreticisi Ford'u ziyaret etmeden önce, iş konseyi, zayıf talebi canlandırmak için elektrikli otomobil satın alma bonusunun uygulamaya konması yönünde çağrıda bulunuyor. Merkezi iş konseyinden politikacılara yapılan bir çağrıda, “Fransa gibi rol modelleri, finansmanın gelirle ilişkilendirilebileceğini veya sabit bir oran şeklinde sağlanabileceğini gösterdi” deniyor. Almanya'da 2023 yılı sonuna kadar elektrikli araçların satın alınması veya kiralanması için finansman mevcuttu. Bunların kaldırılmasının ardından elektrikli otomobillere olan talep hızla düştü.
Milyar dolarlık elektrik yatırımı
Ford uzun süredir içten yanmalı motorlara sahip araçlara güveniyordu ve elektromobiliteye nispeten geç yatırım yaptı – ancak daha sonra mali kararlılıkla Köln fabrikası neredeyse iki milyar avroya dönüştürüldü ve elektrikli hale getirildi. Ford, bu yılın haziran ayında nihayet kitlesel pazara yönelik ilk Avrupa elektrikli otomobilinin seri üretimine Köln'de başladı.
O dönemde piyasa zayıf bir aşamada olduğundan zamanlama kötüydü. Bir tür küçük elektrikli arazi aracı olan Ford Explorer'ın satışları o zamandan bu yana yavaşladı. Ford bu konuda yalnız değil; diğer geleneksel otomobil şirketleri de elektrikli araçlarını satmakta sorun yaşıyor.
Kasım ayında Ford, büyük işten çıkarma planlarını duyurdu; Şu anda yaklaşık 12.000 işin yaklaşık dörtte birinin 2027 yılı sonuna kadar ortadan kaldırılması bekleniyor. Konum zaten son yıllarda daralma yaşamıştı; 2018'de hâlâ neredeyse 20.000 iş vardı. İş konseyi ve IG Metall, yönetimin son kesintilerine karşı direnişi duyurdu.
Haziran 2023'te “Köln Elektrikli Araç Merkezi” açılışında Ford'a konuk olan Şansölye Scholz'un ziyareti, artık Sosyal Demokratlar tarafından bir dayanışma jesti olarak anlaşılıyor. Ford çalışan temsilcileri, FDP ile trafik ışığı ittifakının kopmasının ardından Federal Meclis'te çoğunluğa sahip olmayan SPD ve Yeşiller koalisyonunun, elektromobiliteye hâlâ önemli bir ivme kazandırabileceğini umuyor.
Scholz, kapalı kapılar ardında bir tartışma için bu sabah Ford yönetimi ve iş konseyiyle buluşacak ve ardından sabah 10'da başlayacak Ford Köln fabrika toplantısında binlerce dinleyiciye bir konuşma yapacak.
Ford çalışma konseyi ayrıca daha fazla tüketicinin elektrikli otomobillerin avantajlarını fark etmesi ve uygun satın alma kararları vermesi için şarj altyapısını ve “uygun fiyatlı” şarj akımını genişletmeye kararlıdır.
Ford Almanya çalışma konseyi başkanı Benjamin Gruschka, “Görevdeki Şansölye olarak Olaf Scholz, Ford gibi proaktif bir şekilde elektromobiliteye dönüşüme girişen şirketleri desteklemek için elinden gelen her şeyi yapmalıdır” diyor. Politikacıları elektromobilite için doğru rotayı belirlemeye çağırıyor. “Tüm değer zincirinde istihdamı güvence altına alan ve enerji geçişini ilerleten, geleceğe yönelik bir otomotiv endüstrisi üzerinde birlikte çalışalım.”
dpa