‘sangamam sadece Kuzey ve Güney ile ilgili değil, tüm Hindistan ile ilgili’ | Varanasi Haberleri

MumuOner

New member
Varanasi: Birlik eğitim bakanı Subhas Sarkar, Kashi’nin Tamilce Sangamam sadece kuzey ve güney arasındaki tarihi, uygarlıksal ve kültürel bağlantının farklı yönlerini kutlamakla ilgili değil, tüm Hindistan’la ilgili.
Bakan, Cuma günü Sangamam’ın bir parçası olarak Banaras Hindu Üniversitesi’nde (BHU) ‘Tamil Nadu’da geleneksel öğretim yöntemleri ve bunun etkisi’ konulu akademik bir oturumda konuştu.
“Kashi ve Tamil Nadu, Ek Bharat, Shreshtha Bharat girişimi altında kutlanan, Hindistan’ın ünlü olduğu, çeşitli ve zengin kültürel ve manevi mirasın sembolleridir.”
Sarkar, Başbakan Narendra Modi’den alıntı yaparak, eski Hint bilgisini mevcut eğitim sistemine dahil etmeye ihtiyaç olduğunu söyledi ve ülkenin uzun, zengin ve müreffeh bir geçmişe sahip olduğu, çeşitli gelenekler ve bilgi kurumlarının bulunduğu gerçeğini vurgulayarak onu öğrenmenin merkezi haline getirdi. . eski zamanlardan beri.
Hindistan’ın bilim, sanat, mühendislik, tıp, cerrahi, teknoloji, edebiyat, sanat ve mimarlık gibi çeşitli alanlarda ve diğerlerinin yanı sıra uzun bir büyük bilim insanı listesiyle nasıl çok gelişmiş olduğunu göstermek için birkaç örnek gösterdi. “Mühendislik harikaları olarak da bilinen Thanjavur’daki Brihadeeswara Tapınağı ve Sri Meenakshi Amman Madurai Tapınağı, atalarımızın büyüklüğünü ve sahip oldukları bilgiyi gösteriyor” diye ekledi.
Bakan, Kashi ve Tamil Nadu halkını birbirine bağlamanın ve bağlarını güçlendirmenin yaratıcı bir yolunu önerdi. Varanasi ve Tamil Nadu halkını üzerlerinde adreslerin yazılı olduğu kartpostalları değiş tokuş etmeye ve birbirlerini eski ve ikonik tapınakları ve diğer manevi, dini ve kültürel öneme sahip yerleri ziyaret etmeye davet etmeye çağırdı. Seyircilere kendisi de kartpostallar dağıttı ve onları diğer şehirdeki meslektaşlarıyla adreslerini paylaşmaya çağırdı. “Bu kartpostallar aramızda bir aidiyet ve aidiyet duygusu geliştirecek.”
2020 Milli Eğitim Politikası’nın öne çıkan önemli noktalarından bahseden bakan, Hint dillerinin tanıtımının merkezi hükümetin önceliklerinden biri olduğunu söyledi. Bir yandan insanlara kaliteli eğitim sağlamak için hayati bir araç olarak kabul edilirken, diğer yandan kültürel gelenekleri ve yerel bilgi ve bilgeliği korumanın ve geliştirmenin önemli bir aracı olarak kabul edildiğini ekledi.
Kashi Tamil Sangamam aracılığıyla Kashi ve Tamil Nadu arasındaki bağları keşfetmenin ve yeniden keşfetmenin hem entelektüel hem de pratik olarak önemli bilgilerin yaratılmasına yol açabileceğini söyledi.
Bakan ayrıca Bharat Ratna Pt.’ye saygılarını sundu. BHU’nun saygın kurucusu Madan Mohan Malaviya, ülkenin eğitim sisteminin gelişmesinde önemli bir rol oynadığı için. Bakan ayrıca Kashi Tamil Sangamam’ı harika ve verimli bir şekilde organize ettiği için BHU’ya övgüde bulundu.
Akademik oturum, eğitim camiasının üyelerinden Hindistan’ın eğitim sisteminin nasıl daha da geliştirilebileceği konusunda zengin bir fikir alışverişine sahne oldu. Tamil Nadu, Trichy, Hükümet Modeli Kız Lisesi’nden C Muthulakshmi, “Öğrenme yaşam boyu devam eden bir süreçtir ve kişi yaşam boyunca herhangi bir yerden, herhangi bir zamanda bilgi edinebilir.” Covid zamanlarında öğretmenlerin karşılaştığı zorluklardan bahsederken, özellikle konu öğrencilere öğretmek olduğunda, sınıf öğretmenliğinin alternatifi olamayacağını söyledi.
Milli eğitim politikasının, ülkeyi yeni bir kalkınma yolunda yönlendirmek için birçok dönüştürücü adımı beraberinde getirdiğini söyledi.
Panchayat Union İlköğretim Okulu, Keelambar Bogular Union, Ramanathapuram, Tamil Nadu’dan K Ramachandran, eğitim sisteminin zorlukları hakkında konuştu. Ayrıca çevrimiçi öğrenmede yeni öğretim yöntemlerinin önemini vurguladı. 2022 Ulusal Öğretmen Ödülleri’ne de ev sahipliği yapan K Ramachandran, sunumunu okul üniformasıyla yaptı. Eğitimliler arasında sosyal sorumluluk eksikliğinin de mevcut eğitim sisteminin bir sorunu olduğunu söyledi. Bir öğretmenin öğrencilerde ilgi uyandıracak yollar kullanması gerektiğini söyledi.
Sethupathi Yüksek Ortaokulu Müdürü KS Narayanan, Madurai, Tamil Nadu, geleneksel yöntemleri öğretime dahil etme ihtiyacının altını çizdi. Ayrıca öğrenciler arasında daha iyi öğrenme için okulunda benimsenen en iyi uygulamaları tartıştı.
prof. Zooloji Bölümü’nden Gyaneshwar Choubey, Kashi ve Tamil Nadu’nun DNA soyları hakkında bir sunum yaptı. Araştırma ve verilere atıfta bulunan Prof. Choubey, Afrika’nın modern insanın doğum yeri olmasına rağmen, Hindistan’ın onlar için besleyici bir yer olduğunu söyledi. Kashi ve Tamil’in atalarının aynı genetik bileşenlere dayandığını söyledi. Etkinliğe ayrıca Eğitim Fakültesi’nden Prof. Sunil Kumar Singh, Prof. Ajay Kumar Singh ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Binda Paranjape de katıldı.