VADODARA: Bir Vadodara tüketici forumu, bir sigorta şirketini şuraya ödeme yapmaya yönlendirirken, bir kişinin hastaneye kaldırılmamış veya 24 saatten daha az bir süre hastanede yatmış olsa bile sigorta talebinde bulunabileceğini kaydetti. Rameshchandra Joshişehrin bir sakini.
Vadodara Tüketici Anlaşmazlıklarını Düzeltme Komisyonu (Ek), yeni teknolojinin ortaya çıkmasıyla hastaların bazen daha kısa sürede veya hastaneye kaldırılmadan tedavi edildiğini kaydetti. Forum, “Hasta kabul edilmezse veya yatıştan sonra yeni tekniklerle daha hızlı tedavi edilirse, sigorta şirketi hasta kabul edilmedi diyerek iddiayı reddedemez.”
Joshi hakkında şikayette bulunmuştu Ulusal Sigorta Şirketi Ltd. şirketin iddiasını reddetmesinin ardından Ağustos 2017’de. Joshi’nin karısı 2016 yılında dermatomiyozit geçirdi ve Ahmedabad’daki Lifecare Tıp Bilimleri ve Araştırma Merkezi’ne kabul edildi. Tedavisinin ertesi günü taburcu edildi.
Joshi, 44.468 Rs tutarında bir sigorta talebinde bulundu, ancak şirket, poliçedeki madde uyarınca 24 saat boyunca sürekli olarak dahil edilmediğini iddia ederek 3.15 maddesini gerekçe göstererek bunu reddetti. Tüm belgeleri tüketici forumu’na sundu ve eşinin 24 Kasım 2016 saat 17:38’de hastaneye kaldırıldığını ve 24 saatten fazla olan 25 Kasım 2016 saat 18:30’da taburcu olduğunu belirtti. Forumda, hastanın 24 saatten az hastanede yattığına inanılsa bile modern zamanlarda yeni tedavi ve ilaçların geliştirildiği ve doktorların buna göre tedavi uyguladığı belirtildi. Sigortacıya zihinsel taciz için Joshi’ye 3.000 Rs ve mahkeme masrafları için 2.000 Rs ödemesi emredildi.