Sağlık
Özdemir: Çocukların gıda reklam engellerini sıkın
Tarım Bakanı Cem Özdemir’den (Yeşiller) gelen yasama planlarında artık şeker, yağ ve tuz içeriği fazla olan ürünlerin günün belirli saatlerinde televizyonda reklamının yapılamayacağı öngörülüyor. Fotoğraf
© BeHaberler von Jutrczenka/dpa
Amaç, daha sağlıklı beslenme ve çocuklarda daha az obezite: Gıda Bakanı, özellikle şeker, yağ ve tuz oranı yüksek yiyeceklerin televizyon reklamlarını kısıtlamak istiyor.
Sağlıksız gıdaların çocuklara reklamının yapılmasına yönelik planlanan kısıtlamalar sıkılaştırılacaktır.
Federal Gıda Bakanı Cem Özdemir (Yeşiller), “Rheinische Post”a (Cumartesi) hükümet içi görüşmelerle ilgili olarak şunları söyledi: “Öneri ve eleştirileri bir araya getirdik ve taslağımızı buna göre belirledik.” Çok fazla şeker, yağ ve tuz içeren ürünlerin reklam yasakları, özellikle çok sayıda çocuğun televizyon izlediği zamanlara odaklanmalıdır. Teklif, bunun hafta içi 17:00 – 22:00, Cumartesi günleri ayrıca 8:00 – 11:00 ve Pazar günleri 08:00 – 22:00 arasında geçerli olduğu yönündedir. gün.
Özdemir, daha sağlıklı beslenmeye ve daha az obeziteye katkı sağlayacak yasama planlarını Şubat ayı sonunda sundu. Ancak iktidar koalisyonunda FDP hemen itirazlarda bulundu. Bakan, önerilen değişiklikler hakkında şunları söyledi: “Eklenmesi memnuniyetle karşılanacak iyi bir teklif sunuyoruz. Sonra hızla kabineye geleceğiz.” Odak noktası 14 yaşın altındaki çocuklardır. Aşırı şeker, yağ veya tuz içeriğinin belirlenmesi Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) besin değeri hesaplamalarına dayanmalıdır. Sağlık ve tüketici uzmanları planları destekliyor, ancak beslenme ve reklamcılık endüstrileri planlar üzerinde baskı kuruyor.
Kreşlere ve okullara odaklanın
Belirli yerlerde sağlıksız ürünlerin afiş reklamlarının yasaklanmasına ilişkin Özdemir, “Çocukların doğrudan beslenme ortamları olan kreşler ve okullara ağırlık veriyoruz” dedi. Şimdiye kadar, eğlence tesisleri ve oyun alanları için bu tür “yasaklı miller” de planlandı. Ayrıca, “vitrinlerde yiyecek reklamı yapılmasının yasaklanmadığı” açıkça belirtilmiştir. Süt ve meyve suları için reklam yasaklarına yönelik mevcut istisnalar artık fazladan tatlandırılmamış yoğurdu da kapsayacak şekilde genişletilmelidir. Radyoda reklam verilmesi için “yayın süresi düzenlemesi” olmamalıdır. İnternette, “influencer’lar da dahil olmak üzere tüm yaygın kanallar etkilenir”.
Çocuk Sağlığı Vakfı, yasa tasarısında yapılan değişiklikleri eleştirdi. Almanya yazı işleri ağı Çocuk Sağlığı Vakfı başkanı Berthold Koletzko, “Oyun alanlarının ve eğlence tesislerinin yakınında poster reklamlarına izin vermeye devam etmek uygun değil” dedi. Televizyon reklamcılığına yönelik kısaltılmış yasaktan da memnun değildi: “Çocukları ve sağlıklarını etkili bir şekilde korumak istiyorsanız, hafta içi ve hafta sonu sabah 6’dan akşam 23’e kadar olan süreler dahil edilmelidir.”
dpa
#Konular
Özdemir: Çocukların gıda reklam engellerini sıkın
Tarım Bakanı Cem Özdemir’den (Yeşiller) gelen yasama planlarında artık şeker, yağ ve tuz içeriği fazla olan ürünlerin günün belirli saatlerinde televizyonda reklamının yapılamayacağı öngörülüyor. Fotoğraf
© BeHaberler von Jutrczenka/dpa
Amaç, daha sağlıklı beslenme ve çocuklarda daha az obezite: Gıda Bakanı, özellikle şeker, yağ ve tuz oranı yüksek yiyeceklerin televizyon reklamlarını kısıtlamak istiyor.
Sağlıksız gıdaların çocuklara reklamının yapılmasına yönelik planlanan kısıtlamalar sıkılaştırılacaktır.
Federal Gıda Bakanı Cem Özdemir (Yeşiller), “Rheinische Post”a (Cumartesi) hükümet içi görüşmelerle ilgili olarak şunları söyledi: “Öneri ve eleştirileri bir araya getirdik ve taslağımızı buna göre belirledik.” Çok fazla şeker, yağ ve tuz içeren ürünlerin reklam yasakları, özellikle çok sayıda çocuğun televizyon izlediği zamanlara odaklanmalıdır. Teklif, bunun hafta içi 17:00 – 22:00, Cumartesi günleri ayrıca 8:00 – 11:00 ve Pazar günleri 08:00 – 22:00 arasında geçerli olduğu yönündedir. gün.
Özdemir, daha sağlıklı beslenmeye ve daha az obeziteye katkı sağlayacak yasama planlarını Şubat ayı sonunda sundu. Ancak iktidar koalisyonunda FDP hemen itirazlarda bulundu. Bakan, önerilen değişiklikler hakkında şunları söyledi: “Eklenmesi memnuniyetle karşılanacak iyi bir teklif sunuyoruz. Sonra hızla kabineye geleceğiz.” Odak noktası 14 yaşın altındaki çocuklardır. Aşırı şeker, yağ veya tuz içeriğinin belirlenmesi Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) besin değeri hesaplamalarına dayanmalıdır. Sağlık ve tüketici uzmanları planları destekliyor, ancak beslenme ve reklamcılık endüstrileri planlar üzerinde baskı kuruyor.
Kreşlere ve okullara odaklanın
Belirli yerlerde sağlıksız ürünlerin afiş reklamlarının yasaklanmasına ilişkin Özdemir, “Çocukların doğrudan beslenme ortamları olan kreşler ve okullara ağırlık veriyoruz” dedi. Şimdiye kadar, eğlence tesisleri ve oyun alanları için bu tür “yasaklı miller” de planlandı. Ayrıca, “vitrinlerde yiyecek reklamı yapılmasının yasaklanmadığı” açıkça belirtilmiştir. Süt ve meyve suları için reklam yasaklarına yönelik mevcut istisnalar artık fazladan tatlandırılmamış yoğurdu da kapsayacak şekilde genişletilmelidir. Radyoda reklam verilmesi için “yayın süresi düzenlemesi” olmamalıdır. İnternette, “influencer’lar da dahil olmak üzere tüm yaygın kanallar etkilenir”.
Çocuk Sağlığı Vakfı, yasa tasarısında yapılan değişiklikleri eleştirdi. Almanya yazı işleri ağı Çocuk Sağlığı Vakfı başkanı Berthold Koletzko, “Oyun alanlarının ve eğlence tesislerinin yakınında poster reklamlarına izin vermeye devam etmek uygun değil” dedi. Televizyon reklamcılığına yönelik kısaltılmış yasaktan da memnun değildi: “Çocukları ve sağlıklarını etkili bir şekilde korumak istiyorsanız, hafta içi ve hafta sonu sabah 6’dan akşam 23’e kadar olan süreler dahil edilmelidir.”
dpa
#Konular