Rosenthal sofra takımı: Geleneksel marka neden krizde?

EkoIte

Member
Geleneksel marka
Lüks porselen şirketi Rosenthal neden krize girdi?






Mevcut bağlantıyı kopyala







Rosenthal, Alman sofra kültürünün simgesidir. Versace ve Swarovski ile yapılan lüks işbirlikleri geleceği güvence altına almalı. Artık porselen şirketi hayatta kalma mücadelesi veriyor.


Rosenthal'den kaliteli porselenlerin eşlik ettiği şenlikli bir masa: Yukarı Frankoniyen üreticinin sofra takımları 145 yıldır Alman sofra kültürünün bir örneği ve lüks porselenin en tanınmış markalarından biri olmuştur. Ancak birkaç aydır geleneksel şirket, modernizasyon çabalarına rağmen krizde.





Yönetim, orman stoğunu güvence altına almak için artık sert kemer sıkma önlemleri uygulamak istiyor: fabrikanın kapatılması ve kapsamlı işten çıkarmalar tartışılıyor. Bir şirket sözcüsü Pazartesi günü yaptığı açıklamada, amacın “daha küçük ölçekte üretim yapacak tek bir üretim tesisine küçülmek” olduğunu söyledi.






Tanınmış şirketler iflas başvurusunda bulundu




espri

Esprit moda grubu Almanya'daki şubelerini kapatıyor: 56 mağazanın neredeyse yarısı 2024 sonuna kadar, geri kalanı ise Ocak 2025 sonuna kadar kapanacak. Mayıs ayında şirket, Avrupa'daki mağazaları için iflas başvurusunda bulundu. Bu durum yaklaşık 1.300 çalışanın işine mal oldu. Şubeler için işler en başından beri pek iyi görünmüyordu, sonuçta bu, Almanya'da sadece dört yıl içinde yaşanan ikinci iflas prosedürüydü. Grup, 2020 yılında halihazırda 50 şubeyi kapatmış ve işgücünün üçte birini işten çıkarmıştı. Deichmann artık ayakkabı sektöründe Esprit ticari marka haklarını güvence altına alırken, Esprit tekstil ürünlerinin ticari marka hakları Theia Grubuna aittir.

© Schoening / Imago Görselleri

Daha




Geri


Daha öte


Rosenthal, Almanya'da iki yerde üretim yapıyor: Selb'de (Fichtelgebirge'deki Wunsiedel bölgesi) ve Speichersdorf'ta (Bayreuth bölgesi). İki tesisten hangisinin gitmesi gerektiği şu anda madencilik, kimya ve enerjiden sorumlu sanayi birliği (IG BCE) ile müzakerelerin konusu. Sendika, Capital'in temasa geçmesi üzerine görüşmeler hakkında yorum yapmaktan kaçındı.





Mevcut 600 çalışan artık işlerinden kaygılı. Şirket, tasarrufların “iş kesintilerini içereceğini” doğruladı. Yine de Rosenthal “üretim yeri olarak Almanya'da kalmaya devam etmek” istiyor.



Peki lüks marka neden bu kadar ileri gidebildi? Son bilançoya ve Rosenthal'in açıklamasına göre mevcut krizin üç ana nedeni var.





Durgun talep



Rosenthal bir yandan “porselen ürünlere ilişkin değişen tüketici davranışıyla” mücadele ettiğini söylüyor. Başka bir deyişle, bir zamanlar orta sınıf için bir statü sembolü olan sofra takımı hizmetleri artık büyükannenin zamanındaki kadar popüler değil.





Rosenthal son yıllarda lüks pazarına daha güçlü bir odaklanma ile karşı koymaya çalıştı: 80 Euro'ya Swarovski yemek tabakları ve 500 Euro'nun biraz altında Versace çaydanlıklar. Büyümesini aynı zamanda Kuzey Amerika ve Orta Doğu'ya yapılan ihracata da odakladı. Son dönemde yıllık satışların neredeyse yarısı yurt dışından geliyor.



Düşüş şimdilik durduruldu ancak büyük bir büyüme gerçekleşmedi. Satış rakamlarına baktığımızda şunu da görüyoruz: Satışlar yıllardır yıllık 80 milyon Euro civarında sabit kalıyor. Çevrimiçi işi geliştirme çabaları çok yarım yamalaktı ve liderlik çok tutarsızdı: Yalnızca son dört yılda Rosenthal yönetimde en az dört değişiklik yaşadı.



Rosenthal düşük maliyetli rekabetle mücadele ediyor



Buna ek olarak, burada işçilik maliyetlerinin çok altında üretim yapan ve bu nedenle sofra takımı hizmetlerini çok daha ucuza sunabilen Uzak Doğulu tedarikçilerden gelen rekabet de artıyor.





Rosenthal'a göre bu durum varoluşsal bir ikileme yol açıyor: Bir yandan porseleni şirket içinde üretmek çok pahalı çünkü porselenin şekillendirilmesi, pişirilmesi ve dekore edilmesi çok fazla manuel çalışma gerektiriyor. Bu nedenle personel maliyetleri bilançodaki en büyük maliyet kalemidir ve dolayısıyla tasarruf için mantıklı bir başlangıç noktasıdır. Öte yandan Bavyera'daki fabrikalar “Almanya'da Üretilmiştir” kalite vaadinin bir parçasıdır. Geleneksel işçilik, markanın özellikle yurtdışındaki merkezi satış noktasıdır. Bundan vazgeçmek aynı zamanda markanın özüne de veda etmek olacaktır.



Artan enerji maliyetleri



Son iki yılda, bu zorlu piyasa koşullarına başka bir şok daha eklendi: 2022 tarihli en son yıllık kamu bilançosunun gösterdiği gibi, savaş ve enflasyon nedeniyle hammadde ve enerji fiyatları aniden yüzde 40 arttı. Porselen üretimi enerji yoğun olduğundan, enerji maliyetlerinin Rosenthal için sorun yaratmaya devam etmesi muhtemeldir. Rafine etmek için 950 ila 1400 santigrat derece arasındaki sıcaklıklarda bir fırında birkaç kez pişirilir.



Bütün bunlar 2009'u hatırlatıyor: Küresel mali krizin ardından Rosenthal iflasın eşiğindeydi ancak Milano merkezli Arcturus Grubu tarafından kurtarıldı. İtalyan şirketin ikinci bir yeniden yapılanma girişimi için de ödeme yapıp yapmayacağı belli değil.





Porselen ölüyor



Kuzey Bavyera'daki Selb'deki genel merkezde eskiden yediden fazla porselen fabrikası vardı. Bugün sadece bir tane var. Belki yakında o da tarih olabilir.



Geleneksel şirket artık kemer sıkma önlemlerinin bir geri dönüşe yol açabileceği konusunda iyimser: Bir sözcü, “Rosenthal, önlemlerin sürdürülebilir rekabetçi olabilmek için başarılı bir geleceğe yön vereceğinden emin” dedi. Sonuçta, kredibilite değerlendiricisi Creditreform, geleneksel şirketin temerrüde düşme olasılığını yalnızca yüzde yedi olarak değerlendiriyor.


Başkent


Capital, iş ortağı markasıdır. yıldız. Seçilen içeriğe yıldız+ Aboneliğe bakın. Capital hakkında daha fazla bilgiyi www.Haberler/capital adresinde bulabilirsiniz.