Puma, Orta Doğu çatışmasının çapraz ateşine nasıl yakalandı?

EkoIte

Member
Alman spor markasının İsrail milli futbol takımına olan sponsorluğunu sonlandırması dünya çapında heyecana neden oldu.

Olaf Storbeck





Puma’nın patronu Arne Freundt istediğini yapsaydı spor ve jeopolitik tamamen ayrı iki dünya olurdu. Dünyanın üçüncü büyük spor giyim üreticisinin CEO’su, “Uluslararası yarışmalara katılmak isteyen her profesyonel sporcuyu desteklemek olarak görevimizi görüyoruz” diyor. Freundt’a göre sporcunun cinsiyeti, uyruğu veya dini rol oynadı puma hiçbir rolü yok.



Ancak son zamanlarda herkesin bu dünya görüşünü paylaşmadığı ortaya çıktı. Puma’nın olacağı açıklandığında İsrail milli futbol takımının sponsorluğu sona ermesi tüm dünyada heyecan yarattı. Uluslararası çatışmaların küresel çapta aktif markalar için ne gibi imaj riskleri oluşturabileceği bir kez daha netleşiyor.


Rudolf Dassler’in NSDAP geçmişi




Puma, bu adımı atma kararının bir yıl önce tamamen stratejik nedenlerden dolayı alındığını, çünkü şirketin zaten ortak sayısını sınırlama sürecinde olduğunu vurguladı. Ancak bazı çevrelerdeki algı farklıydı: Filistin yanlısı aktivistler, İsrail’in 7 Ekim’de Hamas’ın terör saldırısına karşılık verdiği Gazze saldırısının ardından boykot çağrılarına yanıt olarak geri çekilmeyi kutladılar. İsrail destekçileri ise kararı öfkeyle kınadı. Kısa mesaj servisi X’te şirket, kriz anında ülkeyi terk etmekle suçlanıyordu. Ayrıca Puma’nın eski kurucusu Rudolf’un Dassler NSDAP’nin bir üyesiydi eksik değildi.


Sponsorluk sözleşmesiyle ilgili hararetli tartışma, Freundt’un Puma’da göreve başladığından beri en büyük imaj sorunu haline geldi. Yönetici, Kasım 2022’de rakip Adidas’a geçen Bjørn Gulden’in yerine Puma’nın patronu oldu. “Maalesef bazı insanlar bunu deneyiyor Spor Dalları Financial Times’a konuşan 43 yaşındaki oyuncu, kendi siyasi gündemleri için” dedi. Onun bakış açısına göre, sponsorluk sözleşmelerinin feshedilmesi iş hayatının bir parçası. “Ortak portföyümüz sürekli değişiyor” dedi. “Gemiye yenilerini getiriyoruz, başkalarıyla çalışmayı bırakıyoruz ve bazen daha sonraki bir tarihte tekrar bir araya geliyoruz.”


Hız trenine binen stok



“adidas Arşivi”

Keçi derisi sprint ayakkabılarından kült spor ayakkabılara kadar Adidas’ın 100 yılı





Freundt yönetiminde ilk on iki ayın dengesi karışık: Bu yıl 75. yılını kutlayan Puma’nın analistlere göre 2023’te satışlarını yüzde beş oranında artırması ve ardından ikinci kez 8,9 milyar avroya ulaşması bekleniyor. Yeni Rekor. Ancak aynı zamanda, ABD’deki yüksek hammadde fiyatları ve yüksek indirimlerin marj üzerinde baskı oluşturması nedeniyle faaliyet karlarının da muhtemelen yüzde iki oranında azalması bekleniyor. Şirketin hisse değeri son on iki ayda büyük ölçüde dalgalandı ve şu anda kabaca yılın başındaki seviyeye geri döndü. Ancak bu şu anlama geliyor: Hala 2021’in sonundaki zirve noktasının yarısı kadar daha düşük.


Şirketin aynı zamanda kendi stratejisine ve yeni patronuna güvenme konusunda kararlı olduğuna ikna olan Freundt, “Mevcut hisse fiyatından memnun olamayız” dedi. “Sermaye piyasalarının yeni yüzüyüm ve güven inşa etmek zaman alır.” Arkadaşlar Selefi, neredeyse on yıllık liderliğin ardından doldurulması gereken büyük pozisyonlar bırakmıştı. Puma’yı varoluşsal bir krizden kurtardıktan sonra satışları neredeyse üç katına çıkarmayı başardı.


Selefinin gölgesinde




Gözlemcilere göre Freundt hâlâ selefi Gulden’in gölgesinde: “Bir yatırımcı açısından bakıldığında önemli olan, orijinal stratejinin ötesine geçen hiçbir şey geliştirmemiş olmasıdır” diyor Deutsche Bank analisti Adam Cochrane. Freundt ise durumu farklı görüyor ve markayı güçlendirmek için kendisinin yönetimi altında büyük yatırımlar yapıldığına dikkat çekiyor. Pazarlama radikal bir şekilde elden geçirildi ve ABD’den geri getirildi. Çin ve Amerika’da, yani Puma’nın çok daha büyük bir pazar payı hedeflediği ülkelerde önemli yöneticilerin yerleri değiştirildi. Freundt, “2023’te doğru yöne gittik” diyor. “Fakat bir Spor markası “Güçlendirme bir günden diğerine yapılabilecek bir şey değil.” Freundt, satışlarını 2025 yılına kadar on milyar avroya çıkarmayı başaracağından emin.




Şirketin iş ortakları Puma’nın yeni patronuna övgülerle dolu. Snipes ayakkabı perakende zincirinin kurucusu ve patronu Sven Voth, “25 yılı aşkın süredir bu sektördeyim ve müşterilerine bu kadar yakın olan bir CEO’yu hiç görmedim” diyor. Freundt perakendecilerle iyi çalışmak için çok çabalıyor. Voth, “Tüm önemli konulara katılıyor, dikkatle dinliyor ve hızlı tepki veriyor” diyor. Freundt’un ilk patronu Carsten Liesener, yöneticinin “iyi iletişim becerilerini” övüyor. Liesener, Freundt’un 2005 yılında Leipzig’de ekonomi okuduktan sonra kariyerine başladığı şirketin kendi danışmanlığı olan Siemens Advanta’nın bir zamanlar ortağıydı. “Çok empatik ve insanları kazanabiliyor. Aynı zamanda analitik derinliğe de sahip” diyor Liesener. “Başından beri göze çarpıyordu.”


Verilerle yönetim




Freundt, Puma’ya 2011 yılında strateji başkanı olarak katıldı. Veri kullanımına ve ekip düşüncesine daha fazla dayanan yeni bir yönetim türünü temsil ediyor.


Aslında sponsor olma kararı Milli futbol takımı İsrail’in bitirilmesi bunun bir örneğidir. Karar, Freundt’un patron olarak atanmasından kısa bir süre sonra, 2022’nin sonunda verildi. Analizi: İsrail takımı yıllardır sadece orta derecede başarılıydı ve uluslararası bir turnuvaya yalnızca bir kez katılmaya hak kazanmıştı. Takım, FIFA sıralamasında 200 takım arasında yalnızca 75. sırada yer aldı. Ayrıca İsrail’deki forma pazarı 9,7 milyonluk nüfusuyla nispeten küçük.


Puma’nın spor takımının başkanı ve 16 yıldır şirkette çalışan Matthias Bäumer, “Arne’nin olaylara neler kattığı ve ne gibi sonuçlar bekleyebileceği konusunda oldukça analitik bir bakış açısı var” diyor. Freundt, şirket içinde yeni bir dönemin başlangıcını simgeleyen bir figür olarak görülüyor. Bäumer, “Şirketlerin arada sırada kendilerini yeniden keşfetmeleri gerekiyor” diyor. “Ve Arne, bunu çok iyi uygulayabilen yeni nesil yöneticiler için bir lider.”


İki çocuğu olan Freundt, Puma’nın işgücünde önemli bir rol oynayan bir konu olan daha iyi bir iş-yaşam dengesi için bir rol model olarak görülüyor: ortalama yaş 31’dir. Bäumer, “Arne çok sıkı çalışıyor” diyor. “Fakat çocuklarının fener yürüyüşüne katılmak için yeterli zamanın olması da onun için önemli.”


“Financial Times”tan çevrilen bu makale yayımlandı Capital dergisinin birincisiKıç gibi RTL Deutschland’ın bir parçası.


rw

#Konular