NEW YORK: Hayır, halk Prens Harry’yi duymaktan bıkmadı. “Yedek” in satışı, Sussex Dükü’nü zayıf bir şirkete soktu.
Penguin Random House Çarşamba günü, Harry’nin her şeyi anlatan anı kitabının ilk gün satışlarının 1,4 milyon kopyaya ulaştığını duyurdu; bu, “Becoming” bir hafta sonra yayınlanan Barack ve Michelle Obama’yı da yayınlayan bir şirketten rekor bir kurgusal olmayan satış oranı. 2018’de piyasaya sürüldüğünde 1,4 milyon.
“Yedek” satışları ciltli, sesli kitap ve e-kitap sürümlerini içerir.
Random House Group’un başkanı ve yayıncısı Gina Centrello yaptığı açıklamada, “‘Yedek’, zaten tanıdığımızı düşündüğümüz birinin hikayesi, ancak şimdi Prens Harry’yi kendi sözleriyle gerçekten anlayabiliriz.” Dedi.
“Bu olağanüstü ilk gün satışlarına bakan okuyucular açıkça aynı fikirde: ‘Yedek’ yeniden okunacak bir kitap ve bizim yayınlamaktan gurur duyduğumuz bir kitap.”
Son zamanların en çok beklenen anılarından biri olan “Spare”, Harry’nin kraliyet ailesindeki yaşamını ve Sussex Düşesi Amerikalı aktör Meghan Markle ile olan ilişkisini son derece kişisel ve samimi bir şekilde anlatıyor.
Michelle Obama’nın anı kitabı, o zamandan beri dünya çapında 15 milyondan fazla kopya sattı ve satışlar kısmen oldukça olumlu eleştiriler nedeniyle zaman içinde arttı. ‘Yedek’ için şu ana kadar verilen kararlar karışık.
New York Times eleştirmeni Alexandra Jacob kitabı ve yazarını “hem duygusal hem de fiziksel olarak haritanın her yerinde”, bazen “samimi ve komik” ve bazen de Harry’nin İngiliz basınına duyduğu öfke tarafından tüketilen olarak nitelendirdi. The Washington Post’ta Louis Bayard, “Yedek”i “iyi huylu, kinci, esprili, kendini beğenmiş, kendini beğenmeyen, uzun soluklu” buldu. Ve bazen şaşırtıcı’.