Pil üretimi
Northvolt krizi: Federal ve eyalet hükümetleri için milyonlarca kişi tehlikede
Mevcut bağlantıyı kopyala
İsveçli pil üreticisi Northvolt, ABD'de iflas koruması için başvuruda bulundu. Yeniden yapılandırma sürecinin başarısız olması durumunda bu durum yerel vergi mükellefleri için de pahalıya mal olabilir.
İsveçli pil üreticisi Northvolt'un mali krizi federal hükümete ve Schleswig-Holstein eyaletine pahalıya mal olabilir. Heide yakınlarında bir fabrika inşa eden zor durumdaki şirket, ABD'nin iflas kanunu kapsamında yeniden yapılanma işlemleri için başvuruda bulunmuştu.
Bu, Northvolt'un eyalet kalkınma bankası KfW'den aldığı ve federal hükümet ile eyaletin yarısını garanti ettiği yaklaşık 600 milyon Euro'nun tehlikede olduğu anlamına geliyor. Federal Ekonomi Bakanlığı, federal hükümetin gerçekten herhangi bir zarar görüp görmediğinin şu anda belirlenemediğini söyledi. Konuyu ilk kez Bild gazetesi haber yaptı.
Northvolt, ABD'deki alacaklılardan Bölüm 11 koruması için başvurmuştu. ABD iflas hukuku kapsamındaki prosedürün amacı yeniden yapılanma ve devamdır. Heide'de (Dithmarschen bölgesi) bir pil fabrikası inşa eden Alman proje şirketi sürecin bir parçası değil.
Northvolt başlangıçta işini bir iflas hakiminin denetimi altında yürütmeye devam edebilir. Ancak bağışçılardan gelen ve onlarla birlikte federal ve eyalet hükümetlerinden gelen milyonların talepleri şimdilik beklemeye alındı.
Dönüştürülebilir tahvil zaten ödenmiş
Ertelenen talepler arasında KfW'nin Northvolt AB'ye abone olduğu 600 milyon euro değerindeki dönüştürülebilir tahvil de yer alıyor. Sermaye KfW tarafından sağlandı ve bilgilere göre tamamen Alman bağlı kuruluşa devredildi. Fonların kullanımı, Heide'deki fabrika inşaatının uygulanmasına sıkı sıkıya bağlı; Bakanlık, ana şirketin bunlara erişiminin olmadığını vurguladı.
Bölüm 11 işlemleriyle birlikte, Northvolt AB'nin vadesi gelen dönüştürülebilir senetleri ödemesine şu anda izin verilmiyor. Bu nedenle KfW şimdilik parayı Northvolt'tan geri almayı bekleyemez. İşte bu yüzden artık federal hükümet devreye giriyor. Ama aynı zamanda “ek maliyetler” de var.
Ekonomi Bakanlığı'na göre talep hala mevcut ancak şu anda uygulanabilir değil. Bu nedenle federal hükümet, tahvilin değerini ve ek masrafları Aralık ayında KfW'ye geri ödeyecek. Schleswig-Holstein, dönüştürülebilir tahvil için 300 milyon avroluk bir karşı garanti sağladı ve federal hükümete geri ödeme yapacak.
Yeniden yapılanma sürecinin sonucu belirsiz
Northvolt'un 600 milyon avroyu artı ek maliyetlerle geri ödeme ihtimali var. Ancak başarılı bir yeniden yapılanma süreci önkoşul olacaktır.
Federal Ekonomi Bakanlığı, Northvolt'a yönelik iddianın değişmediğini vurguladı. Bölüm 11 işlemleri tamamlandıktan sonra geri dönüşler tekrar mümkündür. KfW bunu federal hükümete iletecekti. Bölüm 11 yargılamasının sonucu ve herhangi bir iddianın değeri hakkında nihai bir açıklama yapılamayacağı söylendi.
Northvolt, elektrikli otomobiller için pil üretimi söz konusu olduğunda Avrupa otomotiv endüstrisi için uzun süredir büyük bir umut olarak görülüyor. Şirketin en büyük hissedarı Alman otomobil üreticisi Volkswagen'dir. Sahipleri arasında ABD yatırım bankası Goldman Sachs ve BMW de yer alıyor.
dpa
Northvolt krizi: Federal ve eyalet hükümetleri için milyonlarca kişi tehlikede
Mevcut bağlantıyı kopyala
İsveçli pil üreticisi Northvolt, ABD'de iflas koruması için başvuruda bulundu. Yeniden yapılandırma sürecinin başarısız olması durumunda bu durum yerel vergi mükellefleri için de pahalıya mal olabilir.
İsveçli pil üreticisi Northvolt'un mali krizi federal hükümete ve Schleswig-Holstein eyaletine pahalıya mal olabilir. Heide yakınlarında bir fabrika inşa eden zor durumdaki şirket, ABD'nin iflas kanunu kapsamında yeniden yapılanma işlemleri için başvuruda bulunmuştu.
Bu, Northvolt'un eyalet kalkınma bankası KfW'den aldığı ve federal hükümet ile eyaletin yarısını garanti ettiği yaklaşık 600 milyon Euro'nun tehlikede olduğu anlamına geliyor. Federal Ekonomi Bakanlığı, federal hükümetin gerçekten herhangi bir zarar görüp görmediğinin şu anda belirlenemediğini söyledi. Konuyu ilk kez Bild gazetesi haber yaptı.
Northvolt, ABD'deki alacaklılardan Bölüm 11 koruması için başvurmuştu. ABD iflas hukuku kapsamındaki prosedürün amacı yeniden yapılanma ve devamdır. Heide'de (Dithmarschen bölgesi) bir pil fabrikası inşa eden Alman proje şirketi sürecin bir parçası değil.
Northvolt başlangıçta işini bir iflas hakiminin denetimi altında yürütmeye devam edebilir. Ancak bağışçılardan gelen ve onlarla birlikte federal ve eyalet hükümetlerinden gelen milyonların talepleri şimdilik beklemeye alındı.
Dönüştürülebilir tahvil zaten ödenmiş
Ertelenen talepler arasında KfW'nin Northvolt AB'ye abone olduğu 600 milyon euro değerindeki dönüştürülebilir tahvil de yer alıyor. Sermaye KfW tarafından sağlandı ve bilgilere göre tamamen Alman bağlı kuruluşa devredildi. Fonların kullanımı, Heide'deki fabrika inşaatının uygulanmasına sıkı sıkıya bağlı; Bakanlık, ana şirketin bunlara erişiminin olmadığını vurguladı.
Bölüm 11 işlemleriyle birlikte, Northvolt AB'nin vadesi gelen dönüştürülebilir senetleri ödemesine şu anda izin verilmiyor. Bu nedenle KfW şimdilik parayı Northvolt'tan geri almayı bekleyemez. İşte bu yüzden artık federal hükümet devreye giriyor. Ama aynı zamanda “ek maliyetler” de var.
Ekonomi Bakanlığı'na göre talep hala mevcut ancak şu anda uygulanabilir değil. Bu nedenle federal hükümet, tahvilin değerini ve ek masrafları Aralık ayında KfW'ye geri ödeyecek. Schleswig-Holstein, dönüştürülebilir tahvil için 300 milyon avroluk bir karşı garanti sağladı ve federal hükümete geri ödeme yapacak.
Yeniden yapılanma sürecinin sonucu belirsiz
Northvolt'un 600 milyon avroyu artı ek maliyetlerle geri ödeme ihtimali var. Ancak başarılı bir yeniden yapılanma süreci önkoşul olacaktır.
Federal Ekonomi Bakanlığı, Northvolt'a yönelik iddianın değişmediğini vurguladı. Bölüm 11 işlemleri tamamlandıktan sonra geri dönüşler tekrar mümkündür. KfW bunu federal hükümete iletecekti. Bölüm 11 yargılamasının sonucu ve herhangi bir iddianın değeri hakkında nihai bir açıklama yapılamayacağı söylendi.
Northvolt, elektrikli otomobiller için pil üretimi söz konusu olduğunda Avrupa otomotiv endüstrisi için uzun süredir büyük bir umut olarak görülüyor. Şirketin en büyük hissedarı Alman otomobil üreticisi Volkswagen'dir. Sahipleri arasında ABD yatırım bankası Goldman Sachs ve BMW de yer alıyor.
dpa