Yeşil yıkama
“Dünyanın en büyük kirleticileri”: Petrol şirketleri Instagram ve Tiktok’ta reklam vermeleri için etkileyicilere para ödüyor
Genç ve havalı insanlar da gelecekte yakıt doldurmalı, en azından bazı büyük petrol şirketleri kendi istediklerini yaparsa (sembolik görüntü)
© David Munoz / Imago Görselleri
Shell, BP ve Co. gibi fosil şirketleri, itibarlarını artırmak için gençlere çevrimiçi hizmetlerde daha iyi ve daha sık ulaşmak istiyor.
“Petrol Prensesi” kullanıcı adını taşıyan ABD’li fenomen, çevrimiçi hizmet Tiktok’taki bir Haberda “Benimle gelin ve Shell benzin istasyonumuzdan biraz atıştırmalık alın” diyor. 2,7 milyon abonesine genellikle çeşitli peruklarla, bazen siyah buklelerle, bazen de pembe çizgilerle poz veriyor. Bu arada İngiliz petrol şirketi Shell’in reklamını yapıyor.
Tıpkı “Petrol Prensesi” gibi Tiktok, Instagram ve Twitch gibi platformlarda çok sayıda influencer, her zamanki içeriklerinin yanı sıra büyük fosil yakıt şirketlerinin tanıtımını da yapıyor. BP, Chevron, ExxonMobil, Shell ve Total Energies bunların erişiminden yararlanıyor.
Tüm büyük petrol şirketleri işin içinde
Rutgers Üniversitesi’nde iletişim ve bilgi profesörü Melissa Aronczyk, “Fosil yakıt endüstrisi gençler arasında sosyal sermaye oluşturmak istiyor” diyor. İklim krizi nedeniyle petrol şirketleri birçok genç arasında kötü bir imaja sahip. Aronczyk, “Onların yalnızca modası geçmiş değil, aynı zamanda tehlikeli olduğunu da düşünüyorlar” diye açıklıyor.
röportaj
Sosyal medya uyarısı
Bir avukat Tiktok, Meta & Co.’ya savaş ilan etti: “Çocuklarımızı öldürmeyi bırakmalarını istiyoruz”
5 Temmuz 2023
İklim haber sitesi “DeSmog” tarafından yapılan bir sayıma göre, 2017’den bu yana 100’den fazla fenomen büyük petrol şirketleriyle çalıştı. Bunlar arasında Haber oyunu yayıncıları, futbol hayranları ve ailesiyle ilgili komedi Haberlarıyla popüler olan Filipinli bir büyükanne yer alıyor.
AFP haber ajansı Hindistan, Meksika, Güney Afrika ve ABD’den etkileyicilerin tanıtım Haberlarını buldu. Filmde, diğer şeylerin yanı sıra, bir düğün planlayıcısı ve hamile bir anne, petrol şirketi ExxonMobil’in işlettiği benzin istasyonlarında bir sadakat programının reklamını yapıyor. Şirket sözcüsü Lauren Knight sorulduğunda şöyle açıklıyor: “Birçok şirket gibi ExxonMobil de tüketicileri sadakat programımızın faydaları konusunda eğitmek için etkileyicilerle çalışıyor.”
İmaj pazarlaması için milyonlarca dolar
Rakip Shell’in bir sözcüsü, şirketin düşük CO2’li ürünlerinin çevrimiçi hizmetlerde reklamını yaptığını söyledi. Ancak Shell, fosil yakıtı etkileyen isimlerle yapılan reklam sözleşmeleri hakkında herhangi bir bilgi vermedi. BP, Chevron ve Total Energies, AFP’nin yorum taleplerine yanıt vermedi.
Düşünce kuruluşu “InfluenceMap”e göre şirketler 2020’de Facebook’ta reklam vermek için dokuz milyon avroya eşdeğer miktarda para harcadı. Ancak reklam stratejilerinin tam kapsamını tahmin etmek zor çünkü tüm reklamlar açıkça etiketlenmiyor.
Araba tasarımı
Pembe, yeşil, mavi ve şeftali – sanatçı, Porsche için tüm zamanların en renkli spor otomobilini yaratıyor
Bazı etkileyiciler için petrol devleriyle yapılan reklam anlaşmaları geri tepebilir. “Temiz Yaratıcılar” kampanyasının direktörü Duncan Meisel, itibarlarının zarar görmesine ve hayranların hayal kırıklığıyla tepki vermesine hazırlıklı olmaları gerektiğini söylüyor.
Birçok Haber oyunu yayıncısı, çevrimiçi oyun Fortnite’ta Shell’in sponsor olduğu bir özelliği sunduktan sonra bunu zaten hissetmişti. Instagram’da fenomen Chica’nın hazırladığı bir Habernun altına bir abone, “Para kazanmanız gerektiğini anlıyorum, ancak 2023’te bir fosil enerji şirketi için reklam vermek bir çözüm değil” diye yazdı. Başka bir fenomenin gönderisi, “Videolarınızı izleyerek büyüdüm ve kendinizi var olan en ahlaksız ve insanlık dışı şirketlerden birine satmanızı izleyerek büyüdüm” dedi.
Duncan Meisel, “Fosil enerji şirketleri dünyayı en çok kirleten şirketler; gençler onlardan derinden nefret ediyor” diyor. “Bu Haberları izleyen herkes için ‘takibi bırak’ düğmesi çok uzakta olmayacak.”
Kaynaklar: Tiktok, AFP
kilometre
#Konular
“Dünyanın en büyük kirleticileri”: Petrol şirketleri Instagram ve Tiktok’ta reklam vermeleri için etkileyicilere para ödüyor
Genç ve havalı insanlar da gelecekte yakıt doldurmalı, en azından bazı büyük petrol şirketleri kendi istediklerini yaparsa (sembolik görüntü)
© David Munoz / Imago Görselleri
Shell, BP ve Co. gibi fosil şirketleri, itibarlarını artırmak için gençlere çevrimiçi hizmetlerde daha iyi ve daha sık ulaşmak istiyor.
“Petrol Prensesi” kullanıcı adını taşıyan ABD’li fenomen, çevrimiçi hizmet Tiktok’taki bir Haberda “Benimle gelin ve Shell benzin istasyonumuzdan biraz atıştırmalık alın” diyor. 2,7 milyon abonesine genellikle çeşitli peruklarla, bazen siyah buklelerle, bazen de pembe çizgilerle poz veriyor. Bu arada İngiliz petrol şirketi Shell’in reklamını yapıyor.
Tıpkı “Petrol Prensesi” gibi Tiktok, Instagram ve Twitch gibi platformlarda çok sayıda influencer, her zamanki içeriklerinin yanı sıra büyük fosil yakıt şirketlerinin tanıtımını da yapıyor. BP, Chevron, ExxonMobil, Shell ve Total Energies bunların erişiminden yararlanıyor.
Tüm büyük petrol şirketleri işin içinde
Rutgers Üniversitesi’nde iletişim ve bilgi profesörü Melissa Aronczyk, “Fosil yakıt endüstrisi gençler arasında sosyal sermaye oluşturmak istiyor” diyor. İklim krizi nedeniyle petrol şirketleri birçok genç arasında kötü bir imaja sahip. Aronczyk, “Onların yalnızca modası geçmiş değil, aynı zamanda tehlikeli olduğunu da düşünüyorlar” diye açıklıyor.
röportaj
Sosyal medya uyarısı
Bir avukat Tiktok, Meta & Co.’ya savaş ilan etti: “Çocuklarımızı öldürmeyi bırakmalarını istiyoruz”
5 Temmuz 2023
İklim haber sitesi “DeSmog” tarafından yapılan bir sayıma göre, 2017’den bu yana 100’den fazla fenomen büyük petrol şirketleriyle çalıştı. Bunlar arasında Haber oyunu yayıncıları, futbol hayranları ve ailesiyle ilgili komedi Haberlarıyla popüler olan Filipinli bir büyükanne yer alıyor.
AFP haber ajansı Hindistan, Meksika, Güney Afrika ve ABD’den etkileyicilerin tanıtım Haberlarını buldu. Filmde, diğer şeylerin yanı sıra, bir düğün planlayıcısı ve hamile bir anne, petrol şirketi ExxonMobil’in işlettiği benzin istasyonlarında bir sadakat programının reklamını yapıyor. Şirket sözcüsü Lauren Knight sorulduğunda şöyle açıklıyor: “Birçok şirket gibi ExxonMobil de tüketicileri sadakat programımızın faydaları konusunda eğitmek için etkileyicilerle çalışıyor.”
İmaj pazarlaması için milyonlarca dolar
Rakip Shell’in bir sözcüsü, şirketin düşük CO2’li ürünlerinin çevrimiçi hizmetlerde reklamını yaptığını söyledi. Ancak Shell, fosil yakıtı etkileyen isimlerle yapılan reklam sözleşmeleri hakkında herhangi bir bilgi vermedi. BP, Chevron ve Total Energies, AFP’nin yorum taleplerine yanıt vermedi.
Düşünce kuruluşu “InfluenceMap”e göre şirketler 2020’de Facebook’ta reklam vermek için dokuz milyon avroya eşdeğer miktarda para harcadı. Ancak reklam stratejilerinin tam kapsamını tahmin etmek zor çünkü tüm reklamlar açıkça etiketlenmiyor.
Araba tasarımı
Pembe, yeşil, mavi ve şeftali – sanatçı, Porsche için tüm zamanların en renkli spor otomobilini yaratıyor
Bazı etkileyiciler için petrol devleriyle yapılan reklam anlaşmaları geri tepebilir. “Temiz Yaratıcılar” kampanyasının direktörü Duncan Meisel, itibarlarının zarar görmesine ve hayranların hayal kırıklığıyla tepki vermesine hazırlıklı olmaları gerektiğini söylüyor.
Birçok Haber oyunu yayıncısı, çevrimiçi oyun Fortnite’ta Shell’in sponsor olduğu bir özelliği sunduktan sonra bunu zaten hissetmişti. Instagram’da fenomen Chica’nın hazırladığı bir Habernun altına bir abone, “Para kazanmanız gerektiğini anlıyorum, ancak 2023’te bir fosil enerji şirketi için reklam vermek bir çözüm değil” diye yazdı. Başka bir fenomenin gönderisi, “Videolarınızı izleyerek büyüdüm ve kendinizi var olan en ahlaksız ve insanlık dışı şirketlerden birine satmanızı izleyerek büyüdüm” dedi.
Duncan Meisel, “Fosil enerji şirketleri dünyayı en çok kirleten şirketler; gençler onlardan derinden nefret ediyor” diyor. “Bu Haberları izleyen herkes için ‘takibi bırak’ düğmesi çok uzakta olmayacak.”
Kaynaklar: Tiktok, AFP
kilometre
#Konular