Perakende: Müşteriler Daha Fazla Pençe – Tüketimden kaynaklanan milyar hasar

EkoIte

Member
perakende
Müşteriler daha fazla çalıyor – hırsızlık yoluyla milyarlarca milyarlarca






Mevcut bağlantıyı kopyalayın




Anma listesine ekle




Schnapps, Razor Blades, Parfüm: Bu ürünler dükkanlarla talep edilmektedir. Bayilerin kayıpları tekrar arttı – üçüncü yıl kadar erken. Failler genellikle cezasız kalırlar.


EHI Araştırma Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Almanya'da hırsızlık tekrar arttı. 2024'te müşteriler yaklaşık 2,95 milyar avro değerinde mal çaldı. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 4,6 daha fazlaydı. Toplam hasar, bir sonucu olarak üçüncü kez artar ve bir maksimuma ulaşır. Ancak, yüzde 15'lik bir artış kaydedildiğinde artış 2023'ten azdır.





EHI uzman ve öğrenci yazarı Frank Horst, “Artık belirli ürünleri karşılayamayan veya karşılamak istemeyen gittikçe daha fazla insan var.” “Yaşlılar ve aileler de giderek daha fazla çalıyor.”



Çalışma için EHI, envanter farklılıklarına toplam 17.433 dükkanla 98 şirkete yanıt verdi. Tüm önemli perakende endüstrileri dahil oldu. Şirketler, kayıpların müşterilere, çalışanlara ve diğer nedenlere nasıl dağıtıldığını takdir ediyor.





Eczanelerde daha fazlası çalınıyor



Perakendecilikteki kayıplar toplam toplam 4,95 milyar Euro – 2023'ten yüzde üç daha fazla. Müşterilere neden oluyor, yaklaşık 890 milyon avro elendi. Hasarın geri kalanı tedarikçiler, hizmet personeli veya yanlış fiyat ödülleri gibi organizasyonel hatalar neden olur. Customerft'in yaklaşık üçte biri, temsilciler veya çeteler tarafından işlenen ticari tarafından düzenlenir.





Alkollü içecekler, markalı kıyafetler, spor ayakkabılar, elektrikli aletler ve tütün ürünleri özellikle hırsızlar arasında popülerdir. İlaçlar daha fazla etkilenir. Horst, “Genellikle çalınan birçok küçük pahalı ürün var: parfümler, kozmetikler, bebek maması veya jilet bıçakları” diyor.





Uzmanlar, 2022'den bu yana, kendi hizmet sağlık sigortası şirketlerinin giderek daha fazla kullanılması gerçeğinde güçlü bir artışın bir nedeni gördüler. Kullandıkları bayilerin neredeyse yarısı daha fazla kayıp bildirmektedir. “SB nakit kayıtlarında çok daha fazlası çalınıyor,” diyor Horst, bazen istemeden faaliyet hataları nedeniyle.



Polis suç istatistiklerine göre hasar artarken, görüntülenen vaka sayısı düşüşler. Bununla birlikte, gerçekliğin sadece küçük bir kısmını tasvir eder, çünkü çok sayıda bildirilmemiş vaka vardır. EHI'ye göre, vakaların yüzde 98'i tespit edilmemiştir. Matematiksel olarak, bu, her biri 120 Euro değerindeki müşteriler tarafından yılda yaklaşık 24.5 milyon dükkanına karşılık gelir.





Birçok prosedür ayarlandı



EHI anketine göre, dört bayiden üçü CustomerFT'nin artmaya devam etmesini bekliyor. Çalışma yazarı Horst'un dediği gibi, personel eksikliği ve uzun çalışma süreleri gözetim daha zor hale getiriyor. Buna göre, eylemler gittikçe daha az keşfedilir veya gösterilir – çünkü çaba genellikle buna değmez. Azınlık nedeniyle birçok prosedür durdurulur.



Alman Ticaret Derneği'nin genel müdürü Stefan Genth, “Birçok bayi hayal kırıklığına uğrar çünkü reklamlar nadiren faillerin mahkumiyetine ve onaylanmasına yol açar.” Siyasetin daha da zorlanmasını istiyor.



Ehi'ye göre, şiddet kullanma isteği artar. Çalışanlar daha sık saldırıya uğrayacaktı. Her dördüncü şirket güvenlik önlemleri için harcamaları artırmıştır. Bayiler 2024 yılında, özellikle personeldeki eğitim kursları için önleme için yaklaşık 1,6 milyar avro harcadı. DM Genişleme Genel Müdürü Markus Trojansky, “Video sistemleri ve malların konsolidasyonu gibi eğitimli çalışanlara ve teknolojilere güveniyoruz.” Diyor.



DPA