Perakende: Lidl patronu Härtnagel, fiyatların geri dönüşüne dair umutları azaltıyor

EkoIte

Member
perakende satış
Lidl patronu Härtnagel, fiyat dönüşü umutlarını azaltıyor





İndirimci Lidl’in CEO’su Christian Härtnagel, Bad Wimpfen’deki genel merkezde. Fotoğraf

© BeHaberler Weißbrod/dpa


Tereyağı, makarna veya peynir fiyatlarındaki indirimlerle, indirimciler son zamanlarda mağdur tüketicilerin umutlarını uyandırdı. Ancak Lidl’in Almanya’daki başkanı beklentileri azaltıyor.





Lidl Almanya başkanı, hızlı ve kapsamlı bir fiyat dönüşü umutlarını söndürdü. Christian Härtnagel Çarşamba günü Bad Wimpfen’deki Alman yönetim merkezinde yaptığı açıklamada, Lidl’in son zamanlarda 700’den fazla ürünün fiyatlarını düşürdüğünü söyledi. Ancak fiyat artışı taleplerinin masada olduğu sektörle de görüşmelerimiz devam ediyor” dedi.


Härtnagel, yalnızca düşen satın alma fiyatlarından bahsetmenin henüz söz konusu olmadığını söyledi. Bazı durumlarda ödemeye hakkımız olan fiyat artışlarını bire bir müşteriye yansıtamayız ve yansıtmak istemiyoruz” dedi. Öte yandan, Lidl için emtia piyasalarında bir rahatlama olduğunda hızlı tepki vermenin de önemli olduğunu, geçmişte tereyağı, makarna veya peynir fiyatlarındaki indirimleri göz önünde bulundurarak söyledi.


Daha sınırlı süreli teklifler


Ticaret uzmanları ayrıca enflasyon öncesi fiyat seviyesine ulaşmanın artık o kadar kolay olmayacağını varsayıyorlar. Köln’deki Perakende Araştırmaları Enstitüsü’nün (IFH) genel müdürü Kai Hudetz, indirimcilerin ve süpermarketlerin giderek daha fazla geçici teklifler sunacağının gerçekçi olduğunu söyledi.


Härtnagel, şu anda Lidl müşterilerinin neredeyse herhangi bir marka olmadan yapmak zorunda olmadığını söyledi. “İstisna Haribo. Şu ana kadar burada bir anlaşmaya varamadık, müzakereler sürüyor. Ama kendi markalarımızla her zaman iyi bir alternatifimiz var.” “Wirtschaftswoche” daha önce anlaşmazlığı bildirmişti. Bayiler ve üreticiler arasında tekrar tekrar bu tür anlaşmazlıklar yaşanıyor. Örneğin son zamanlarda, Edeka’nın artık bir düzineden fazla şirket tarafından tedarik edilmediği öğrenildi.


Härtnagel, fiyat müzakerelerinin yoğun olduğunu bildirdi. “Hammadde pazarlarının gelişimini biliyoruz. Her bir ürüne yaklaşık olarak ne kadar personel ve enerji maliyetinin dahil olduğunu biliyoruz. Ve mümkün olan en iyi fiyatı müşteriye iletebilmek için başarılı müzakereler gerçekleştirmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. müşteri.”


Lidl, üreticilerin enerji veya hammadde maliyetlerinde artışlarla karşı karşıya olduğunun farkındadır. “Tabii ki taleplerden biri uygun. Fiyat artışlarının makul sınırlar içinde kalması için yoğun bir şekilde müzakere ediyoruz ve bizim açımızdan uygun değilse biraz daha müzakere ediyoruz.”


Lidl 50 yaşına giriyor – dünyanın en büyük indirimcisi


Härtnagel, enflasyon zamanlarında indirim yapanların pazar paylarını artırabileceğini ve bunun Lidl için de geçerli olduğunu söyledi. “Mevcut durum genel olarak daha yüksek satışlara ve artan pazar paylarına yol açarken, aynı zamanda şirketin diğer taraflarında da zorluklar görüyoruz.”


Lidl 50. yılını kutluyor. Kaufland’ın da dahil olduğu Schwarz Group’a ait şirket, 2021’de yaklaşık 100 milyar avroluk satışla dünyanın en büyük indirim şirketi oldu. Lidl, 31 ülkede yaklaşık 12.000 şubeye sahip. Härtnagel’e göre, yakında Almanya’daki Lidl’de 100.000 kişi çalışıyor olacak. Almanya’da şirket 2021’de 24,3 milyar avroluk satış gerçekleştirdi. Lidl, karla ilgili herhangi bir bilgi vermiyor.


dpa

#Konular