perakende satış
Anneler genellikle alışverişe gider, babalar alır
Yapılan bir araştırmaya göre anneler sebze ve meyveye babalardan biraz daha fazla para harcıyor (sembolik imaj). Fotoğraf
© Julian Stratenschulte/dpa
Yeni bir araştırmaya göre babalar tanınmış markaları daha sık satın alırken, anneler daha düşünmeden alışveriş yapıyor. Ayrıca nereden alışveriş yapacağınızı seçme konusunda da farklı tercihler vardır.
Görev dağılımı genellikle hâlâ klasiktir: Haftalık alışverişten anneler sorumludur. Ancak giderek daha fazla baba asıl sorumluluğu üstleniyor. Bu, görüş araştırma enstitüsü Yougov tarafından yapılan bir çalışmanın sonucudur. Bu, 2023'ün sonunda Almanya'daki ebeveynler arasında yapılan temsili bir ankete dayanmaktadır.
Babaların yüzde 44'ü çoğunlukla yiyecek ve günlük eşyaların satın alınmasıyla ilgileniyor; 2020'de bu rakam yüzde on puan daha azdı. Babaların yüzde 51'i alışveriş sorumluluğunu başkasıyla paylaştığını söylüyor. Annelerin yüzde 54'ü sorumluluğun yalnızca kendisinin olduğunu söylüyor (2020: 55), yüzde 45'i ise bunu partneriyle paylaşıyor.
Yougov pazar araştırmacısı Philipp Schneider, “Çalışmamızın sonuçları, babaların evdeki rolünde sosyal bir değişime işaret ediyor” dedi. Evden çalışma, babalara giderek daha uzun süreli doğum izni verilmesi ve ev işlerinin daha adil bir şekilde paylaşılması gibi faktörler bunda rol oynadı.
Farklı alışveriş davranışları
Araştırmaya göre alışveriş davranışında cinsiyetler arasında bazı farklılıklar bulunuyor. Babaların yüzde 61'i süpermarketten yalnızca gerçekten ihtiyaç duydukları şeyleri aldıklarını söylüyor. Anneler için bu oran yalnızca yüzde 43'tür. Daha düşünmeden alışveriş yapıyorlar ve aslında ihtiyaç duymadıkları veya satın almak istemedikleri şeylere daha sık karar veriyorlar. Babalar ise süpermarkette kaliteli ürünlere ve tanınmış markalara daha fazla istek duyuyor.
Nereden alışveriş yapacağınızı seçerken de farklı tercihler vardır. Almanya'da her beş anneden dördü, yiyeceklerinin çoğunu fiziksel mağazalardan satın alıyor. Babaların yalnızca yüzde 62'si bunu yapıyor; online alışverişe daha açıktırlar. Anneler alışverişi daha çok pazartesi ve cuma günleri arasında yaparken, babalar ise alışverişin çoğunu hafta sonları yapıyor.
YouGov'a göre ürün seçerken çeşitli hususlar çok önemli. Babalar alkollü içeceklere, taze balıklara ve hazır yemeklere çok daha fazla para harcarken, annelerin cüzdanları sebze ve meyve konusunda biraz daha gevşek. Ankete göre babalar için sağlık unsurları ve beslenme içeriği daha önemliyken, anneler kolaylık ve maliyete daha fazla dikkat ediyor. Payback gibi perakendeci sadakat programları da onlar arasında çok daha popüler.
dpa
#Konular
Anneler genellikle alışverişe gider, babalar alır
Yapılan bir araştırmaya göre anneler sebze ve meyveye babalardan biraz daha fazla para harcıyor (sembolik imaj). Fotoğraf
© Julian Stratenschulte/dpa
Yeni bir araştırmaya göre babalar tanınmış markaları daha sık satın alırken, anneler daha düşünmeden alışveriş yapıyor. Ayrıca nereden alışveriş yapacağınızı seçme konusunda da farklı tercihler vardır.
Görev dağılımı genellikle hâlâ klasiktir: Haftalık alışverişten anneler sorumludur. Ancak giderek daha fazla baba asıl sorumluluğu üstleniyor. Bu, görüş araştırma enstitüsü Yougov tarafından yapılan bir çalışmanın sonucudur. Bu, 2023'ün sonunda Almanya'daki ebeveynler arasında yapılan temsili bir ankete dayanmaktadır.
Babaların yüzde 44'ü çoğunlukla yiyecek ve günlük eşyaların satın alınmasıyla ilgileniyor; 2020'de bu rakam yüzde on puan daha azdı. Babaların yüzde 51'i alışveriş sorumluluğunu başkasıyla paylaştığını söylüyor. Annelerin yüzde 54'ü sorumluluğun yalnızca kendisinin olduğunu söylüyor (2020: 55), yüzde 45'i ise bunu partneriyle paylaşıyor.
Yougov pazar araştırmacısı Philipp Schneider, “Çalışmamızın sonuçları, babaların evdeki rolünde sosyal bir değişime işaret ediyor” dedi. Evden çalışma, babalara giderek daha uzun süreli doğum izni verilmesi ve ev işlerinin daha adil bir şekilde paylaşılması gibi faktörler bunda rol oynadı.
Farklı alışveriş davranışları
Araştırmaya göre alışveriş davranışında cinsiyetler arasında bazı farklılıklar bulunuyor. Babaların yüzde 61'i süpermarketten yalnızca gerçekten ihtiyaç duydukları şeyleri aldıklarını söylüyor. Anneler için bu oran yalnızca yüzde 43'tür. Daha düşünmeden alışveriş yapıyorlar ve aslında ihtiyaç duymadıkları veya satın almak istemedikleri şeylere daha sık karar veriyorlar. Babalar ise süpermarkette kaliteli ürünlere ve tanınmış markalara daha fazla istek duyuyor.
Nereden alışveriş yapacağınızı seçerken de farklı tercihler vardır. Almanya'da her beş anneden dördü, yiyeceklerinin çoğunu fiziksel mağazalardan satın alıyor. Babaların yalnızca yüzde 62'si bunu yapıyor; online alışverişe daha açıktırlar. Anneler alışverişi daha çok pazartesi ve cuma günleri arasında yaparken, babalar ise alışverişin çoğunu hafta sonları yapıyor.
YouGov'a göre ürün seçerken çeşitli hususlar çok önemli. Babalar alkollü içeceklere, taze balıklara ve hazır yemeklere çok daha fazla para harcarken, annelerin cüzdanları sebze ve meyve konusunda biraz daha gevşek. Ankete göre babalar için sağlık unsurları ve beslenme içeriği daha önemliyken, anneler kolaylık ve maliyete daha fazla dikkat ediyor. Payback gibi perakendeci sadakat programları da onlar arasında çok daha popüler.
dpa
#Konular