Perakende: Anket: Müşteriler Kara Cuma 2024'te daha talepkar

EkoIte

Member
Ticaret
Anket: Müşteriler Kara Cuma 2024'te daha talepkar






Mevcut bağlantıyı kopyala







Kara Cuma'da perakendeciler bir kez daha müşterileri indirimlerle cezbediyor. Bir ankete göre, bu yıl 2023'e göre çok daha fazla insan fırsat arıyor. Her beş kişiden biri daha az harcamak istiyor.


Bir araştırmaya göre, Almanya'daki müşteriler bu yıl Kara Cuma'yı çevreleyen günlerde özellikle seçici davranıyor. Yönetim danışmanlığı PwC tarafından yapılan temsili bir anketin gösterdiği gibi, yalnızca en az yüzde 50'lik indirimler iyi bir teklif olarak kabul ediliyor. Bu amaçla Almanya'da 2000 kişiye anket uygulandı. Geçen yıl yüzde 38 indirimli olan ürünler pazarlık olarak algılanıyordu. Kara Cuma bu yıl 29 Kasım'a denk geliyor.





PwC perakende uzmanı Christian Wulff, “Tüketiciler daha talepkar hale geldi” dedi. Yüksek enflasyon nedeniyle daha fazla insan tasarruf ediyor, tüketiciler fiyatlara dikkat ediyor ve özellikle iyi teklifler arıyor. “Büyük ölçekli indirim kampanyaları için Kara Cuma ve benzeri etkinlikler aslında şu sıralar önem kazanıyor.”





Erkekler kadınlardan daha fazla harcıyor



Bir ankete göre Almanya'daki insanların yüzde 83'ü bu yıl Kara Cuma'yı kullanmak istiyor ve indirim arıyor. Bu, bir yıldan fazla bir süre önce, yüzde 70'ti. Satın almakla ilgilenenler, geçen seneki kadar para harcamayı planlıyor. Ortalama 277 euro (2023: 281) harcamak istiyorlar, erkekler kadınlara göre daha fazla harcamaya istekli. Birçok müşteri promosyon günlerini Noel hediyeleri almak için kullanıyor. Elektronik ve teknoloji ürünleri en popüler olmaya devam ediyor.





Ancak bazıları bu sefer Kara Cuma'da işi biraz daha kolaylaştırıyor. Beş kişiden biri geçen yıla göre daha dikkatli alışveriş yapmak istiyor. Sebepler 2023'tekiyle benzer: Etkilenenler ellerinde daha az para bulunduğunu veya artan fiyatlar nedeniyle daha az satın aldıklarını söylüyor. Ankete göre her altı kişiden yalnızca biri indirim kampanyalarıyla ilgilenmiyor.



Kara Cuma çevresindeki indirim günleri, Advent Cumartesi günleri ile birlikte Almanya'daki perakendeciler için yılın en önemli günleri arasında yer alıyor. Son yıllarda perakendecilerin günler ve haftalar öncesinden özel teklifler sunduğu ortaya çıktı.





İsminin birçok olası açıklaması olan Black Friday'in kökeni ABD'ye dayanmaktadır. Orada, Şükran Günü'nden sonraki köprü günü, Kasım ayının dördüncü perşembesi, Noel işinin başlangıcını işaret ediyor. 2013 yılında Black Friday markası Almanya'da ticari marka haline getirildi.



dpa