Paketler
Tahmin: Noel öncesi paket hacmi 2023 yılına göre daha yüksek
Mevcut bağlantıyı kopyala
DHL, Hermes, DPD ve GLS'nin minibüsleri sokaklarda her yerde mevcut. Önümüzdeki aylarda muhtemelen normalden daha sık görülecekler. Sebebi: Noel öncesi satın alma havası.
Asyalı çevrimiçi perakendeciler Temu ve Shein, Almanya'nın paket endüstrisini büyüme yolunda tutuyor. Federal Paket ve Ekspres Lojistik Birliği'nin (BPEX) Berlin'de yaptığı duyuruya göre, bu yılki Noel işinde yerli lojistik şirketleri, bir önceki yıla göre yüzde 3,6 artışla 435 milyon sevkiyat bekliyor. Bu, şirketlerin tüketicilere gönderdiği gönderilerle, özellikle de internet üzerinden sipariş edilen ürünlerle ilgilidir.
Şirketlerden şirketlere ve tüketicilerden tüketicilere gönderilen gönderileri de eklerseniz sayının 735 milyona, yani öncekine göre yaklaşık yüzde 1,4 daha fazla olacağı tahmin ediliyor. Zayıf ekonomi nedeniyle şirketten şirkete sevkiyatlara yönelik pazar segmenti daraldı. Gönderiler aynı zamanda kurye ve ekspres teslimatları da içermektedir, ancak çoğunlukla normal paket teslimatları da bulunmaktadır.
Büyümenin itici güçleri olarak Kara Cuma ve Noel Arifesi
Paket sektöründe Noel işi kasım ve aralık aylarını kapsıyor. Lojistik şirketleri için bu dönem yılın en önemli zamanıdır çünkü özellikle çok sayıda insanın hediye aldığı ve Black Friday gibi indirim kampanyaları için alışveriş çılgınlığına girdiği dönemdir. Minibüslerle ön kapıya veya teslim alma istasyonlarına teslim edilen paketlerin hacmi de buna bağlı olarak büyüktür.
Paketleme şirketleri, perakende müşterilerinden geri bildirim aldıkları için sevkiyat hacimlerini zaten nispeten kesin olarak biliyorlar. Derneğe göre, yılın en yoğun döneminde şirketler 18.000'e kadar ek işçiye güveniyor ve 10.000'e kadar ek araç kullanıyor.
Temu ve Shein'den gelen rüzgar
Korona yıllarında kurye hizmetleri ve ekspres hizmetleri de içeren paket sektörü önemli ölçüde büyüdü. 2022 yılında durum bir miktar normale döndü ve koli hacmi düştü. 2023 yılında şirketlerden tüketicilere yapılan sevkiyatların hacmi yine yüzde bir civarında hafif bir artış gösterdi ve büyüme şu anda artıyor. Derneğin değerlendirmesine göre bu aynı zamanda Asya ticaret platformları Shein ve Temu'da satılan ve daha sonra Alman müşterilerle paketlenen ürünlere olan talebin artmasından da kaynaklanıyor.
BPEX Başkanı Marten Bosselmann, “Noel işi zorlu ekonomik koşullarla şekillense de önümüzdeki haftalara temkinli bir iyimserlikle bakıyoruz” dedi. Pazar analizi rakamları, sektördeki firmaların zor zamanlarda bile sağlam kaldıklarını gösterdi.
dpa
Tahmin: Noel öncesi paket hacmi 2023 yılına göre daha yüksek
Mevcut bağlantıyı kopyala
DHL, Hermes, DPD ve GLS'nin minibüsleri sokaklarda her yerde mevcut. Önümüzdeki aylarda muhtemelen normalden daha sık görülecekler. Sebebi: Noel öncesi satın alma havası.
Asyalı çevrimiçi perakendeciler Temu ve Shein, Almanya'nın paket endüstrisini büyüme yolunda tutuyor. Federal Paket ve Ekspres Lojistik Birliği'nin (BPEX) Berlin'de yaptığı duyuruya göre, bu yılki Noel işinde yerli lojistik şirketleri, bir önceki yıla göre yüzde 3,6 artışla 435 milyon sevkiyat bekliyor. Bu, şirketlerin tüketicilere gönderdiği gönderilerle, özellikle de internet üzerinden sipariş edilen ürünlerle ilgilidir.
Şirketlerden şirketlere ve tüketicilerden tüketicilere gönderilen gönderileri de eklerseniz sayının 735 milyona, yani öncekine göre yaklaşık yüzde 1,4 daha fazla olacağı tahmin ediliyor. Zayıf ekonomi nedeniyle şirketten şirkete sevkiyatlara yönelik pazar segmenti daraldı. Gönderiler aynı zamanda kurye ve ekspres teslimatları da içermektedir, ancak çoğunlukla normal paket teslimatları da bulunmaktadır.
Büyümenin itici güçleri olarak Kara Cuma ve Noel Arifesi
Paket sektöründe Noel işi kasım ve aralık aylarını kapsıyor. Lojistik şirketleri için bu dönem yılın en önemli zamanıdır çünkü özellikle çok sayıda insanın hediye aldığı ve Black Friday gibi indirim kampanyaları için alışveriş çılgınlığına girdiği dönemdir. Minibüslerle ön kapıya veya teslim alma istasyonlarına teslim edilen paketlerin hacmi de buna bağlı olarak büyüktür.
Paketleme şirketleri, perakende müşterilerinden geri bildirim aldıkları için sevkiyat hacimlerini zaten nispeten kesin olarak biliyorlar. Derneğe göre, yılın en yoğun döneminde şirketler 18.000'e kadar ek işçiye güveniyor ve 10.000'e kadar ek araç kullanıyor.
Temu ve Shein'den gelen rüzgar
Korona yıllarında kurye hizmetleri ve ekspres hizmetleri de içeren paket sektörü önemli ölçüde büyüdü. 2022 yılında durum bir miktar normale döndü ve koli hacmi düştü. 2023 yılında şirketlerden tüketicilere yapılan sevkiyatların hacmi yine yüzde bir civarında hafif bir artış gösterdi ve büyüme şu anda artıyor. Derneğin değerlendirmesine göre bu aynı zamanda Asya ticaret platformları Shein ve Temu'da satılan ve daha sonra Alman müşterilerle paketlenen ürünlere olan talebin artmasından da kaynaklanıyor.
BPEX Başkanı Marten Bosselmann, “Noel işi zorlu ekonomik koşullarla şekillense de önümüzdeki haftalara temkinli bir iyimserlikle bakıyoruz” dedi. Pazar analizi rakamları, sektördeki firmaların zor zamanlarda bile sağlam kaldıklarını gösterdi.
dpa