Otomotiv yazılımı: VW: Yeni araçlarda kendi işletim sisteminin parçaları

EkoIte

Member
otomotiv yazılımı
VW: Yeni araçlarda kendi işletim sisteminin parçaları





Kendi kendine yaratılan büyük ölçekli otomotiv yazılımının geliştirilmesi, VW’de önemli bir gelecek alanıdır. Fotoğraf

© Ole Spata/dpa


Bir sprint değil, bir maraton – bu görüntü genellikle otomobil şirketlerinde şirket içi araç yazılımının karmaşık gelişimini açıklamak için kullanılır. VW’de “VW.OS 2.0” projesinde büyük bir sorun vardı.





Volkswagen’in genel olarak ertelenen kendi otomobil işletim sisteminin münferit parçaları artık bazı yeni Grup modellerinde kullanılıyor. Sözde sistemin yazılım ekibinin başkanı Thomas Fleischmann, “Yeni nesil Audi ve Porsche modelleri için mevcut araç lansmanlarında daha sonraki VW.OS’un bazı unsurlarına zaten sahibiz” dedi. “Bu tür öğeleri şimdiden yeni premium mimari 1.2’ye entegre ediyoruz.” Bunlar, örneğin program güncellemeleri, bulut arayüzleri veya temel teknik teşhis işlevleri için bileşenlerdir. Fleischmann, “Tabii ki bu sadece kapsamlı sistemle ilgili değil,” diye vurguladı.


Kendi kendine yaratılan büyük ölçekli otomotiv yazılımının geliştirilmesi, VW’de önemli bir gelecek alanıdır. Sorumlu Cariad bölümü başlatma sorunlarıyla uğraşmak zorunda kaldı ve sorunun başlangıçta varsayıldığından çok daha karmaşık olduğu ortaya çıktı. Farklı donanım seviyelerinde Avrupa’nın en büyük otomobil grubundaki tüm otomobiller için “ölçeklenebilir” bir sistemin uzun vadeli hedefine ulaşmaktan çok uzak.


1 Eylül’de istifa eden eski VW CEO’su Herbert Diess, 2026’dan itibaren tamamen dijitalleştirilmiş elektrikli araçlar için temel bir modüler sistem (“Ölçeklenebilir Sistemler Platformu”/SSP) başlatmayı planlamıştı. geliştirme aşamaları, hoşnutsuzluk arttı – özellikle lüks sınıf müşterilerinin arabalarına yakında yeni sistemler almasını talep eden etkili yan kuruluşlar Porsche ve Audi arasında.


Stuttgart ve Ingolstadt’tan insanlar, tamamen yeni program versiyonu 2.0 tamamlanana kadar bekleyemeyecekleri konusunda birkaç kez uyardılar. Bu nedenle yazılımları, başlangıçta çapraz marka konseptine paralel olarak, şimdi sürüm 1.2 olarak takip ediliyor. Fleischmann, “Mevcut durum şu ki, tek tip platform 2.0 için temel özelliklere sahip bir ürünü zaten çalıştırıyoruz ve bu genel sistemi daha da geliştiriyoruz” dedi. “Ancak, 1.1 veya 1.2 mimarisinde de kullanılabilecek ve orada iyileştirmelere yol açacak seçilmiş bileşenler kesinlikle var. Gelecekte kapsamı tüm araç mimarisine ve tüm kontrol ünitelerine genişletmek için çalışmaya devam ediyoruz.”


dpa

#Konular