Otomobil üreticisi: Mercedes-Benz: 2024'te kazançlarda hafif düşüş

EkoIte

Member
Araba üreticisi
Mercedes-Benz: 2024'te kazançlarda hafif düşüş





Mercedes-Benz CEO'su Ola Källenius. Fotoğraf

© BeHaberler Weißbrod/dpa


Mercedes-Benz mevcut mali yıl konusunda temkinli davranıyor. Satışlarda ve kazançlarda büyük sıçramalar beklenmiyor. CEO, konu e-mobilite olduğunda yeni bir üslup kullanıyor.





Zorlu pazar ortamı göz önüne alındığında, otomobil üreticisi Mercedes-Benz bu yıl büyük bir sıçrama beklemiyor. DAX grubu geçen yılın sonuçlarını sunarken, grup satışlarının önceki yılın seviyesinde olmasının beklendiğini duyurdu. Mercedes, bu yıl faaliyet sonucunun (EBIT) önceki yılın seviyesinin biraz altında olmasını bekliyor.



CEO Ola Källenius, Mercedes'in 2023'teki zorlu ortamda çok sağlam bir sonuç elde ettiğini söyledi. Satışlar yüzde iki artışla 153,2 milyar avroya yükseldi. Ancak şirket, enflasyon ve tedarik zincirindeki aksaklıklar nedeniyle artan maliyetlerin etkilerini hissetti. Grubun faaliyet karı yaklaşık yüzde dört düşüşle 19,7 milyar avroya geriledi. Sonuç olarak konsolide kazançlar neredeyse yüzde iki düşüşle 14,5 milyar avroya geriledi.


Källenius, konu e-mobilite olduğunda yeni bir noktaya değindi. Geçmişte CEO, otomobil üreticisinin bu konudaki hedeflerini vurgulamaktan asla bıkmazdı. Mercedes'in bu on yılın sonuna kadar arabalarını tamamen elektrikli hale getirmek istediğini açıklamaktan mutluluk duyuyordu. Her zaman bunun piyasa koşullarının izin verdiği her yerde geçerli olduğu da eklenir.


“Stratejik esneklik”


Perşembe günü Källenius, konu yanmalı motorlar olduğunda otomobil üreticisinin “stratejik esnekliğine” dikkat çekti. Buna göre Mercedes, müşteri ihtiyaçlarına 30'lu yıllarda da cevap verebilecek. Källenius, bir şirket olarak çifte korumaya ihtiyacınız olduğunu söyledi. Dönüşümün hızının piyasa koşulları ve müşteri istekleri tarafından belirlendiği belirtildi. Källenius'a göre, tüm yeni araç filosunun 2039 yılına kadar CO2 nötr olmasını öngören Stuttgart merkezli sürdürülebilirlik stratejisi “Ambition 2039″da hiçbir şey değişmeyecek.


Şirket, bu on yılın ikinci yarısında toplam satışların yüzde 50'ye kadarını tamamen elektrikli otomobiller ve şarj edilebilir hibritlerden elde etmeyi bekliyor. Burada da grup daha iyimserdi.


Her halükarda grup, bu yıl elektrikli otomobil sayısında büyük bir artış beklemiyor. Bunların yüzde 19 ila 21 oranında bir pay oluşturması gerekiyor. 2023'te bu oran neredeyse yüzde 20'ydi. Binek araç bölümünde, yani vanlar hariç, Mercedes geçen yıl iki milyonun biraz üzerinde araç sattı. Bunların yaklaşık 400.000'i tamamen elektrikli veya şarj edilebilir hibritlerdi.


Almanya'daki şirket çalışanlarının yaklaşık 91.000'i bunu sabırsızlıkla bekleyebilir. Bu yıl ayrıca Nisan ayındaki maaşınızla birlikte 7.300 Euro'ya kadar ikramiye almalısınız.


dpa

#Konular