Araba üreticisi
Koltuk patronu markayı ucuz bir elektrikli otomobille sürdürmek istiyor
İspanyol VW yan kuruluşu şimdiye kadar yalnızca 2018’de piyasaya sürülen Cupra yan markası altında elektrikli otomobiller sundu; fiyatı Seat’tan önemli ölçüde daha yüksek. Fotoğraf
© Alex Blanco/Cupra/dpa-tmn
İspanyol VW iştiraki Seat şu ana kadar net bir işbölümüne sahipti: Elektrikli arabalar yeni Cupra şubesinin logosunu taşıyor, Seat ise içten yanmalı motorlar üretmeye devam ediyor. Bu değişebilir.
Seat ve Cupra patronu Wayne Griffiths gelecekte her iki markayı da elinde tutmaya devam etmek istiyor. Alman Basın Ajansı’na verdiği röportajda “Bu bir ya da iki değil” dedi. Seat otomobil markasından Cupra lehine vazgeçebileceği yönündeki haberleri yalanladı. “Her iki markaya da sahip olduğum için mutluyum.”
Griffiths, bu durumun daha önce Seat tarafından üretilen içten yanmalı motorların öngörülebilir sonu sonrasında da geçerli olduğunu ekliyor. “Uzun vadede Seat’a ne olacağı elbette elektrifikasyona bağlı.”
İspanyol VW yan kuruluşunun başında bulunan İngiliz doğumlu, geleneksel olarak VW Grubu’nda Volkswagen’in altında yer alan İspanyol markasının gelecekte elektrikli otomobiller için uygun fiyatlı giriş seviyesi marka rolünü de üstlenebileceğini söyledi. 2020’den beri. “En azından benim hedefim bu olurdu.”
“Elektrikli araba olarak Küçük Koltuk modelini” işaretleyin.
İspanyol VW iştiraki şu ana kadar yalnızca 2018 yılında piyasaya sürülen ve Seat’ın çok üzerinde fiyatlandırılan Cupra iştiraki markası altında Born kompakt otomobili gibi elektrikli otomobiller sundu. Ana markasının isteksizliğini açıklayan Griffiths, “Bugüne kadar klasik Seat segmentinde küçük bir elektrikli otomobille gerçekten para kazanmak kesinlikle mümkün değil” diyor. “Bunun için farklı bir elektrikli platforma ve ayrıca daha ucuz pillere ihtiyacımız var.” Ve bu biraz zaman alacak.
“Sonra da grubun portföyünde VW ve Skoda’nın yanı sıra elektrikli otomobil olarak küçük Seat modelinin de anlamlı olup olmadığını araştırmak istiyorum.”
O zamana kadar Seat, içten yanmalı motorlara sahip mevcut modellere odaklanmaya devam edecek. Griffiths, “Ve onlara daha uzun yıllar boyunca ihtiyacımız olacak” diyor. Elektrik değişimine yalnızca içten yanmalı motorlar 2030’dan sonra aşamalı olarak kullanımdan kaldırıldığında ihtiyaç duyulacak.
“Artık emisyonlu araç satamaz hale gelmemiz için kesinlikle 2035 yılına kadar vaktimiz var. Ve şimdi ile 2035 arasında pek çok gelişme olacak.”
dpa
#Konular
Koltuk patronu markayı ucuz bir elektrikli otomobille sürdürmek istiyor
İspanyol VW yan kuruluşu şimdiye kadar yalnızca 2018’de piyasaya sürülen Cupra yan markası altında elektrikli otomobiller sundu; fiyatı Seat’tan önemli ölçüde daha yüksek. Fotoğraf
© Alex Blanco/Cupra/dpa-tmn
İspanyol VW iştiraki Seat şu ana kadar net bir işbölümüne sahipti: Elektrikli arabalar yeni Cupra şubesinin logosunu taşıyor, Seat ise içten yanmalı motorlar üretmeye devam ediyor. Bu değişebilir.
Seat ve Cupra patronu Wayne Griffiths gelecekte her iki markayı da elinde tutmaya devam etmek istiyor. Alman Basın Ajansı’na verdiği röportajda “Bu bir ya da iki değil” dedi. Seat otomobil markasından Cupra lehine vazgeçebileceği yönündeki haberleri yalanladı. “Her iki markaya da sahip olduğum için mutluyum.”
Griffiths, bu durumun daha önce Seat tarafından üretilen içten yanmalı motorların öngörülebilir sonu sonrasında da geçerli olduğunu ekliyor. “Uzun vadede Seat’a ne olacağı elbette elektrifikasyona bağlı.”
İspanyol VW yan kuruluşunun başında bulunan İngiliz doğumlu, geleneksel olarak VW Grubu’nda Volkswagen’in altında yer alan İspanyol markasının gelecekte elektrikli otomobiller için uygun fiyatlı giriş seviyesi marka rolünü de üstlenebileceğini söyledi. 2020’den beri. “En azından benim hedefim bu olurdu.”
“Elektrikli araba olarak Küçük Koltuk modelini” işaretleyin.
İspanyol VW iştiraki şu ana kadar yalnızca 2018 yılında piyasaya sürülen ve Seat’ın çok üzerinde fiyatlandırılan Cupra iştiraki markası altında Born kompakt otomobili gibi elektrikli otomobiller sundu. Ana markasının isteksizliğini açıklayan Griffiths, “Bugüne kadar klasik Seat segmentinde küçük bir elektrikli otomobille gerçekten para kazanmak kesinlikle mümkün değil” diyor. “Bunun için farklı bir elektrikli platforma ve ayrıca daha ucuz pillere ihtiyacımız var.” Ve bu biraz zaman alacak.
“Sonra da grubun portföyünde VW ve Skoda’nın yanı sıra elektrikli otomobil olarak küçük Seat modelinin de anlamlı olup olmadığını araştırmak istiyorum.”
O zamana kadar Seat, içten yanmalı motorlara sahip mevcut modellere odaklanmaya devam edecek. Griffiths, “Ve onlara daha uzun yıllar boyunca ihtiyacımız olacak” diyor. Elektrik değişimine yalnızca içten yanmalı motorlar 2030’dan sonra aşamalı olarak kullanımdan kaldırıldığında ihtiyaç duyulacak.
“Artık emisyonlu araç satamaz hale gelmemiz için kesinlikle 2035 yılına kadar vaktimiz var. Ve şimdi ile 2035 arasında pek çok gelişme olacak.”
dpa
#Konular