Otomobil: Şangay’daki Otomobil Fuarı başlıyor – Almanlar yetişmek istiyor

EkoIte

Member
otomobil
Şangay’daki otomobil fuarı başlıyor – Almanlar yetişmek istiyor





Ziyaretçiler, Şanghay Otomobil Fuarı’nda Volkswagen ID.7 Vizzion’a bakıyor. Fotoğraf

© Ng Han Guan/AP/dpa


Alman üreticiler dünyanın en büyük otomobil pazarındaki sorunlarla boğuşuyor. Şangay’daki otomobil fuarında yeni e-modellerle etkilemek istiyorlar. Ancak yerli sağlayıcılar güçlü.





Şangay’daki önemli otomobil fuarı, Salı günü Alman otomobil üreticilerinin savaş ilanıyla başladı. Volkswagen, ticaret fuarının başlangıcında Çin pazarı için elektrifikasyon stratejisinin “son hızda ilerlediğini” duyurdu. CEO Oliver Blume, VW’nin Çin’deki karar verme ve geliştirme süreçlerini hızlandıracağını vurguladı.


Volkswagen ve Alman otomobil endüstrisi bir bütün olarak Çin’de zor durumda. Çin’de satılan yaklaşık her dört arabadan biri zaten elektrikli. Ancak içten yanmalı motorlardan farklı olarak, Alman markaları şimdiye kadar Çin’deki elektrikli otomobillerde neredeyse hiç rol oynamadı. Orada yerel markalar hakim.


Volkswagen, yeni ID.7’nin dünya prömiyerini ticaret fuarından önceki akşam planlamıştı. Wolfsburg’un Çin’deki yeni elektrikli sedan için büyük umutları var. Mercedes ise lüks markası Maybach’ın tamamen elektrikli versiyonunu ilk kez Pazartesi akşamı Şangay’da tanıttı.


Uzman: Fiyat savaşları Almanlar için sorun yaratıyor


Endüstri uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, Almanların büyük zorluklarla karşı karşıya olduğunu görüyor. Yalnızca Mart ayında, Çin’de saf yanmalı motorların satışları yaklaşık yüzde bir düşerken, saf elektrikli otomobillerin ve plug-in hibrit tahrikli (NEV) araçların satışları dörtte birden fazla arttı. Dudenhöffer’e göre Almanlar, Çin pazarındaki fiyat savaşından da rahatsız. “Tesla ve Çin, fiyat ve maliyet rekabetinde avantaja sahip” diyor.


Çin’de içten yanmalı motorlarla hâlâ çok para kazanılabiliyor. Ancak müşteri kaybetmek istemiyorsanız, elektrikli otomobiller için önemli fiyat ve marj tavizleri vermeniz gerekiyor” dedi. Dudenhöffer, Batılı otomobil üreticilerinin elektrikli otomobiller için üretim süreçlerini yeniden ayarlamak zorunda kalacaklarını söylüyor. Mevcut fiyat ve üretim stratejisiyle devam eden herkes müşteri kaybeder.


dpa

#Konular