Otomobil: Artan pazar payı: Kompakt sınıf için ikinci yay

EkoIte

Member
otomobil
Artan pazar payı: Kompakt sınıf için ikinci yay





SUV'lar zayıflıyor, kompakt sınıf talep görüyor. Fotoğraf

© Ingo Wagner/dpa


Yıllar boyunca SUV'ların Alman otomobil pazarındaki zaferi durdurulamaz görünüyordu. Ama artık işler değişiyor olabilir. Eskinin en iyisi olan kompakt sınıf, bir süredir yeniden yükselişe geçiyor.





Alman otomobil pazarında bir toparlanmanın işaretleri var. Yıllardır düşen satış rakamlarından sonra kompakt sınıf şu anda ikinci baharı yaşıyor. En önde gelen temsilcisi VW Golf'ün 50. doğum gününe uygun olarak bu yılki pazar payı yüzde 19,6 ile 2023'ün tamamına göre 3,3 puan ve hatta 2022'nin en düşük noktasının 3,7 puan üzerinde çok yüksek bir rakama ulaştı. dpa'nın analiz ettiği Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi'nin rakamlarına göre.



Aynı zamanda SUV'lar da zayıflıyor: Yıllardır pazar payı kazanıp 2019'da Alman alıcıların lehine kompakt sınıfın yerini alırken, şu anda 28,4 puanın 1,4 puan altındalar. Liderlik hala açık ancak 2022 yılına gelindiğinde SUV'ların kompakt modellere göre iki kat pazar payına ulaşması an meselesi gibi görünüyordu.


Kompakt otomobillerin menzili azaltıldı


Alman Motorlu Taşıt Endüstrisi Merkez Birliği (ZDK) Başkan Yardımcısı Thomas Peckruhn, “Gelişmenin her şeyden önce arza bağlı olduğunu düşünüyorum” diyor. “Kompakt otomobillere talep yüksek. Son zamanlarda onlara doyamadık. Ancak bu artık değişti. Üreticiler bir kez daha bu modeller için promosyonlar sunuyor.”


Köln'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nde otomotiv yönetimi dersi veren endüstri uzmanı Frank Schwope, kompakt sınıf için özellikle zayıf olan önceki yıllardan sonra, yetişmesi gereken çok şey olduğunu söylüyor. Hannover. Son yıllarda kompakt sınıf potansiyelinin oldukça gerisinde kaldı. “Önce Corona, ardından parça sıkıntısı. Satış rakamlarımız çok zayıftı.”


Çip kıtlığı nedeniyle VW gibi üreticiler, mevcut az sayıdaki yarı iletkenleri kasıtlı olarak daha yüksek fiyatlı modellere yerleştirdiler ve küçük ve kompakt otomobillerin üretimini azalttılar. Schwope, “Artık yedeklere ihtiyaç var” dedi. Ve artık daha kolay bulunabilen parçalar sayesinde talep karşılanabiliyor. Genel olarak zayıf talep göz önüne alındığında üreticiler, fabrikalarını tam kapasitede tutmak için bunu destekliyorlar. Başka bir rakam da tedarik tezine uyuyor: Kompakt segmentte KBA şu anda 32 model listeliyor ve SUV'lar için 100'den fazla model bulunuyor. 2014'te de yaklaşık aynı sayı vardı.


Ekonomik durum kompakt otomobilleri daha çekici kılıyor


Schwope'ye göre mevcut gergin ekonomik durum da bir faktör. “İnsanlar paralarını elinde tutuyor.” Ve pahalı bir SUV satın almak yerine daha ucuz bir kompakt araba almayı tercih ediyorlar. Sonuç şu: “birçok kişi artık Tiguan yerine Golf kullanmayı tercih ediyor.”


Artık para biriktirmek istemeyen müşterilerin daha da küçük arabalara yönelmesi, sunulan ürün yelpazesinden kaynaklanıyor olabilir: Örneğin, üreticiler yakın zamanda özellikle küçük arabalar olan mini ürün yelpazesini daralttı. KBA'nın şu anda 9 modeli var, 2021'de bu sayı 13'tü. O zamanlar pazar payı yüzde 6,4'tü, şimdi ise bunun yarısı kadar.


Kompakt otomobiller lehine mevcut değişime katkıda bulunmuş olabilecek bir diğer etki ise elektrikli otomobillerin zayıflığıdır. Bu durum kompakt sınıfı örneğin elektrikli araçların çok daha büyük bir paya sahip olduğu SUV'lara göre çok daha az etkiliyor.


SUV trendi sona mı erdi?


Schwope, özellikle Avrupa'da içten yanmalı motorların 2035 yılına kadar aşamalı olarak durdurulması konusundaki mevcut tartışmaların ışığında, müşteriler arasında çok fazla belirsizlik bulunduğunu söylüyor. “Birçok kişi hâlâ elektromobilitede neler olacağını görmeyi bekliyordu. Şimdi yeni bir Golf alıyorlar.”


Ancak Schwope bunu kompakt otomobillere doğru genel bir eğilim olarak görmüyor. “Bu başka bir geçici isyan, kompakt sınıfın son isyanı.” Bu durum SUV'lara yönelik genel eğilimi değiştirmeyecek. Bergisch Gladbach'taki Otomotiv Yönetimi Merkezi'nden (CAM) Stefan Bratzel, “Eskisi kadar hızlı olmasa da bu böyle devam edecek” diye düşünüyor. “SUVlaştırma eğiliminin bir yerlerde sınırları var. Yakın zamanda yüzde 70 SUV'a sahip olacağımıza inanmıyorum.” Ancak oran bir daha gözle görülür şekilde düşmeyecek. “Tersine dönülmeyecek.”


Golf ayrıca kompakt sınıftaki mevcut yükselişe en azından bir dereceye kadar katkıda bulunabilirdi. 2024 yılının ilk beş ayında modelin yaklaşık yüzde 4,5'lik pazar payı, 2023 yılına göre oldukça yüksek. Öyle ki matematiksel olarak kompakt sınıftaki mevcut artışın neredeyse yarısını açıklıyor.


Ancak kompakt sınıfın geri dönüşü sadece bir Golf hikayesi değil: Bunu 2022'deki en düşük noktayla karşılaştırırsanız, artışın yalnızca üçte biri eski zirveye atfedilebilir. Ve Golf, VW'nin yalnızca Almanya'da yılda 380.000'den fazla sattığı önceki başarılarından çok uzakta. Mevcut rakamları tüm yıl için tahmin etseniz bile, bu sadece yarıya kadar çıkar.


dpa

#Konular