Öğretmen eksikliği devlet okullarındaki ilköğretim öğrencilerinin eğitimini etkiliyor: rapor | Ranchi haberleri

MarMe

New member
Ranchi: Devlet tarafından yönetilen tüm ilk ve orta dereceli okullar, öğretmen eksikliği nedeniyle sakat kaldı ve SC/ST öğrencilerini kaydeden okulların çoğu, sözleşmeli yardımcı öğretmen olan tek bir öğretmen tarafından yönetiliyor ve bu da kuralları büyük ölçüde ihlal ediyor. Eğitim hakkı (RTE) Özel bir çalışma grubunun “Sınıfta Hüzün” başlıklı haberine göre hareket edin.
Rapor ayrıca, çoğu okulda öğretmenlerin, Covid-19 salgını nedeniyle yaklaşık iki yıldır kapalı olan okullar Şubat 2022’de yeniden açılana kadar öğrencilerin çoğunun okumayı ve yazmayı unuttuğunu hissettiğini söyledi. Raporda, “Öğrencilerin durumu, şu ana kadar Dışişleri Bakanlığı tarafından öğrenme açığını kapatmak için somut hiçbir şey yapılmadığını gösterdi.”
Rapor, tarafından hazırlandı Gyan Vigyan Samiti Jharkhand (GVSJ) ve Pazartesi günü burada XISS oditoryumunda serbest bırakıldı.
Eğitim Bakanı K Ravi Kumar, eyalette öğretmen-öğrenci oranının daha düşük olduğunu kabul ederek, “Jharkhand’ın her yerinde öğretmen/öğrenci oranı daha düşük, ancak işe alım süreci devam ediyor. Eğitim departmanı gyan setu kitabını dağıttı ve öğrencilere temel bilgileri, okuryazarlığı ve matematik girişimini öğreterek öğrenme boşluklarını doldurma becerilerini geliştirmelerini sağladı.
Raporu ekibi ve diğer paydaşlarla birlikte hazırlayan ünlü hak aktivisti ve ekonomist Jean Drèze, anketin 16 ilçede I’den V’e kadar olan 72 ilkokul ve VI’dan VIII’e kadar olan 66 üst düzey okul da dahil olmak üzere 138 okulda yürütüldüğünü söyledi. ülke genelinde 26 blok eyalette. Şöyle dedi: “Ankete katılanlardan, RTE tarafından zorunlu kılındığı üzere, ilkokulların yalnızca %50’si ve liselerin %20’sinin öğrenci-öğretmen oranı 30’un altındaydı. Bu, okulların çoğunun RTE’yi kırdığı anlamına gelir. Örneklemdeki 138 okulun %20’sinde bir öğretmen vardı. Bu okulların çoğunda, erkek yardımcı öğretmen olan tek bir öğretmen okulu denetler ve yönetir. Bu tek öğretmen okullarındaki öğrencilerin yaklaşık %90’ı Dalit veya Adivasi çocuklarıdır.”
Rapora göre, yardımcı öğretmenler ilkokul öğretmenlerinin çoğunluğunu (%55) ve lise öğretmenlerinin %37’sini oluşturuyor. Örneklemdeki ilkokulların yaklaşık %40’ı öğretmenler tarafından yönetilmektedir. Çoğu okulda öğretmenler, Şubat 2022’de okullar yeniden açılana kadar “çoğu” öğrencinin okumayı ve yazmayı unuttuğuna inanıyorlardı. -İlkokul. “Örnekteki okulların hiçbirinde işlevsel tuvalet, elektrik ve su kaynağı yoktu” dedi.
Bharat Gyan Vigyan Samiti Ulusal Genel Sekreteri Kashi Nath Chatterjee, “Anketin temel amacı, devlet okulu öğrencilerinin akademik becerilerini değerlendirmekti. Ciddi bir öğretmen açığı var ve yardımcı öğretmenler tarafından verilen eğitimin kalitesi yetersiz. Çoğu okul RTE’yi uygulamaz ve okullar tek bir öğretmen tarafından yönetilir. Ayrıca öğlen yemeklerinde besleyici gıda verilmemektedir. Bu ciddi bir endişe. Devlet müdahalesi gerekiyor.”
Raporda, salgından önce bile devletin eğitim sisteminin kusurlu olduğu ve okulların iki yıl süreyle kapatılmasının çocuklar arasındaki öğrenme farkını daha da artırdığı belirtildi ve öğretmenlerin çoğunluğunun okullar yeniden açılana kadar daha erken açılacağına inandığı vurgulandı. bu yıl I’den V’e kadar olan sınıflardaki öğrencilerin çoğu okumayı ve yazmayı unutmuştu. Ayrıca, öğrencilerin devam oranı ilkokullarda sadece %68 ve liselerde %58’dir.
“Ayrıca, öğretmen eksikliği ve öğretim dışı işlerin baskısı nedeniyle öğle yemeklerinin dayak yediğini gördük. Ağır Covid dalgalarından sonra, sağlık sorunlarını gidermek ve çocukları okullara çekmek için öğle yemeklerinde daha fazla yumurta servis etmenin zamanı gelmişti. İronik olarak, böyle bir şey olmadı. Jharkhand’da hüküm süren sessiz bir kriz ve buradaki çocuklarımızın geleceğini ilgilendirdiği için herkesin buna karşı konuşmasının zamanı geldi. Durumu iyileştirmek için eğitime daha fazla bütçe ayrılması, boş öğretmen kadrolarının derhal doldurulması ve RTE hükümlerine tam uyum sağlanmasını talep ediyoruz” dedi.