Nestea: Popüler buzlu çay, Mart sonunda süpermarketlerden kalkıyor

EkoIte

Member
kült içki
Nestlé, Nestea’yı süpermarketten çıkarıyor – Bunun için Capital Bra da suçlanacak





Nestea buzlu çay Mart ayı sonuna kadar sadece süpermarketlerde bulunabilecek.

© Imago Resimleri


Nestea ice tea birkaç gün içinde raflardan kaybolacak. Marka sahibi Nestlé, bir medya raporunda satışların durduğunu doğruladı.





Nestea yıllardır en popüler buzlu çaydı. Bir Nestea’nın süpermarket raflarında ilk kez ortaya çıkışından 75 yıl sonra, marka artık sona ermiştir. “Lebensmittelzeitung” (LZ) haberine göre, marka sahibi Nestlé satışların durduğunu onayladı. İçecek, Mart ayı sonuna kadar süpermarketlerden kalkacak.


Buna göre Nestlé, gazeteye “önceki dağıtım ortağımızla olan sözleşmemizin sona erdiğini” doğruladı. “LZ”ye göre, ticari ortaklara buzlu çayın artık satılmadığı bilgisi verildi. Kararın iki nedeni var. “LZ”, Nestlé’deki strateji değişikliğinin belirleyici faktör olduğunu bildirdi. Buna göre şekerli içecek uzun süredir inceleme altındaydı. Nestlé, satış durduktan sonra İsviçreli şirketin buzlu çayına bir alternatif olup olmayacağını “LZ”ye açıklamak istemedi.

Punica çeşitleri

Fikir

Popüler içecek markası
Bir meyve suyu klasiğine veda: Punica, seni özleyeceğiz




02/22/2023

Nestea’nın pazar payı keskin bir şekilde düştü




Diğer bir neden de buzlu çayın azalan pazar payı olabilir. Yıllardır piyasadaki en popüler içeceklerden biri olan rakip Coca-Cola, 2017 sonunda kendi ürünü Fuze Tea’yi piyasaya sürdü ve hemen başarıya ulaştı. Berlin’in popüler rap yıldızı Capital Bra’nın BraTee gibi yeni türlerle rekabeti de Nestea’ya zor anlar yaşattı. “LZ”, Nestea’nın içecek raflarında giderek daha küçük bir rol oynadığını, geçen yıl satış pazar payının hala yüzde 1,7 civarında olduğunu bildirdi. 2017 yılında içecek, çift haneli pazar payıyla pazar lideri olmaya devam etti.


Buzlu çayın azalan popülaritesinden kaynaklanmamalıydı. Bir Statista anketine göre, 14 yaş ve üstü tahmini 9,54 milyon tüketici, anketin yapıldığı tarihte son 14 gün içinde buzlu çay satın aldı ve tüketti – önceki yıllara göre önemli bir artış.

Edeka yakında artık Mars ürünlerine sahip olmayacak

fiyat savaşı
Edeka, 400’den fazla markalı ürünü kalıcı olarak raflardan attı – etkilenen “Mars”, “Whiskas” ve “M&Ms”




03/06/2023


Son birkaç ayda, tanınmış markalar süpermarketlerdeki raflardan defalarca kayboldu. ABD’li PepsiCo şirketi Şubat ayında Punica meyve sularının artık satılmayacağını açıklamıştı. Üretim zaten geçen yılın sonbaharında durdurulmuştu. Mart ayı başlarında, Mars’ın bir zamanlar popüler olan Wrigley’s sakızını satmayı bırakacağı duyurulmuştu. Gıda şirketlerinin yaptığı fiyat artışları da ürünlerin süpermarketlerden kısa süreliğine kaybolmasına neden oluyor. Edeka ayrıca Mart ayı başında yaklaşık 450 Mars ürününü ürün yelpazesinden çıkaracağını duyurdu.


Belki

#Konular