Mayıs ayından itibaren yeni koltuklar: Lufthansa müşterileri daha rahat olmalı

EkoIte

Member
Mayıs ayından itibaren yeni koltuklar
Lufthansa müşterileri daha rahat olmalı





Airbus A350-900'de Lufthansa “Allegris”in lansmanı sırasında ekranlı ekonomi sınıfı koltuklar. Yapay “Allegris” terimi, uzun mesafeli uçakların dört seyahat sınıfının tümü için yeni oturma anlamına gelen yeni bir kabin konseptini ifade eder. Fotoğraf

© Peter Kneffel/dpa


Lufthansa son yıllarda çoğunlukla sorunlarla manşetlere çıktı. Şirket yeniden “birinci sınıf havayolu” olmak istiyor ve yolcular daha iyi oturmalı.





Lufthansa, son yıllarda gecikmeler, grevler ve kayıp bavullar nedeniyle zedelenen itibarını, uzun mesafeli uçuşlar için 27.000 yeni koltuk ve daha iyi hizmetle geliştirmek istiyor. Lufthansa Havayolları patronu Jens Ritter Perşembe günü Münih'te yaptığı açıklamada, şirketin yıllar önce duyurulan “Allegris” koltuklarla yolculara daha fazla konfor sunmak istediğini söyledi. İlk “Allegris” Airbus A350'nin 1 Mayıs'ta Münih'ten Vancouver'a doğru havalanması planlanıyor – Lufthansa'nın en son hedefi geçen yıldı. Ritter, “Son birkaç ay ve yılda sabrımız biraz gerildi” dedi. Artık şirket ileriye bakmak istiyor.



Lufthansa, İngiliz şirketi Skytrax'ın yolcu anketlerine dayanan havayolu sıralamasında son yıllarda düşüş yaşadı. Şirket, 2023 yılında Korean Air, Iberia ve Fiji Airways gibi rakiplerinin ardından yalnızca 21. sırada yer aldı. Yeni koltukların “Lufthansa tarihindeki en büyük ürün ve hizmet atağının” bir parçası olduğu söyleniyor.


CEO Spohr kendinden emin


Ritter'e göre, “Allegris” koltuklu makineler 2024'te her ay bir, gelecek yıl ise her ay iki makine teslim edilecek. Şirket öncelikle business veya birinci sınıf rezervasyon yapan varlıklı yolcuların konfor ihtiyaçlarını hedefliyor. Ekonomi yolcularının büyük çoğunluğu için biraz daha geniş alana sahip yeni koltuklar da mevcut.


Havayolu ürün direktörü Heiko Reitz'in açıkladığı gibi Lufthansa ayrıca yerde ve kısa mesafeli uçuşlarda daha iyi hizmet sunmak istiyor. Kısa mesafeli uçaklar, yolcuların uçuş sırasında dış dünyayla hiçbir ekstra ücret ödemeden iletişim kurabilmesi için yeni internet antenleriyle donatılacak.


CEO Carsten Spohr “Handelsblatt”a şunları söyledi: “Eminim ki Allegris piyasaya çıkar çıkmaz müşteri memnuniyeti açısından yine önemli ölçüde daha iyi işler yapacağız.” Spohr'a göre, kısa ve orta mesafeli rotalarda ekonomi sınıfında uçakta ikram hizmeti verilmesi gibi konularda da çalışmalar yapılıyor: “Şu anda ek ödeme yapmadan ikram hizmeti yelpazesini genişletmeyi düşünüyoruz.” Aynı zamanda güvenilirlik ve dakiklik de gelişmeye devam edecektir. Ancak Spohr beklentilerin çok yüksek olduğu konusunda uyardı. Almanya'da maliyetlerdeki keskin artış göz önüne alındığında, temel hizmetleri evde sunmak giderek zorlaşıyor.


dpa

#Konular