Jamshedpur: Mango’da önerilen viyadüğün tasarımı önümüzdeki iki ay içinde gözden geçirilecek. Bundan önce, önümüzdeki 15 gün boyunca bir uzmanlar komitesi tarafından trafik yoğunluğu değerlendirmesi, tıkanıklık giderme planı ve viyadük sahasının zemin etüdü yapılacaktır.
Jamshedpur (Batı) seçim bölgesi için projeyi izleyen Sağlık ve Afet Yönetiminden Sorumlu Devlet Bakanı Banna Gupta, çok katlı projenin inşaatının yaklaşık üç ay içinde başlayacağını söyledi.
Bakan duyuruyu, Pazartesi günü burada Ulusal Yol Yapım Departmanı (RCD), Merkezi Tasarım Organizasyonu (CDO), Tata Steel Kamu Hizmetleri ve Altyapı Hizmetleri Ltd. (TSUISL) ve bölge idaresinden üst düzey yetkililerin ortak toplantısına başkanlık ettikten sonra yaptı.
Daha önce Tata Steel, iddiaya göre RCD’nin tasarım tasarımında yeni bir tasarım gerektiren birkaç kusur nedeniyle Rs 462 crore projesinin orijinal tasarımını onaylamamıştı. Bakan, “Gözden geçirilmiş tasarım itirazlara yer bırakmıyor” dedi.
Ayrıca, önerilen viyadüğün başlangıç noktası, orijinal tasarımda başlangıç noktası olan Dimma yolu üzerindeki Rajasthan Bhavan’dan yaklaşık 200 metre uzaklıkta, Mango’daki Blue Bells okulunun yakınında olacaktır. Viyadük, Bhuyadih’deki salyangoz yolunda sona eriyor.
Ayrıca, Mango’daki Payal sinema salonunun yakınındaki Bada Hanuman Tapınağı ve eski mahkeme yolundaki Marine Drive döner kavşağı olmak üzere iki ayrı kanat yükseltilecek.
Bakan, Mango’daki üst geçidin trafiği rahatlatmak için acil ihtiyaç olduğunu, ayrıca önerilen köprünün ayrıca yoğun Mango-Dimna yolunda yaygın olarak bildirilen trafik kazalarını azaltmaya yardımcı olacağını yineledi.
Mango-Dimna-Paridih yolunda her gün bir lakh artı araçla, işlek yol, ikisi ölüm dahil olmak üzere günde ortalama beş kaza bildiriyor. Ayrıca, Mango Onaylı Alan (MNAC) sınırlarında 2 lakh’tan fazla kirlilik nedeniyle, bölge sakinleri genellikle sık sık trafik sıkışıklığından şikayet eder.
Dimna Yolu sakinlerinden HTE adayı Om Dubey, “Bu yolda otomatik çekçekler dışındaki özel araçların kalabalık olması genellikle trafik sıkışıklığına neden oluyor. Önerilen üst geçit bu sorunu çözecektir” dedi.