Küresel şirketlerde iklim koruması: 2018’den bu yana hiçbir şey değişmedi

EkoIte

Member
ÇSY analizi
Şirketler kendilerini pazarlamak için iklim korumasını kullanıyor. Arkasında hiçbir şey yok – boş bir söz dışında





Thyssenkrupp’taki yüksek fırın: Şirket, iklim koruması için düşük karbonlu çelik üretmek istiyor

© Roland Weihrauch / DPA

Christina Leitner



İklim koruma, şirketler için popüler bir reklamcılık stratejisidir. Bununla birlikte, güncel bir çalışma, çoğu zaman bunun sadece bir tanıtım gösterisi olduğunu gösteriyor. Pek çok şirket, iklimi korumak için gerçekten hiçbir şey yapmadan emisyonlarını gizliyor.





Ağaç dikiyorlar, çevre projelerini finanse ediyorlar, CO2 sertifikaları satın alıyorlar veya ekolojik yatırımların reklamını yapıyorlar: şirketler iklim dostu bir imaj için çok şey yapıyor. Bununla birlikte, Kurumsal İklim Sorumluluğu İzleyicisi’nin güncel verilerine göre, şirketler nadiren göründüğü kadar yeşildir. NewClimate Enstitüsü’nden araştırmacılar ve Carbon Market Watch’tan uzmanlar, hangi şirketlerin iklim korumaya gerçekten bağlı olduğunu ve hangilerinin sadece yeşil yıkama yaptığını öğrenmek istedi. Bunu yapmak için 24 küresel şirketin iklim koruma taahhütlerini kontrol ettiler ve bunların tamamen yetersiz olduğunu ortaya çıkardılar.


Önde gelen sürdürülebilirlik verileri sağlayıcısı ESG Book tarafından hazırlanan bir rapor da benzer şekilde yıkıcı bir sonuca varıyor. Araştırmaya göre, dünya liderleri 2018’den bu yana kirliliği önlemek ve iklim değişikliğini durdurmak için hiçbir şey yapmadı. Bunun yerine, aşırı küresel ısınmaya katkıda bulunmaya devam ediyorlar. Araştırmaya göre yüzde 45’i küresel ısınmanın neredeyse üç derece olmasını destekliyor. İklim bilimcileri ve Paris iklim hedefleri, iklim değişikliğinin en kötü sonuçlarını önlemek için önümüzdeki yıllarda sıcaklığın 1990 öncesi döneme kıyasla 1,5 derecenin üzerine çıkmaması gerektiğini söylüyor.



ESG analizine göre, dünyanın borsaya kote en büyük 500 şirketinin sadece yüzde 22’sinin aklında bu hedef var. ESG Book CEO’su Daniel Klier, ABD’li yayın kuruluşu CNN’e “Verilerimiz net bir mesaj gösteriyor: Daha fazlasını ve bunu hızlı bir şekilde yapmamız gerekiyor” dedi. Ancak “dünya ekonomisinin çalışma biçiminde köklü bir değişiklik olmadan, önemli bir değişikliği nasıl başarabileceğimiz açık değil.” Yılın başında, araştırmacılar bir çalışmada iklim ve refahın, üretkenlik ve tüketimin mutlaka bir arada olmadığını gösterebildiler.


Şirketler iklim koruma vaatlerinde hile yapıyor




ESG analizinde şirketlere, iklimin korunmasına katkılarını belirlemek için kamu emisyon verilerine ve azaltma hedeflerine dayalı olarak “sıcaklık puanları” verildi. Hem bir şirketin kendi işletmesinden kaynaklanan emisyonlar hem de diğer şirketlerin ürünlerinin kullanımından kaynaklanan emisyonlar dikkate alınmıştır.


Sonuç: AB, İngiltere ve Hindistan’da Paris iklim hedeflerine uyan şirket sayısı 2018’den bu yana aynı kaldı. ESG raporu, bazı şirketlerin emisyonlarını bile açıklamadığını gösteriyor. İklim Monitörü de bunu doğruluyor ve ayrıca bunların esas olarak çok az dürüstlüğe sahip olma eğiliminde olan şirketler olduğunu kanıtlıyor. Örneğin, emisyonlar hesaplanırken değer zincirinin tüm alanları dikkate alınmayacaktır. Aynı durum tedarik zinciri için de geçerlidir.


Ancak Çinli ve ABD’li şirketler ilerleme kaydetti. Beş yıl önce, ABD şirketlerinin yüzde 11’i Paris iklim hedeflerine bağlıydı, şimdi yüzde 20. Çin’de bu sayı 2018’den bu yana yüzde üçten on ikiye yükseldi.


Yeşil enerji kaynaklarına daha fazla yatırım gerekiyor




CEO Klier sonuçlar hakkında “Cesaret verici olan, hangi kaldıraçları kullanacağımızı bilmemiz ve bu şirketlerin birçoğunun artık çok daha aktif olması. Ancak verilerin gösterdiği gibi, hepimizin doğru hızda ilerlemesi gerekmiyor.” Şirketlerde meydana gelebilecek değişiklikler için daha katı hükümet önlemleri, tüketici davranışlarındaki değişiklikler ve teknolojik atılımların bir kombinasyonunun gerekli olduğuna inanıyor. Emeklilik fonları da yenilenebilir enerjilere yatırım yapmak için bir fırsattır.


Uluslararası Enerji Ajansı’na (IEA) göre, güneş enerjisine yapılan yatırımlar bu yıl ilk kez petrol üretimindeki yatırımları geçecek. IEA Direktörü Fatih Birol, Mayıs ayında fosil yakıtlara harcanan her 1 Dolar’ın yaklaşık 2 Dolar’ın “temiz enerjiye” gittiğini söyledi. Yine de, bu yıl petrol, gaz ve kömüre 1 trilyon dolar akması bekleniyor – 2050’de net sıfır emisyona ulaşmak için çok fazla.


kaynaklar: Kurumsal İklim Sorumluluğu Monitörü, ESG Kitabı, Uluslararası Enerji Ajansı, CNN

#Konular