Kirleticiler: Almanya Euro 7 taleplerini yerine getirmiyor

EkoIte

Member
kirleticiler
Almanya Euro 7 taleplerini yerine getirmiyor





Yeni Euro 7 standardına ilişkin tartışmada, Almanya’nın daha katı emisyon standartlarına yönelik talepler nedeniyle büyük ölçüde yalnız kaldığı görülüyor. Fotoğraf

© Marijan Murat//dpa


Gelecekte arabaların ve diğer araçların ne kadar kirletici madde yaymasına izin verileceği konusunda uzun süredir devam eden bir tartışma var. Çatışmanın özü: Otomotiv endüstrisinin hangi gereksinimleri karşılaması beklenebilir?





Almanya, planlanan Euro 7 emisyon standardına ilişkin taleplerini AB bakanlar toplantısında dile getiremedi. Pazartesi günü Brüksel’de yapılan oylamanın ardından, AB ülkeleri ve İspanya’nın AB Konseyi Başkanlığı’ndan alınan bilgilere göre AB ülkeleri, planlanan kurallara kirletici maddeler için daha katı sınırlar veya e-yakıtlar için istisnalar eklemek istemiyor.


Sınır değerlerin revizyonu, AB Komisyonu’nun otomobil, kamyonet ve kamyon gibi araçlardan kaynaklanan kirletici emisyonların eskisinden daha sıkı bir şekilde düzenlenmesi yönündeki önerisine dayanıyor. Bu tür kirleticiler örneğin nitrojen oksitleri içerir. AB diplomatlarına göre AB ülkeleri Komisyon’un hedeflerinin gerisinde kaldı. AB ülkeleri, mevcut Euro 6 yönetmeliğindekiyle aynı sınır değerlerin özel otomobil ve kamyonetler için de geçerli olması gerektiğini duyurdu.


Federal Çevre Bakanı Steffi Lemke (Yeşiller), “Birkaç kez zayıflatılan taslak, hava kirleticilere ilişkin birçok gereklilik açısından önceki düzenlemelerin ötesine geçmiyor” diye eleştirdi. Almanya “projeyi haklı nedenlerle reddetti.” Ancak Federal Cumhuriyet, diğer AB ülkelerinin çoğunluğu tarafından geride bırakıldı. Lemke, müzakereler sırasında Komisyonun başlangıçta iddialı olan teklifinin önemli ölçüde zayıfladığını söyledi.


Hem Komisyonun hem de AB ülkelerinin önerisinde yeni olan, lastik aşınması veya frenleme nedeniyle oluşabilecek ince toz gibi sağlığa zararlı maddelerin de gelecekte düzenlenmesi gerektiğidir. Bu, elektrikli otomobillerin ve hidrojenli araçların da kurallardan etkileneceği anlamına geliyor.


Çevre derneklerinden eleştiri


Avrupa Çevre Ajansı ve Ortak Araştırma Merkezi olarak adlandırılan kuruluş tarafından yapılan iki araştırmaya göre, karayolu trafiği 2018’de zararlı NOx emisyonlarının (nitrojen oksitler) yüzde 39’undan (şehirlerde yüzde 47’si) ve toplam PM10 emisyonlarının (ince) yüzde 11’inden sorumluydu. toz).


Toplantının ardından AB İç Pazardan Sorumlu Komisyon Üyesi Thierry Breton, amacın daha iyi hava, rekabetçi bir sanayi ve uygun fiyatlı araçlar olduğunu vurguladı. Fransız, “Bunun da önemli bir nokta olduğunu biliyoruz” dedi.


Avrupa sanayi derneği Acea, AB devletlerinin tutumunu temel olarak memnuniyetle karşıladı. Bu, Komisyon’un teklifiyle karşılaştırıldığında bir gelişmedir. Sektör iklim değişikliğinin getirdiği zorluklarla yüzleşmeye hazır ancak otomobillerin uygun fiyatlı kalması ve şirketlerin rekabetçi kalması sağlanmalıdır.


Ancak çevre derneklerinden sert eleştiriler geliyor. Greenpeace ulaştırma uzmanı Marissa Reiserer, “Kirli hava her yıl Avrupa’da yüzbinlerce erken ölüme neden oluyor ve karayolu trafiği de bunun önemli bir nedeni” dedi. AB ülkeleri otomotiv endüstrisinin kısa vadeli çıkarlarına boyun eğdi.


Yeşil Milletvekili Michael Bloss da benzer bir açıklama yaptı. AB devletleri insanların sağlığını koruma fırsatını kaçırmış olurdu. E-yakıtlar, yani sentetik olarak üretilen yakıtlar için herhangi bir istisna kuralının bulunmamasını Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP) açısından bir aksilik olarak nitelendirdi.


AB Parlamentosu’nun konumu henüz belirlenmedi


AB Parlamentosu’ndaki CDU/CSU grubunun ulaştırma politikası sözcüsü Jens Gieseke, AB devletlerinin “gerçekçi bir yaklaşım üzerinde anlaşmaya varmasını” memnuniyetle karşıladı. CDU siyasetçisi, Çevre Bakanlığı’nın daha katı sınırlar uygulayamadığı ve Ulaştırma Bakanlığı’nın e-yakıtlar için herhangi bir istisna uygulayamadığı gerçeği nedeniyle federal hükümetin bir kez daha utandığını ve yalnız kaldığını söyledi.


E-yakıt istisnalarına yönelik baskının Haberin Detaylarıında, 2035 yılında benzin veya dizelle çalışan yeni arabaların sona ermesine ilişkin anlaşmazlık yer alıyor. AB geçen yıl yasağı kabul etti. Federal hükümette, FDP özellikle yalnızca e-yakıtla çalışan arabaların sözde içten yanmalı motor yasağından muaf tutulması için baskı yaptı. Bu, diğer şeylerin yanı sıra Euro 6 ve Euro 7 emisyon standartları aracılığıyla mümkün kılınmalıdır. FDP’ye göre, bu bakanlar toplantısında içten yanmalı motor yasağına ilişkin olası istisnalara ilişkin daha fazla hukuki kesinlik yaratılabilirdi.


Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü, Euro 6 emisyon standardına ilişkin düzenleme önerisinin 4 Ekim’de AB düzeyindeki sorumlu komitede tartışılacağını duyurdu. Açıklamada, “Federal hükümet şu anda teklifin ayrıntılarını inceliyor ve oylama sürecinde” denildi. AB Komisyonu, yalnızca e-yakıtlarla çalışan içten yanmalı motorlu araçların 2035’ten sonra da onaylanmaya devam etmesine izin verme yolunu “sürekli olarak takip etmeye” devam edecek.


AB devletlerinin konumlandırmasıyla yeni Euro 7 emisyon standardı henüz tam olarak müzakere edilmedi. Mevzuatın içinde yer alan AB Parlamentosu’nun da bir pozisyon üzerinde anlaşması ve son aşamada Parlamento ile AB devletlerinin talepleri arasında bir uzlaşmaya varılması gerekiyor.


dpa

#Konular