Kayıp bagaj: otomasyon, hava trafiğindeki bagaj hayal kırıklığını azaltmalıdır

EkoIte

Member
Kayıp Bagaj
Otomasyon, hava trafiğinde bavul sıkıntısını azaltmalıdır





Hamburg Havalimanı’nın bagaj teslim alanındaki valizler. Fotoğraf

© Jonas Walzberg/dpa


Havalimanlarındaki bavul kaosu 2022 yazında pek çok yolcuyu rahatsız etti. Milyonlarca kişi bagaj için günlerce bekledi. Otomasyon durumu düzeltmeli, Münih’te Lufthansa ile bir test yapılıyordu.





Gelecekte yazılım, kaybolan bagajı sahibiyle otomatik, daha hızlı ve daha uygun maliyetli bir şekilde yeniden birleştirmelidir. Havayolu BT hizmet sağlayıcısı Sita’ya göre, Münih Havalimanı’nda Lufthansa ile yapılan bir test umut vericiydi. Sita ve Lufthansa, Sita yazılımı ile Münih’te doğru şekilde taşınmayan bagaj öğelerinin yüzde 70’inin otomatik olarak sahiplerine yönlendirilebileceğini varsayıyor. Bir sözcünün onayladığı üzere Lufthansa, Sita ile yazılımı kullanma konusunda görüşmeler yapıyor.


Sita bagaj görevlisi Nicole Hogg, Alman Basın Ajansı’na “Kayıtlı bagaj kaybı, yolcular için bir numaralı endişe kaynağı” dedi. Ayrıca yazılım, yolcuların bavulları uçakta yok ise inişten hemen sonra otomatik olarak SMS ile bilgilendirme hizmetini de sunuyor. Hogg, “Bagaj atlıkarıncasında hayal kırıklığı içinde bir saat beklemenize ve ardından açıklamaları ve formları doldurmak için kayıp bagaj ofisine gitmenize gerek yok” dedi. Bagajın ne zaman geleceği bilgisi de otomatik olarak cep telefonuna gönderilir. “Böylece en azından havaalanından erken ayrılabilirsin.”


Hogg’a göre, şimdiye kadar genellikle kayıp bagajları ve varış noktasına giden yeni rotaları aramak gerekliydi ve bu da çok fazla insan gücü gerektiriyordu. Hogg, yanlış taşınan bir bagaj parçasının bir havayolu şirketine 150 dolara kadar mal olabileceğini söyledi. 2022’de dünya çapında 25,4 milyon bavul yanlış yönlendirildi. Bu sektöre 2,2 milyar dolara mal oldu. Sita, sürecin geniş kapsamlı otomasyonu ile endüstrinin yılda 30 milyon dolar tasarruf edebileceğini tahmin ediyor. Orijinal valiz etiketi kullanılır, bagaj bölümündeki kayıt cihazları onu tanır ve mümkün olan en iyi uçuşa yönlendirir.


Yeterli nitelikli personel yok


Bir Sita değerlendirmesine göre, bir önceki yıl 4,35 ve pandemi öncesinde 5,6 olan yanlış yönlendirilmiş bagaj sayısı 2022’de 1.000 yolcu başına 7,6’ya yükseldi. Sektör, hava trafiğinin bu kadar çabuk toparlanacağını beklemiyordu ve yeterli kalifiye elemana sahip değildi. Küresel yanlış yönlendirilmiş bagaj oranı, 2007 ile 2019 arasında yüzde 70 oranında düştü.


Avrupa yıllardır en kötü değerlere sahip: 2022’de 1000 yolcu başına 15,7 adet bagaj düzgün taşınmadı. Hogg, bunun kısmen eskimiş sistemlerden kaynaklandığını söyledi. Ayrıca, iyileştirmelere daha az yatırım yapan birçok düşük maliyetli havayolu şirketi vardır. Ancak bu arada, pratik olarak tüm havayolları gelecekte gerçek zamanlı olarak bagajın nerede olduğunu belirlemeye çalışıyor.


Sita’ya göre check-in işlemi daha da otomatik hale getirilecek. Bir Sita anketinde, ankete katılan havayollarının yüzde 96’sı, 2025 yılına kadar havayolu personelinin yardımı olmadan bagaj etiketlerini basmak ve bagajları kontrol etmek için kiosklar sunmak istediklerini söyledi.


dpa

#Konular