Düsseldorf'taki karar
Tüm şeritler yasaklanmadı: Adidas mahkemede Nike'a yenildi
Üç şerit sadece Adidas'a mı özgü? Hayır, hakimler artık kararını verdi.
© Daniel Karmann / DPA
Spor giyimdeki çizgili desenler Adidas'a özel mi? Düsseldorf Yüksek Bölge Mahkemesi artık hayır dedi. Bu, Nike'ın Alman spor malzemeleri üreticisine karşı kazandığı anlamına geliyor. En azından kısmen, çünkü Adidas pantolon davasında kazandı.
ABD'li spor giyim üreticisi Nike ile yaşanan hukuki anlaşmazlıkta Adidas büyük bir yenilgiye uğradı. Düsseldorf Yüksek Bölge Mahkemesi, spor pantolonlarındaki her yan şerit deseninin yasaklanmaması gerektiğine karar verdi. Adidas'ın spor kıyafetlerini yanlarda üç dikey, eşit genişlikte şeritle etiketlediği tartışmasız.
Mahkeme, “Ancak bu, giysinin özel tasarımına ve diğer tasarımına bakılmaksızın yan tarafa uygulanan her şerit deseninin Adidas AG'ye atfedildiği anlamına gelmez” dedi. Bunun nedeni, diğer giyim üreticilerinin de şerit desenlerini dekoratif bir unsur olarak kullanmasıdır. “Dolayısıyla incelemede hem özel şerit tasarımı hem de tartışmalı pantolonun üzerindeki diğer semboller dikkate alınmalıdır.”
Nike ve Adidas arasındaki ilk anlaşmazlık değil
Anlaşmazlık, Nike'ın Almanya'da satmak istediği yan şeritli beş spor pantolonu etrafında dönüyordu. Yargıçlar pantolonlardan birinin davasında Adidas'ın lehine karar verdi. Pantolonun üzerindeki üç şeridin Adidas'ın üç şeritli logosuna o kadar benzediğini ve bunların sadece dekoratif bir unsur olarak değil aynı zamanda bir ürün etiketi olarak görüldüğünü keşfettiler. Ancak diğer dört pantolonun üzerindeki şeritler Adidas logosundan o kadar farklıydı ki hiçbir karışıklık yaşanmadı. İlk etapta Düsseldorf Bölge Mahkemesi beş pantolonun Almanya'da satışını yasaklamıştı. Nike bu karara itiraz etmişti.
Bu, iki şirketin ticari marka hakları konusunda mahkemede ilk kez kavga etmesi değil. 2005 yılında bir mahkeme, Adidas logosuna çok benzediği gerekçesiyle Nike'ın iki çizgili ayakkabı satışını yasakladı.
rw
Reuters
#Konular
Tüm şeritler yasaklanmadı: Adidas mahkemede Nike'a yenildi
Üç şerit sadece Adidas'a mı özgü? Hayır, hakimler artık kararını verdi.
© Daniel Karmann / DPA
Spor giyimdeki çizgili desenler Adidas'a özel mi? Düsseldorf Yüksek Bölge Mahkemesi artık hayır dedi. Bu, Nike'ın Alman spor malzemeleri üreticisine karşı kazandığı anlamına geliyor. En azından kısmen, çünkü Adidas pantolon davasında kazandı.
ABD'li spor giyim üreticisi Nike ile yaşanan hukuki anlaşmazlıkta Adidas büyük bir yenilgiye uğradı. Düsseldorf Yüksek Bölge Mahkemesi, spor pantolonlarındaki her yan şerit deseninin yasaklanmaması gerektiğine karar verdi. Adidas'ın spor kıyafetlerini yanlarda üç dikey, eşit genişlikte şeritle etiketlediği tartışmasız.
Mahkeme, “Ancak bu, giysinin özel tasarımına ve diğer tasarımına bakılmaksızın yan tarafa uygulanan her şerit deseninin Adidas AG'ye atfedildiği anlamına gelmez” dedi. Bunun nedeni, diğer giyim üreticilerinin de şerit desenlerini dekoratif bir unsur olarak kullanmasıdır. “Dolayısıyla incelemede hem özel şerit tasarımı hem de tartışmalı pantolonun üzerindeki diğer semboller dikkate alınmalıdır.”
Nike ve Adidas arasındaki ilk anlaşmazlık değil
Anlaşmazlık, Nike'ın Almanya'da satmak istediği yan şeritli beş spor pantolonu etrafında dönüyordu. Yargıçlar pantolonlardan birinin davasında Adidas'ın lehine karar verdi. Pantolonun üzerindeki üç şeridin Adidas'ın üç şeritli logosuna o kadar benzediğini ve bunların sadece dekoratif bir unsur olarak değil aynı zamanda bir ürün etiketi olarak görüldüğünü keşfettiler. Ancak diğer dört pantolonun üzerindeki şeritler Adidas logosundan o kadar farklıydı ki hiçbir karışıklık yaşanmadı. İlk etapta Düsseldorf Bölge Mahkemesi beş pantolonun Almanya'da satışını yasaklamıştı. Nike bu karara itiraz etmişti.
Bu, iki şirketin ticari marka hakları konusunda mahkemede ilk kez kavga etmesi değil. 2005 yılında bir mahkeme, Adidas logosuna çok benzediği gerekçesiyle Nike'ın iki çizgili ayakkabı satışını yasakladı.
rw
Reuters
#Konular