Karan Singh: Eski Hint Bilgisi Yol Gösterici Işıktır: Karan Singh | Varanasi Haberleri

MumuOner

New member


VARANASI: Ünlü akademisyen ve Banaras Hindu Üniversitesi’nin (BHU) eski Şansölyesi, Padma Vibhushan Karan Singh eski Hint bilgi hazinesinin insanlığın iyiliği için yol gösterici bir ışık olduğunu söyledi.
Malaviya Barış Araştırmaları Merkezi’nin (BHU) Cuma günü Gümüş Jübile Kutlaması’nın açılış işlevine hitap etti.
Singh, Uluslararası 21. Yüzyıl Eğitim Komisyonu’nun 1996’da yayınlanan raporunda listelenen öğrenmenin dört sütununu ayrıntılı olarak tartıştı. Kendisi aynı zamanda komisyonun bir üyesiydi. “Öğrenmek: İçimizdeki Hazine” başlıklı rapor, insanlığın iyiliği için eğitime bütüncül bir yaklaşım önermektedir.
Singh, bu dört sütunun bilmeyi öğrenmek, yapmayı öğrenmek, birlikte yaşamayı öğrenmek ve olmayı öğrenmek olduğunu söyledi. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra öğrenmenin durduğuna dair yaygın algıyı sorguladı.
“Aslında, asıl öğrenme o zaman başlar. Kişi öğrenmeye devam eder ve öğrenme yeteneğini korumalıdır. Tanışmak, Jnana Yoga olarak bildiğimiz şeydir. Bilmek ve soru sormak bu öğrenme ayağının temelini oluşturur. Bilgimizi zenginleştirmek için soru sorma ve diyalog kurma konusunda asırlık bir geleneğe sahibiz. Yazılarımız bunun üzerine kurulu. Bhagavad Gita, Upnishad’lar ya da diğer kitaplar.” dedi.
Singh, öğrenmenin ikinci ayağını ‘yapmayı öğrenme’, ‘karma yoga’ olarak adlandırdı ve anlamlı bir şekilde kullanılmadığı takdirde öğrenmenin boşuna olacağını söyledi. Genç nesli, gençliklerinin çoğunu, nereden alırlarsa alsınlar iyi şeyler öğrenmek için en iyi şekilde değerlendirmeye, olumlu ve yapıcı tutumlar geliştirmeye teşvik etti. Bunu Hindistan’ın eğitim sistemi bağlamına oturtarak, gençleri okul ve kolej arasında yararlı yaşam, mesleki veya profesyonel becerilerle donatarak eğitmek için daha fazla çaba gösterilmesi çağrısında bulundu.
Saha Yoga olarak “birlikte yaşamayı öğrenmeyi” tartışırken, beş temel değer grubuna odaklandı: aile değerleri, sosyal değerler, dinler arası değerler, çevresel değerler ve küresel değerler. Aileye, topluma, çevreye ve gezegene karşı daha büyük bir sorumluluk duygusu geliştirme çağrısında bulundu. İnançlar, düşünceler, tutumlar, inançlar, kültürler ve uygulamalardaki çeşitlilik, bir ulus olarak gücümüzün ve benzersizliğimizin kaynağıdır” dedi.
İnsanlara asli görevlerini hatırlatan Singh, “Hak istiyorsak vatandaş olarak bizlerden de beklenenler doğrultusunda hareket etmeliyiz, bu nedenle sadece asli görevlerimizin bilincinde ve sorumlu olmamız değil, aynı zamanda oyun oynamamız da gerekiyor.” dürüstçe bize düşen.”
Öğrencileri onlar hakkında eğitmek ve duyarlı hale getirmek için ülke çapındaki tüm sınıflara temel görevlerin yerleştirilmesini önerdi.
Singh, dinler arası değerlerin öneminin altını çizerken kutsal metinlerden ayetler aktararak, “Kutsal metinlerimiz bunu yüzyıllar önce vurgulamıştı” dedi.
“Doğaya saygı ve tüm dünyaya bir aile gibi davranmak, kadim geleneklerimizin her zaman öğrettiği şeydir, ancak gelişme yarışı bize bir şekilde bunu unutturdu.” Bugün dünyanın karşı karşıya olduğu iklim ve çevresel zorluklarla ilgili endişelerini dile getirerek, “İnsanlık olarak çok geç olmadan fırsatı değerlendirmeliyiz. Devam eden küresel çatışmalar ve türbülans göz önüne alındığında, barış araştırmaları ve çalışmalarında daha fazla çaba gösterilmesi gerektiğini vurguladı.”
Sütun olmayı öğrenmenin, bir kişi olarak gelişmek ve kişinin kişiliğini daha büyük bir sorumluluk duygusu, daha iyi muhakeme ile geliştirmek ve kişinin tüm potansiyelini ve becerilerini optimize etmekle ilgili olduğunu söyledi.
Genç öğrencilerden toplumu dönüştürmeye ve ulusları inşa etmeye katkıda bulunmak için çok çalışmalarını ve kendilerini geliştirmelerini istedi. Gençlere, “Sizler yeni bir Hindistan’ın ve yeni bir dünyanın kurucularısınız, bu yüzden bu zorluğun üstesinden gelmek için çok çalışın” dedi.
Singh, BHU’ya yaptığı önceki ziyaretleri ve üniversite rektörü olarak görev süresini hatırladı. BHU ile olan bağını çok özel ve güçlü olarak nitelendirdi ve kurumda en uzun süre şansölye olarak görev yapmanın kendisi için bir ayrıcalık olduğunu söyledi.
Rektör Yardımcısı Prof. Sudhir Kumar Jain, “Eğitime bağlamsal bir şekilde bakmamız gerekiyor. Sadece iyi notlar almak, sınavları geçmek, diploma almak veya iyi bir iş bulmakla sınırlı kalmamalı. Öğrencileri motive etmeyi ve onlarda hırs yaratmayı amaçlamalıdır. Son olarak, eğitim, öğrencilerin ve gençlerin emellerini gerçekleştirmelerini sağlamayı amaçlamalıdır.”
prof. Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Binda Paranjape, merkezin 25. yılını kutlaması nedeniyle bunu çok özel bir gün olarak nitelendirdi.
prof. UNESCO Başkanı Profesör Priyankar Upadhyaya, Karan Singh’in Malaviya Barış Araştırmaları Merkezi’nin büyümesine ve gelişmesine katkısını hatırlattı.
MCPR’nin ülkedeki üniversite sistemindeki bu türden ilk merkez olduğunu ve önde gelen çok disiplinli ve kültürler arası bir merkez haline geldiğini söyledi.