J’khand, ülke çapındaki eğitim anketinde kötü durumda | Ranchi haberleri

MarMe

New member
RANCHI: 2021 Ulusal Başarı Anketi’nin bulgularına göre Jharkhand, 2017’den beri hem ilköğretim hem de son sınıf düzeyinde tüm derslerde performans açısından geride kalıyor.
Anket, eyaletteki Sınıf III, V, VIII ve X öğrencileri için yapılmıştır. Ulusal ankete toplam 3.453 okul ve 1.13.509 öğrenci katılmıştır. Son NAS anketi 2017’de yapıldı ve ardından 2021’de yapıldı ve nihai raporu yakın zamanda Eğitim Departmanı tarafından yayınlandı.
Birlik Eğitim Departmanı, öğrencilerin akademik başarısı ve performansı hakkında veri toplamak için ülke çapındaki okullarda anket düzenledi. NAS, ulusal, eyalet ve bölge düzeylerinde öğrenci performansını özetleyen sistem düzeyinde bir değerlendirmedir. Rapora göre, çocukların öğrenme yeteneği azaldı.
Sınıf III, Sınıf V, Sınıf VIII ve Sınıf X öğrencileri anket için dört bölüme ayrılmıştır. III. ve V. sınıf öğrencilerine yönelik anket, dil, matematik ve çevre bilimlerine odaklandı. Sınıf VIII’in müfredatı Matematik, Fen, İngilizce ve Sosyal Bilimlere odaklanırken, X Sınıfı müfredatı Matematik, Fen, İngilizce, Sosyal Bilimler ve Modern Hint Dili’ni içeriyordu.
Eğitim uzmanları, Covid-19’un öğrencilerin öğrenme becerileri üzerinde çok fazla etkisi olduğunu söyledi. Araştırmaya katılan UNICEF Jharkhand’ın eğitim başkanı Parul Sharma şunları söyledi: “Pandemi nedeniyle öğrencilerin öğrenme yeteneğinin azaldığına şüphe yok. Küçük ve kıdemli öğrenciler arasındaki öğrenme farkı daha küçüktür. Temellerimiz iyi bir başlangıç yapıyor. Son sınıflar için öğretmen açığı giderilirse, bir fark olabilir. Eğitim programlarının izlenmesine de ihtiyaç var ve eğitim departmanı açığı kapatmak için çeşitli programlar üzerinde çalışıyor.”
2017 anketinde, 500 III. Sınıf öğrencisinden 314’ü temel dil becerilerinden yoksundu. Bu sayı 2021’de 344’e yükseldi. Matematikte 298 öğrencinin öğrenme yeteneği 2017’de temel seviyenin altındayken 2021’de 327’ye çıktı. 2021’de 325’e çıkan AGH konusunda öğrenme açığı 225 oldu. 2021. 2021’de sayı 344’e yükseldi. Dil becerileri eşit düzeyde olmayan VIII. Sınıf öğrencileri arasında 303’ten 326’ya yükseldi.
Öğretmenlere göre, öğrenme gecikmesi okullarda branş öğretmeni eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Akhil Jharkhand Eyalet Sekreteri Prathmik Sikshak Sangh, Rammurti Thakur şunları söyledi: “Devlet okullarındaki konuya özel öğretim pozisyonlarının çoğu boş. Ve ilkinde fen ve matematik, ilkinde sosyal bilimler olmak üzere konuya özel öğretmen kategorileri var. ikinci ve diller (Sanskritçe, Hintçe ve İngilizce) üçüncü. Tek bir öğretmen her dilde uzman olamaz, ancak İngilizce öğretmenlerinin öğrencilere Hintçe ve Hintçe de öğretmesi gerekir. Sanskritçe. Bu, öğrencilerin öğrenme yeteneğini azaltan ana faktördür.”
Ülke çapında yaklaşık 1.500 lisede matematik, fen ve dil için yaklaşık 3.501 öğretim pozisyonundan, matematik ve fen bilimlerinde her biri yaklaşık 1.800 boş pozisyon vardır. Dilde yaklaşık 2.000 boş pozisyon varken.